آیفون، پرفروش‌ترین محصول اپل
آیفون، پرفروش‌ترین محصول اپل

اپل در سال‌های اخیر سرویس‌های پول‌ساز جدیدی در دسترس قرار داده است تا وابستگی بیش از حد درآمد خود به میزان فروش آیفون را کاهش دهد. با این‌حال به‌نظر می‌رسد شرکت کوپرتینویی همچنان بخش اعظم درآمدهایش را از طریق گوشی‌های هوشمندش کسب می‌کند. اینفوگرافیک جدیدی نشان می‌دهد بیش از نیمی از درآمد سالانه‌ی اپ..

ست نیوز
آیفون، پرفروش‌ترین محصول اپل
اپل در سال‌های اخیر سرویس‌های پول‌ساز جدیدی در دسترس قرار داده است تا وابستگی بیش از حد درآمد خود به میزان فروش آیفون را کاهش دهد. با این‌حال به‌نظر می‌رسد شرکت کوپرتینویی همچنان بخش اعظم درآمدهایش را از طریق گوشی‌های هوشمندش کسب می‌کند. اینفوگرافیک جدیدی نشان می‌دهد بیش از نیمی از درآمد سالانه‌ی اپل مختص‌ به آیفون است.
اینفوگرافیک جدید که توسط افشاگری در توئیتر منتشر شده است ادعا می‌کند آیفون سالانه ۱۹۱٫۷ میلیارد دلار درآمد برای اپل به‌ ارمغان می‌آورد و ۵۲ درصد از کل درآمد‌های این شرکت را به خود اختصاص می‌دهد.
در نگاه اول ممکن است فکر کنید که آیفون به‌عنوان اصلی‌ترین منبع درآمد اپل ممکن است به نقطه‌ ضعف این شرکت تبدیل شود، اما تحلیلگران می‌گویند چنین دیدگاهی دقیق نیست. اپل توانسته است اکوسیستمی کامل از محصولات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری بسازد و هم‌بستگی آیفون با محصولاتی مثل آیپد و مک بوک و اپل واچ باعث می‌شود کاربران بار‌ها و بار‌ها سراغ تهیه‌ آیفون‌های جدید بروند.
اپل احتمالاً سال آینده درآمد بیشتری از طریق آیفون به جیب می‌زند، چون شایعه‌ها می‌گویند این شرکت یک‌سری قابلیت‌های اختصاصی را برای آیفون ۱۵ اولترا کنار می‌گذارد تا مردم به تهیه‌ گران‌ترین مدل آیفون ترغیب شوند.
دومین منبع پردرآمد اپل، واحد خدمات این شرکت است که ۱۹ درصد از کل درآمد سالانه را به خود اختصاص داده است. اپل در سال‌های اخیر سرویس‌های نرم‌افزاری بیشتری را در دسترس مشتریان قرار داده است. این شرکت همچنین سرویس‌هایی مثل اپی تی‌وی پلاس را با سرمایه‌گذاری سنگین توسعه داده است.
آیپد همچنان محبوب‌ترین محصول مجهز به نمایشگر بزرگ برای عموم مردم به‌حساب می‌آید، اما آمار نشان می‌دهند فروش تبلت‌های این خانواده کمی کمتر شده است. آیپد در هر سال ۳۱٫۹ میلیارد دلار درآمد برای اپل به همراه دارد. درآمد مک و پوشیدنی‌ها در هر سال به ترتیب ۳۸٫۴ میلیارد دلار و ۳۵٫۲ میلیارد دلار اعلام شده است.
نقش پررنگ‌تر مک نسبت‌ به پوشیدنی‌ها در درآمد سالانه‌ اپل اتفاق عجیبی نیست، چون شرکت کوپرتینویی کامپیوتر‌هایی توانمند و جذاب می‌سازد.
مدتی پیش گزارشی ادعا کرد که عرضه‌ مک بوک پرو M۲ باعث نگرانی تولیدکنندگان کامپیوتر‌های ویندوزی شده است. پیش‌بینی می‌شود میزان فروش این لپ تاپ تا پایان سال جاری میلادی به هفت میلیون دستگاه برسد.
اپل در گزارش‌های مالی خود درآمد واحد‌های تجاری مختلف را به‌صورت مجزا اعلام نمی‌کند و اعدادی که در این مقاله به آن‌ها اشاره شده است غیر رسمی‌اند.
منبع: باشگاه خبرنگاران جوانمنبع :ایتنا