توییتر به «منبع دقیق اطلاعات» تبدیل خواهد شد
توییتر به «منبع دقیق اطلاعات» تبدیل خواهد شد

لیندا یاکارینو در اولین اظهارنظرها پس از تحویل گرفتن سمت جدید در توییتر می‌گوید که این شبه اجتماعی «ماموریت دارد به دقیق‌ترین منبع زنده اطلاعات در جهان بدل شود.»
ایلان ماسک در ماه آوریل سال گذشته توییتر را خریدار کرد، اما رویکرد او در مقابله با انتشار اطلاعات نادرست در این شبکه با انتقادهای زیادی مو..

ست نیوز
توییتر به «منبع دقیق اطلاعات» تبدیل خواهد شد
لیندا یاکارینو در اولین اظهارنظرها پس از تحویل گرفتن سمت جدید در توییتر می‌گوید که این شبه اجتماعی «ماموریت دارد به دقیق‌ترین منبع زنده اطلاعات در جهان بدل شود.»
ایلان ماسک در ماه آوریل سال گذشته توییتر را خریدار کرد، اما رویکرد او در مقابله با انتشار اطلاعات نادرست در این شبکه با انتقادهای زیادی مواجه شده است.
به گزارش ایتنا و به نقل از بی‌بی‌سی، در یک ماه گذشته مدیر بخش اعتماد و ایمنی توییتر استعفا داده و توییتر از پایبندی به راهنمای داوطلبانه اتحادیه اروپا در زمینه جلوگیری از انتشار اطلاعات غلط دست برداشته است.
لیندا یاکارینو در یک رشته توییت که همچنین برای کارمندان شرکت ایمیل شد، هدف ایلان ماسک دایر بر اینکه توییتر باید «فضای عمومیِ جهانی» را دگرگون کند تکرار کرد.
او گفت این کمک خواهد کرد «تمدن بشری با مبادله بدون فیلتر اطلاعات و دیالوگی آزادانه درباره چیزهایی که برای ما بیشترین اهمیت را دارد پیش برود.»
ایلان ماسک که خود را «طرفدار مطلق آزادی بیان» توصیف می‌کند از سیاست‌های قبلی توییتر برای تعدیل محتوی انتقاد داست و استدلال می‌کرد که این شبکه باید محلی واقعی برای آزادی بیان باشد. اما اقدامات او برای احیای حساب‌های کاربری راستگرایان که خود در آنها شریک است، و تسهیل مقررات تعدیل محتوی باعث خروج آگهی دهندگان از توییتر شده است. بنابه گزارش‌ها درآمد شرکت در ماه دسامبر نسبت به سال قبل ۴۰ درصد افت کرد.
3973f05c1f6b822f69afffbb946bfabb
ماسک از زمان خریداری توییتر به بهای ۴۴ میلیارد دلار، زیر فشار بوده است کسی را برای هدایت شرکت انتخاب و بر سایر کسب و کارهایی مثل شرکت خودروسازی تسلا و شرکت فضایی اسپیس اِکس تمرکز کند.
ایلان ماسک که اخیرا بار دیگر عنوان ثروتمندترین فرد جهان را نصیب خود کرد، روز ۱۲ مه اعلام کرد که خانم یاکارینو ظرف شش هفته به عنوان مدیر اجرایی توییتر جانشین او خواهد شد.
با این حال لیندا یاکارینو زودتر از موعد مورد انتظار کار خود را شروع کرد، که درست چند روز بعد از استعفای رئیس بخش اعتماد و ایمنی – مسئول تعدیل محتوی – بود.
یاکارینو به خاطر کمک به هدایت «ان بی سی یونیورسال» در خلال تلاطم بزرگ این صنعت در اثر تحولات مربوط به فناوری مشهور است. او در نقش سابق خود بخش فروش آگهی «ان بی سی یونیورسال» را بازسازی کرد و بانی خدمات فیلم اینترنتی (استریمینگ) «پیکاک» در سال ۲۰۲۰ شد.
یاکارینو اکنون هدایت بخش کسب و کار توییتر را به عهده دارد، بخشی که در سودآوری دچار مشکلات زیادی شده است.
ایلان ماسک همچنان رئیس اجرایی توییتر و افسر ارشد فناوری توییتر است.منبع :ایتنا