راست و دروغ موج‌های پرطرفدار مراقبت از پوست در تیک‌تاک
راست و دروغ موج‌های پرطرفدار مراقبت از پوست در تیک‌تاک

چنانکه بسیاری از ما می‌دانیم، اینترنت مملو از توصیه‌های بد است؛ هرچند، توصیه‌های خوب زیادی هم در آن پیدا می‌شود. مهم این است که بتوانیم آن‌ها را از یکدیگر تشخیص بدهیم.
مراقبت از پوست، یکی از موضوعات داغ در شبکه اجتماعی تیک‌تاک است، اما هر چیزی که می‌بینیم، نباید باور کنیم؛ مخصوصا وقتی پای سلامتی در..

ست نیوز
راست و دروغ موج‌های پرطرفدار مراقبت از پوست در تیک‌تاک
چنانکه بسیاری از ما می‌دانیم، اینترنت مملو از توصیه‌های بد است؛ هرچند، توصیه‌های خوب زیادی هم در آن پیدا می‌شود. مهم این است که بتوانیم آن‌ها را از یکدیگر تشخیص بدهیم.
مراقبت از پوست، یکی از موضوعات داغ در شبکه اجتماعی تیک‌تاک است، اما هر چیزی که می‌بینیم، نباید باور کنیم؛ مخصوصا وقتی پای سلامتی در میان باشد.
کلینیک کلیولند با همکاری گروهی از متخصصان، برخی از ترفندها، نکات و روند‌های مشهور موجود در تیک‌تاک را بررسی کرده‌ است که در ادامه شماری از آن‌ها را بررسی می‌کنیم.
نکات و ترفندهایی که ارزش آزمودن دارند:
3 reasons to rub ice cubes on your face regularly mobilehome
استفاده از یخ روی صورت، فقط برای رفع تیرگی دور چشم‌ها و چین‌های پیشانی نیست. در دنیای پر از ترفندهای بی‌ربط به سلامتی، این مد تیک‌تاک به یکی از اصول اولیه اشاره می‌کند: برای کاهش پف صورت، آن را با یخ ماساژ دهید. به گفته لوری اسکارسو، متخصص زیبایی و پوست، هنگامی که کیسه یخ را روی صورت خود می‌گذارید، دمای پایین آن باعث می‌شود که خون زیر سطح پوست جریان یابد و به این ترتیب، پف صورت کاهش می‌یابد و پوست شفاف‌تر می‌شود.
«اسلاگینگ» از جدیدترین مدهایی است که در شبکه‌های اجتماعی طرفداران زیادی دارد. در این روش، در برنامه مراقبتی شبانه، از یک ترکیب پوشاننده -اغلب وازلین- استفاده می‌شود تا گونه‌ای سد محافظ روی پوست ایجاد شود. این کار نمی‌گذارد آب از سطح پوست تبخیر ‌شود و به این ترتیب، از آسیب‌دیدن سد دفاعی پوست، جلوگیری می‌شود.
PILLOWGASM NINI 4447 e1661176423140
دکتر امی کاسوف، متخصص پوست، می‌گوید اگرچه وازلین ترکیبی ساده و پوشاننده (occlusive) است، اما این روش برای همه مناسب نیست. بنابراین، مهم است که تشخیص دهید آیا این کار برای پوست شما مناسب است یا خیر.
دکتر آلوک ویچ، متخصص پوست، برای دستیابی به ابروهای پر و مرتب، استفاده از صابون ابرو را توصیه می‌کند.
sd aspect 1477588145 soap brows
اما اگر می‌خواهید با خیال راحت از این مد آرایشی پیروی کنید، بهتر است از صابونی استفاده کنید که در ترکیبات اصلی آن گلیسرین موجود باشد.
درماپلانینگ همان زدودن موها و کرک‌های صورت است که در کلینیک‌های زیبایی با تیغ‌های جراحی تیز انجام می‌شود و علاوه بر رفع موها، یک لایه سلول مرده و آلودگی را نیز از روی پوست برمی‌دارد. با استفاده از تیغ‌های کوچک خانگی، می‌توانید این کار را در خانه انجام دهید و پوستتان را شفاف و روشن‌تر کنید.
stacked skincare dermaplaning face exfoliating tool jessica juliao 08
دکتر ملیسا پیلیانگ، متخصص پوست، می‌گوید که این فرایند باعث حذف سلول‌های مرده پوست می‌شود و کدری پوست را تا حد چشمگیری بهبود می‌بخشد و از مسدود شدن منافذ جلوگیری می‌کند. او در ادامه توصیه می‌کند که وقتی جوش صورت دارید یا پوستتان به هر دلیلی تحریک شده است، این کار را انجام ندهید.
ترفندهایی که بهتر است طرفشان نروید:
رفتار چهره‌های تاثیرگذار اینستاگرامی به گونه‌ای است که انگار حتما باید یک یخچال کوچک برای نگهداری محصولات پوستی داشته باشید. برخی از طرفداران این محصول مدعی‌اند که برای حفظ کیفیت برخی از محصولات پوستی به چنین ابزاری نیاز دارید. اما آیا واقعا داشتن این یخچال‌ها ضروری است؟
13L Professional Beauty Refrigerator Double Door Facial Mask Skin Care Cosmetics Small Refrigerator Mini Skin Care
دکتر پیلیانگ می‌گوید که هرچند قراردادن یک محصول خنک روی صورت، مخصوصا در تابستان، بسیار خوب است، اما فایده این کار در همین حد است و این یخچال‌ها تاثیر خاصی بر کیفیت محصولات پوستی ندارند.
به جای آن چه باید کرد؟ اگر می‌خواهید محصولات پوستی‌ هنگام استفاده خنک باشند، کافی است آن‌ها را در یخچال خانه نگه دارید. البته این کار ضروری نیست و اغلب محصولات – مگر اینکه روی بسته‌بندی آن‌ها ذکر شده باشد که «در یخچال نگهداری شود»- به گونه‌ای طراحی شده‌اند که در شرایط معمولی محیط مقاومند.
برخی از کاربران تیک‌تاک از چسب‌های پانسمان ظریفی استفاده می‌کنند تا پوست صورت را بکشند و چین‌و‌چروک‌ها را صاف کنند. اگرچه ممکن است در لحظه تاثیر جالبی از این چسب‌ها ببینید، قطعا اثر ماندگاری ندارند.
افزون بر این، چسب می‌تواند باعث تحریک، واکنش حساسیتی و حتی تاول شود. دکتر مارتین نیومن، جراح پلاستیک، اصلاح سبک زندگی، دوری از آفتاب و نوشیدن آب کافی را راه‌های بهتری برای زیبایی پوست می‌داند.
به جای آن چه باید کرد؟ همزمان با افزایش سن، با یک برنامه خوب مراقبت از پوست، از ایجاد چین‌وچروک پیشگیری کنید. اما اگر چین‌هایی دور چشمتان ایجاد شده است، به گزینه‌هایی مثل تزریق بوتاکس و روش‌های جوان‌سازی، مانند میکرونیدلینگ، فکر کنید.
برخلاف اینکه برخی از بلاگرهای مراقبت از پوست در شبکه‌های اجتماعی، توصیه می‌کنند که پوست موز را به دلیل فواید آنتی اکسیدانی بالای آن، به صورت بمالید، این محصول فقط به درد سطل کمپوست می‌خورد و هیچ فایده‌ای برای پوست ندارد.

تیلور بولاک، متخصص پوست، می‌گوید اگر قصد دارید در برنامه مراقبت از پوستتان آنتی‌اکسیدان داشته باشید، به جای پوست موز که هیچ فایده‌ای ندارد، از یک محصول معتبر حاوی آنتی‌اکسیدان استفاده کنید.
به جای آن چه باید کرد؟ اگر فکر می‌کنید به آنتی‌اکسیدان قوی نیاز دارید که بتواند برای پوستتان معجزه کند، یک سرم ویتامین C تهیه کنید. در کنار آن، می‌توانید از محصولات ضد چروک پوست هم کمک بگیرید که به بهبود چین‌و‌چروک پوست کمک می‌کنند.
منبع: ایندیپندنتمنبع :ایتنا