خودروی برقی عجیبی که در ساخت آن از مقوا هم استفاده شده است
خودروی برقی عجیبی که در ساخت آن از مقوا هم استفاده شده است

وقتی کسی بگوید که یک ماشین از مقوا ساخته شده است معمولا شوخی می‌کند و در واقع به قطعات ارزانقیمت یا ضعیف آن خودرو اشاره دارد. خودروی الکتریکی جدید مفهومی سیتروئن اولی (Citroën Oli) به معنای واقعی کلمه از مقوا ساخته شده است، حداقل تا حدودی.
به گزارش ایتنا و به نقل از اسلش‌گیر، سیتروئن اولی به گونه‌ای..

ست نیوز
خودروی برقی عجیبی که در ساخت آن از مقوا هم استفاده شده است وقتی کسی بگوید که یک ماشین از مقوا ساخته شده است معمولا شوخی می‌کند و در واقع به قطعات ارزانقیمت یا ضعیف آن خودرو اشاره دارد. خودروی الکتریکی جدید مفهومی سیتروئن اولی (Citroën Oli) به معنای واقعی کلمه از مقوا ساخته شده است، حداقل تا حدودی.
به گزارش ایتنا و به نقل از اسلش‌گیر، سیتروئن اولی به گونه‌ای طراحی شده است که تقریباً به هر شکلی که قابل تصور است در وزن صرفه‌جویی کند و تا حد امکان کارآمد و پایدار باشد. همچنین به شکلی طراحی شده که برای مدتی طولانی، تحت استفاده مالکان مختلف، دوام بیاورد.
در یک بیانیه مطبوعاتی از شرکت مادر سیتروئن، استلانتیس، آمده است که Oli در واقع حتی یک خودرو نیست. بلکه یک «توسعه چند منظوره روزمره‌ای برای زندگی شما» و «عملاٌ یک شریک زندگی است – یک موجود مفید روزمره که به مردم کمک می‌کند تا به طور کاملی به زندگیشان بپردازند».
Citro%C3%ABn Oli electric vehicleCitroen Oli electric vehicle
گذشت زمان و استفاده از این خودرو منظور این شرکت را روشن خواهد کرد، اما به هر حال آنچه روشن است اینکه خودروهای برقی معمولاً در مقایسه با سایر خودروها بسیار سنگین هستند. سیتروئن با وزن هدف‌گذاری شده فقط ۱۰۰۰ کیلوگرم (کمی بیش از ۲۲۰۰ پوند)، نهایت تلاش خود را برای کاهش وزن و پایداری در این خودرو به کار گرفته و اجرای هدفش را متریال‌های ساخت این خودروی مفهومی آغاز کرده است.
صرفه‌جویی چشمگیر در وزن
کاپوت جلو، تخت و سقف Oli که شبیه یک وانت جمع و جور ساخته شده از قطعه‌های لگو به نظر می‌رسند، از مقوای بازیافتی ساخته شده است. ممکن است فکر کنید که این نمی‌تواند ایمن باشد، اما استلانتیس می‌گوید که این پانل‌ها قابلیت تحمل وزن یک فرد ایستاده را دارند. Oli همچنین دارای اجزای داخلی چاپ سه‌بعدی متعددی است که همگی به مینیمالیستی‌ترین شکل ممکن چیده شده‌اند.
Citroen Oli
Oli به هیچ وجه خودرویی سریع محسوب نمی‌شود و سیتروئن می‎گوید که سرعت این EV کوچک به کمتر از ۷۰ مایل در ساعت (۱۲۰ کیلومتر در ساعت) محدود شده است. وزن کم و حداکثر سرعت نسبتا پایین برای Oli این امکان را فراهم می‌آورد تا با هر بار شارژ کامل باتری نزدیک به ۲۵۰ مایل (۴۰۰ کیلومتر) توان حرکت داشته باشد.
سیتروئن امیدوار است Oli به دلیل توانایی آن در عمل به عنوان یک پاوربانک متحرک برای انواع دستگاه‌ها، خودروی مناسبی برای کمپینگ یا سفرهای ساحلی باشد. در بیانیه مطبوعاتی این شرکت آمده است که «از نظر تئوری، Oli می‌تواند انرژی یک دستگاه الکتریکی ۳۰۰۰ واتی را برای حدود ۱۲ ساعت تامین کند».
منبع :ایتنا