با ChatGPT برای سفر برنامه‌ریزی کنید!
با ChatGPT برای سفر برنامه‌ریزی کنید!

شرکت رزرو آنلاین سفر Expedia در حال افزودن یک قابلیت جدید و جالب به اپ تلفن‌همراه خود است که به ChatGPT متکی است تا به کاربران در برنامه‌ریزی تعطیلات بعدی خود با یک درخواست تک‌خطی کمک کند. مشتریان دیگر نیازی به خواندن راهنماهای طولانی سفر و تماشای ویدیوهای اینفلوئنسرها برای دریافت پاسخ سوالات مهم خو..

ست نیوز
با ChatGPT برای سفر برنامه‌ریزی کنید! شرکت رزرو آنلاین سفر Expedia در حال افزودن یک قابلیت جدید و جالب به اپ تلفن‌همراه خود است که به ChatGPT متکی است تا به کاربران در برنامه‌ریزی تعطیلات بعدی خود با یک درخواست تک‌خطی کمک کند. مشتریان دیگر نیازی به خواندن راهنماهای طولانی سفر و تماشای ویدیوهای اینفلوئنسرها برای دریافت پاسخ سوالات مهم خود نخواهند داشت. این اقدام اکسپدیا بی‌سابقه نیست، هرچند که نخستین حرکت اینچنینی در این حوزه به نظر می‌رسد. چند هفته پیش، مایکروسافت تجربه جستجوی جدید و بهبود یافته بینگ را معرفی کرد که توسط مدل زبان GPT OpenAI تقویت شده بود، که یکی از قابلیت‌های چشمگیرتر آن این بود که طی چند ثانیه یک برنامه سفر جامع را برنامه‌ریزی کرد.
به گزارش ایتنا و به نقل از اسلش‌گیر، با عرضه APIها و افزونه‌ها برای مشتریان تجاری، روشن بود که دیر یا زود ChatGPT OpenAI برای بخش مسافرت و گردشگری تجاری‌سازی خواهد شد. اکسپدیا یکی از آن مشتریان شناخته شده است؛ این شرکت می‌گوید کاربران می‌توانند برای آشنایی با مکان‌های معروف، برنامه‌های مسیر، توصیه‌های هتل و موارد دیگر برای سفر بعدی خود، «یک محاوره انتها باز» شروع کنند. این قابلیت برنامه‌ریزی سفر با هوش مصنوعی در حال حاضر در مرحله آزمایش بتا است، اما اگر نمی‌توانید وارد برنامه آزمایش بتا شوید، اکسپدیا افزونه ChatGPT خود را راه‌اندازی کرده است که می‌توانید به آن دسترسی داشته باشید تا کارهایی مشابه با این اپ را انجام دهید.
Expedia Is Testing ChatGPT
استفاده از آن آسان است، اما خودتان هم بررسی مجدد انجام دهید
این قابلیت مکالمه مبتنی بر ChatGPT در اپ تلفن‌همراه اکسپدیا همچنین بررسی تخفیف‌ها و جوایز انحصاری اعضا را برای کاربران آسان‌تر می‌کند. اما به خاطر داشته باشید که این سیستم هنوز در مرحله بتا خود است و ChatGPT مشکلات ذاتی خود را از جنبه عدم دقت واقعی و محدودیت‌های مجموعه داده‌ها دارد، بنابراین طبیعتاٌ بهتر خواهد بود که قبل از بستن چمدان‌های خود اطلاعات را دوباره بررسی کنید. اکسپدیا به خوبی از این موانع آگاه است و هشدار داده است که «با اینکه اقدامات زیادی برای محدود کردن نتایج نادرست و پاسخ‌های نامناسب انجام شده است، اما در برخی مواقع ممکن است این تجربه دقیقاً مطابق انتظار عمل نکند."
با یک آزمایش کوتاه، متوجه شدیم که ChatGPT و Bing Chat می‌توانند برنامه سفر نسبتاً دقیقی را ارائه دهند، اما، از نظر دقت جزئیات، اطلاعات آنها ممکن قدیمی یا نادرست باشد. مثلا در موضوع مزایای فصلی یا تغییرات کوتاه‌مدت تسهیالات هتل‌ها، مکان‌های توریستی و غیره این کاستی آشکار می‌شود. یکی از دلایل اصلی این است که ChatGPT تا سال ۲۰۲۱ درباره تاریخ‌گذاری داده‌ها آموزش دیده است، در حالی که محصولاتی مانند Bing Chat بیشتر مانند یک خلاصه‌کننده وب عمل می‌کنند، که باعث می‌شود اطلاعات آن به همان اندازه منابعی که اطلاعات را از آنها جمع‌آوری می‌کند دقیق و به‌روز باشد. به بیان ساده، از ویژگی ChatGPT اکسپدیا به عنوان نقطه شروع استفاده کنید و سپس آن را خودتان هم چک کنید.
منبع :ایتنا