واللا: مفهوم «مانع» در مرز غزه برای اسرائیل فرو ریخت
واللا: مفهوم «مانع» در مرز غزه برای اسرائیل فرو ریخت

واللا: مفهوم «مانع» در مرز غزه برای اسرائیل فرو ریخت تحلیلگر نظامی پایگاه خبری «واللا» در گزارشی با اشاره به دور از ذهن بودن عملیات «طوفان الاقصی» برای ارتش رژیم صهیونیستی، تاکید کرد که نفوذ نیروهای حماس به شهرک‌های اشغالی و گذشتن از حصار، مفهوم «مانع» را در مرز با غزه از بین برد.
به گزارش گروه بی..

واللا: مفهوم «مانع» در مرز غزه برای اسرائیل فرو ریخت

تحلیلگر نظامی پایگاه خبری «واللا» در گزارشی با اشاره به دور از ذهن بودن عملیات «طوفان الاقصی» برای ارتش رژیم صهیونیستی، تاکید کرد که نفوذ نیروهای حماس به شهرک‌های اشغالی و گذشتن از حصار، مفهوم «مانع» را در مرز با غزه از بین برد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، رسانه‌های صهیونیستی از جمله پایگاه خبری «واللا» درباره غافلگیری تل‌آویو از عملیات «طوفان الاقصی» گزارش دادند که «رهبران ارتش اسرائیل در طول سال‌های گذشته احتمال تهاجم نیروهای زبده جنبش حماس به شهرک‌ها در این مقیاس وسیع و در این سطح را در نظر نگرفته بودند».

پایگاه اینترنتی شبکه «المیادین» به نقل از واللا نوشت: «امیر بوحبوط»، تحلیلگر مسائل نظامی واللا، به نقل از منابع امنیتی اسرائیلی می‌گوید که «ذهنیت ارتش اسرائیل» این بود که دیوار ساخته‌شده در مرزهای نوار غزه «به‌طور قابل‌توجهی مانع ورود هر نیرویی خواهد شد که تلاش می‌کند زمینی یا زیرزمینی به شهرک‌ها برسد؛ این ذهنیت فرو ریخت».

وی با تاکید بر اینکه «شنبه گذشته این ذهنیت را پاک کرده و واقعیت دیگری را نشان داد»، توضیح داد: «ارتش اسرائیل در طول سالیان متمادی برای تهاجم از خاک دشمن به اسرائیل به ویژه از خاک لبنان تا شهرک‌های خط تماس مجاور، در حد این حصار آماده شده است».

تحلیلگر صهیونیست تاکید کرد که شواهد موجود در میدان نشان می‌دهد حماس در سطح بسیار بالایی در حفظ اطلاعات و رازداری موفق بوده است؛ در حالی که ارتش اسرائیل طی سال‌ها متوجه نبود که حماس در برنامه‌ریزی‌های خود هجوم به سمت خانه‌های شهرک‌نشینان را دیده بود.

بر اساس صحبت‌های بوحبوط، در «ارتش اسرائیل برای نیروی رضوان، یگان نخبه حزب‌الله اهمیت زیادی قائل بودند»؛ در همین حال، منابع امنیتی صهیونیستی تأیید کردند که «سناریوهای مشابهی در جنوب (غزه) نیز مطرح شده بود، اما احتمال نفوذ نیروهای نخبه حماس به شهرک‌ها در این مقیاس بزرگ یا در این سطح مورد توجه قرار نگرفته بود و انتظارش نمی‌رفت».

این تحلیل واللا در شرایطی منتشر می‌شود که مقامات رژیم صهیونیستی همچنان در حال تبادل اتهامات علیه یکدیگر هستند و «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم اشغالگر را مسئول شکست اطلاعاتی و نظامی خود در برابر عملیات طوفان الاقصی می‌دانند.

طی روزهای اخیر، رسانه‌های صهیونیستی گزارش‌های متعددی از «شوک» وارده به دستگاه امنیتی و نظامی رژیم اشغالگر، پس از شکست اطلاعاتی فاجعه‌باری که شنبه گذشته در آغاز نبرد از سوی جناح‌های مقاومت فلسطین اتفاق افتاد، منتشر کرده‌اند.

پایان پیام/م