فاکسکان خودروی تسلا می‌سازد
فاکسکان خودروی تسلا می‌سازد

شرکت “هون های تکنولوژی گروپ” که با نام رسمی فاکسکان شناخته می‌شود، دو نمونه اولیه خودروی برقی را معرفی کرد که شامل پیکاپ “مدل وی” و کراس اوور هاچ بک اسپورت “مدل بی” بود.
اما فاکسکان نمی‌خواهد خودروهای برند خود را بفروشد. در عوض، این شرکت می‌خواهد خودروها را برای خودروسازان دیگر طراحی و تولید کند. ای..

ست نیوز
فاکسکان خودروی تسلا می‌سازد
شرکت "هون های تکنولوژی گروپ" که با نام رسمی فاکسکان شناخته می‌شود، دو نمونه اولیه خودروی برقی را معرفی کرد که شامل پیکاپ "مدل وی" و کراس اوور هاچ بک اسپورت "مدل بی" بود.
اما فاکسکان نمی‌خواهد خودروهای برند خود را بفروشد. در عوض، این شرکت می‌خواهد خودروها را برای خودروسازان دیگر طراحی و تولید کند. این شرکت مدعی است می‌تواند زمان طراحی یک خودرو را نصف کند و هزینه طراحی را برای خودروسازی که می‌خواهد از خدماتش استفاده کند، کاهش دهد.
به گزارش ایتنا از ایسنا، این شرکت تایوانی بلندپروازی‌های بزرگی دارد. یونگ لیو، مدیرعامل و رئیس هیات مدیره فاکسکان اعلام کرد این شرکت سهم پنج درصدی تولید جهانی خودروهای برقی تا سال ۲۰۲۵ را هدف گرفته و امیدوار است تسلا یک مشتری باشد. لیو گفت: امیدوارم روزی بتوانیم خودروهای تسلا را برای تسلا بسازیم.
تسلا در حال حاضر خودروهایش را در کارخانه‌های خود در سراسر جهان شامل آمریکا، برلین و شانگهای، تولید می‌کند.
طی دو سال گذشته، فاکسکان کسب و کار خودروهای برقی خود را توسعه داده است. این شرکت سال گذشته سه نمونه اولیه معرفی کرد که دو مدل از آنها اکنون وارد بازار شده‌اند. اتوبوس برقی "مدل تی" بخشی از سیستم حمل و نقل عمومی در تایوان است و "مدل سی"، با برند "لوکسژن ان ۷" توسط شرکت خودروسازانی تایوانی یولون موتور تولید می‌شود.
لیو گفت: می خواهد مشتریان فاکسکان، خودروهای برقی زیادی بفروشند.
فاکسکان طی چند دهه گذشته، در حوزه تولید و مونتاژ محصولات الکترونیکی مصرفی، به نام مطرحی تبدیل شده است اما اکنون به دنبال متنوع کردن فعالیت و ورود به حوزه‌های جدیدی است و تمرکز ویژه‌ای بر خودروی برقی دارد.
مدیرعامل فاکسکان گفت: پنج خودروی مفهومی نشان می‌دهد فاکسکان می‌تواند خودروهای برقی را طراحی و تولید کند که ظاهر و امنیت خوبی دارند.
بخشی از استراتژی فاکسکان، نمایش توانمندی‌هایش در فضای خودروی برقی در شرایطی است که بسیاری از شرکت‌ها به خصوص شرکت‌هایی که در فضای خودرو نبوده‌اند مانند شرکت سازنده تلفن هوشمند شیائومی و شرکت اینترنتی بایدو، وارد این بازار شده‌اند و شرکت‌های خودروسازی برقی را با هدف تولید انبوه خودرو، تاسیس کرده‌اند.
بر اساس گزارش شبکه سی ان بی سی، فاکسکان، برای شرکت‌هایی که به دنبال تاسیس شرکت خودروسازی برقی بدون نیاز به استفاده از سرمایه‌گذاری عظیم در طراحی و تولید هستند، می‌تواند یک گزینه باشد.منبع :ایتنا