خبرنگار غربگرای لبنانی در رسانه اماراتی: سیاست خارجی آمریکا در CCU  است
خبرنگار غربگرای لبنانی در رسانه اماراتی: سیاست خارجی آمریکا در CCU  است

خبرنگار غربگرای لبنانی در رسانه اماراتی: سیاست خارجی آمریکا در CCU است یک رسانه اماراتی در یادداشتی از یک خبرنگار لبنانی که معروف به غربگرایی است، نوشت، «ناکامی‌های دو سال اخیر دولت دموکرات آمریکا»، می‌تواند به اضمحلال کامل تبدیل شود.
به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، شبکه خبری «اسکای نیوز» ع..

خبرنگار غربگرای لبنانی در رسانه اماراتی: سیاست خارجی آمریکا در CCU است

یک رسانه اماراتی در یادداشتی از یک خبرنگار لبنانی که معروف به غربگرایی است، نوشت، «ناکامی‌های دو سال اخیر دولت دموکرات آمریکا»، می‌تواند به اضمحلال کامل تبدیل شود.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، شبکه خبری «اسکای نیوز» عربی در وبسایت خود در یادداشتی از احتمال بی‌اثر شدن سیاست خارجی آمریکا در سطح بین‌الملل صحبت کرد.

اسکای نیوز عربی در این یادداشت به قلم «ماریا معلوف» خبرنگار جنجالی و غربگرایی که دو سال گذشته از طریق مصاحبه با تلویزیون اسرائیل سروصدایی به پا کرد، نوشت، «ناکامی‌هایی که سیاست خارجی آمریکا طی دو سال گذشته بدان مبتلا شده، این سوال را مطرح می‌کند: آیا سیاست خارجی آمریکا تبدیل به زنجیره‌ای از ناکامی شده که چه بسا به اضمحلال کامل و عدم تاثیرگذاری بر دیگر قاره‌های دنیا منتهی می‌شود؟».

معلوف افزود، «پرزیدنت بایدن و برخی اطرافیانش مدعی موفقیت در همه سیاست‌های خود جز سیاست خارجی هستند و علت آن را این میدانند که این سیاست در دروه تولد است… دوره‌ای که کسی نه فکر کرونا را میکرد نه جنگ علیه اوکراین… اینجا این سوال مطرح می‌شود که چرا دموکرات‌ها در سیاست خارجی شکست خوردند؟ آیا جایگزینی نسل کنونی با جوانان دموکرات مثل اوباما، دوران اوج سیاست خارجی آمریکا را احیا میکند؟ از نظر من، پاسخ مثبت به درستی نزدیک‌تر است.. چرا که موفقیت دموکراتها اگر در انتخابات آینده با چهره‌ای جدید و پویا رقم بخورد، آمریکا میتواند با چالشهایی که کشورهایی مثل کره شمالی، چین و روسیه و حتی ایران ایجاد میکنند، مواجهه کند».

معلوف که از معتقدان سرسخت «دموکراسی آمریکایی» است، در اینجا تأکید کرد: «آنگاه دنیا خواهد دید که دموکراسی آمریکایی قادر است الگویی بماند و ثابت کند که دموکراسی مناسبی برای همه ملت‌های زمین است».

این خبرنگار لبنانی ساکن آمریکا که پیشتر گفته بود، «اسرائیل دشمن لبنان نیست»، در ادامه به اختلافات داخلی در میان دو حزب اصلی آمریکا اشاره کرد و نوشت، «اینجا در واشنگتن، سمینارهای زیادی در این خصوص [ناکامی سیاست خارجی آمریکا] برگزار می‌شود و خلاصه همه آنها یک چیز است؛ اینکه ایالات متحده نمی‌تواند رویدادهای جهانی را جز از دریچه رویکرد صرف حزبی ببیند. این را بروشنی در دو دسته بودن بر سر مخالفت با تجاوز روسیه به کشورهای اروپایی شاهدیم. مثلا ۸۰ درصد دموکرات‌ها خواهان اعلام حمایت آمریکا از اوکراین… هستند هرچند جنگ چند سال طول بکشد، در حالی که نیمی از جمهوری‌خواهان دنبال پایان خیلی سریع نبرد هستند هر چند که به روسیه اجازه داده شود که بخشی از سرزمین [اوکراین] را جدا کند. اما اگر نگاهی به سیاست خارجی در قبال ناتو کنیم، بیش از دو سوم نمایندگان دموکرات با عملکرد آن موافقند و فقط نیمی از جمهوری‌خواهان با آنان موافقند».

این خبرنگار لبنانی مقیم آمریکا نوشت: «اینجا نزدیک کاپیتول [کاخ کنگره] و از سال‌ها پیش و از خلال مصاحبه‌هایی که کرده‌ام، دیدم که بیشتر آمریکایی‌ها یک گره ذهنی دارند. آنها متعجبند که چرا در ارتباط‌گیری با ملت‌های جهان ناموفقند. خیلی‌ها علتش را دخیل بودن آمریکا در بسیاری از جنگ‌ها میدانند و هنگامی که این موضوع (ضرورت ارتباطگیری با دنیا) بحث می‌شود، مشاهده می‌کنم که بیشتر اعضای حزب دموکرات، ترجیح می‌دهند که کشورشان در دخالت در امور جهان فعالانه عمل کند، درست بر خلاف جمهوریخواهان که اکنون بیشترشان اعتقاد دارند که باید سرگرم امور داخلی آمریکا بود».

معلوف نوشت، «در نهایت… تأثیر امری که از آن صحبت کردیم بر انتخابات ریاست جمهوری آتی آمریکا چیست؟ شکی نیست که بیشتر شخصیتهای تأثیرگذار در حزب جمهوری خواه، آشکارا، افزایش ارتباط خارجی با دنیا را تأیید کرده‌اند اما کل دنیا نه فقط پرونده اوکراین. اینها، مخالف حمایت از اوکراین هستند اما با جنگ اقتصادی علیه چین که محور اساسی همه کمپین‌های تبلیغاتی نامزدان دو حزب شده، موافقند. این موافقت اشاره‌ای به این است که ما آمریکایی‌ها اشتباه کردیم وقتی به واسطه توجه به امور داخلی از امور خارجی غافل شدیم…».

معلوف از خبرنگاران جنجالی لبنانی است که در آمریکا زندگی میکند. او دو سال گذشته به دلیل مصاحبه با تلویزیون رژیم صهیونیستی خشم هموطنانش را برانگیخت. بسیاری از کاربران لبنانی توییتر پیشتر خواستار لغو ملیت لبنانی وی شده بودند. برخی رسانه‌ها نوشته بودند که وی از طرف دادستانی نظامی در بیروت با اتهام «خیانت و جاسوسی» رو به رو بوده است.

پایان پیام/ص