همکاری متا و کوالکام آینده واقعیت مجازی را تغییر خواهد داد
همکاری متا و کوالکام آینده واقعیت مجازی را تغییر خواهد داد

مارک زاکربرگ در طول چندین سال گذشته به صورت شفافی از آینده مد نظرش برای واقعیت مجازی سخن گفته است و حال به نظر می‌رسد که او قصد دارد تا با همکاری بسیار بزرگی این واقعیت را کمتر از پیش مجازی کند.
به گزارش ایتنا و به نقل از gizmodo، چندی پیش بود که شرکت‌های متا و کوالکام به صورت رسمی اعلام کردند که مش..

ست نیوز
همکاری متا و کوالکام آینده واقعیت مجازی را تغییر خواهد داد مارک زاکربرگ در طول چندین سال گذشته به صورت شفافی از آینده مد نظرش برای واقعیت مجازی سخن گفته است و حال به نظر می‌رسد که او قصد دارد تا با همکاری بسیار بزرگی این واقعیت را کمتر از پیش مجازی کند.
به گزارش ایتنا و به نقل از gizmodo، چندی پیش بود که شرکت‌های متا و کوالکام به صورت رسمی اعلام کردند که مشارکت ویژه‌ای را در زمینه واقعیت مجازی تجربه خواهند کرد که این امر می‌تواند آینده این فناوری را دستخوش تغییر کند.
این دو غول بزرگ در طول چند سال اخیر در زمینه‌های مربوط به واقعیت مجازی فعالیت چشمگیری داشته‌اند و حال همکاری آن‌ها که یک قرارداد چند ساله مشارکت است با نام عصر جدید محاسبات فضایی شناخته می‌شود.
به این ترتیب شاخه پردازنده‌های اسنپ دراگون شرکت کوالکام به صورت حرفه‌ای برای تولید ساختار واقعیت افزوده شرکت متا قابل استفاده قرار خواهد گرفت و به این ترتیب متا بر خلاف سایر نام‌های بازار از سخت‌افزارهایی که متفاوت باشند استفاده نخواهد کرد.
Mid(2)
مارک زاکربرگ در این باره می‌گوید: «ما در طول مسیر تولید قابلیت‌ها و تجربه‌های پیشرفته‌تر برای واقعیت مجازی و واقعیت افزوده، به این رسیدیم تولید کردن فناوری‌های ویژه برای تامین توان آینده هدست‌های واقعیت مجازی و سایر دستگاه‌های این رده بسیار مهم است.»
او در ادامه افزود: «برخلاف تلفن‌های همراه هوشمند، ساختن واقعیت مجازی نیاز به نوآوری خاص دارد و چالش‌های بسیار خاص محاسباتی، هزینه‌ای و غیره را در خود جای داده است. این چیپست‌ها به ما کمک خواهند کرد تا بتوانیم واقعیت مجازی را به حد نهایی خود سوق بدهیم.»
شایان ذکر است که نقطه شروع این تعامل، عرضه هدست کوئست ۲ بود که از پردازنده اسنپ دراگون XR2 شرکت کوالکام استفاده می‌کرد. به این ترتیب این همکاری به صورت جدی‌تر می‌تواند آینده این فناوری را کاملا دستخوش تغییر کند.منبع : ایتنا