طرح ایلان ماسک برای امور مالی کاربران ایکس (توییتر)
طرح ایلان ماسک برای امور مالی کاربران ایکس (توییتر)

طبق یک گزارش جدید، جاه‌طلبی‌های ایلان ماسک برای تبدیل X، که قبلا توییتر بود، به یک فروشگاه کاملاٌ یکجا (one-stop-shop) با خدمات مالی، در کانون توجه این شرکت قرار گرفته است. وبسایت ورج مدعی شد که کارکنان X اخیراٌ در یک جلسه حضوری شرکت کردند که طی آن ماسک حکم جدیدی صادر کرد: آنها باید قابلیت‌های مالی ..

ست نیوز
طرح ایلان ماسک برای امور مالی کاربران ایکس (توییتر) طبق یک گزارش جدید، جاه‌طلبی‌های ایلان ماسک برای تبدیل X، که قبلا توییتر بود، به یک فروشگاه کاملاٌ یکجا (one-stop-shop) با خدمات مالی، در کانون توجه این شرکت قرار گرفته است. وبسایت ورج مدعی شد که کارکنان X اخیراٌ در یک جلسه حضوری شرکت کردند که طی آن ماسک حکم جدیدی صادر کرد: آنها باید قابلیت‌های مالی را در این سرویس میکروبلاگینگ پیاده‌سازی کنند. مالک جدید این شرکت یک جدول زمانی به همان اندازه جاه‌طلبانه دارد و خواسته است که این قابلیت‌ها باید تا پایان سال آینده در دسترس باشند.
به گزارش ایتنا و به نقل از اسلش‌گیر، با این که خدمات مالی و ابزارهایی که در پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی ساخته شده‌اند جدید نیستند – به عنوان مثال، مسنجر سال‌ها پیش به قابلیت ارسال پول مجهز شده بود – اما طبق گزارش‌ها، ماسک می‌خواهد X را به عنوان جایگزینی برای حساب بانکی فعلی کاربرانش پیشکش کند، که چنین اقدامی می‌تواند سطح جدیدی از خدمات باشد. نحوه انجام این کار در حال حاضر معلوم نیست، اما طبق معمول ممکن است ماسک در روزهای آینده در اکانتش در X درباره ایده‌های خود توضیحاتی بدهد.
آیا در ارائه اطلاعات بانکی خود به X اعتماد می‌کنید؟
ماسک برنامه‌های خود را پنهان نکرده است، و این برنامه‌ها بسیار فراتر از تلاش برای جایگزینی حساب جاری هستند. در آرمانشهر این مالک میلیاردر رسانه اجتماعی، وی قصد دارد شرکتی را که قبلاً توییتر نامیده می‌شد به یک اصطلاحاٌ اپ همه‌چیز تبدیل کند. این پلتفرم‌ها، که به عنوان سوپر اپ نیز شناخته می‌شوند – و اپ چینی وی‌چت یکی از برجسته‌ترین نمونه‌های آن است – به عنوان یک فروشگاه یک‌جا برای تقریباً هر کاری که در گوشی خود انجام می‌دهید ظهار می‌شوند: ارسال و دریافت پیام، برقراری تماس، رزرو قرار، بازی کردن، سفارش‌دادن غذا و موارد مشابه.
Twitter To Take Over Financial Life
در اوایل ماه اوت، اخباری منتشر شد که توییتر، اکنون X، در حال بررسی امکان افزودن یک مرکز معاملات سهام است. این اقدام غیرمنتظره نبود، زیرا ماسک مدت کوتاهی پس از خرید توییتر شروع به صحبت در مورد جاه‌طلبی‌های بانکی خود کرد. در نوامبر ۲۰۲۲، وی در جلسه‌ای با کارمندان توییتر درباره ایده‌اش صحبت کند و ظاهراً پیاده‌سازی پرداخت‌ها را «فرصتی متحول‌کننده» دانست. وبسایت The Verge ادعا کرده بود سیستمی که او در آن زمان توضیح داده بود شامل مواردی مانند کارت‌های نقدی، انتقال پول فوری و حتی وام می‌شود.
این ایده، مانند شخصیت خود ماسک، بحث‌برانگیز بوده است. در حالی که بسیاری اظهار داشته‌اند که به X یا مالک آن در مورد اطلاعات مالی شخصی‌شان اعتماد نمی‌کنند، دیگرانی نیز انتقادات عملی‌تری داشته‌اند و خاطرنشان کرده‌اند که راه‌اندازی یک سرویس مشابه وی‌چت در ایالات‌متحده و اروپا به دلیل قوانین و مقررات موجود بسیار دشوار است.منبع :ایتنا