هر آنچه که درباره گوشی تاشوی هواوی می‌دانیم
هر آنچه که درباره گوشی تاشوی هواوی می‌دانیم

تا سال ۲۰۱۹، هواوی یکی از بزرگترین تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند در جهان بود. با این حال، از زمان منع شدن این شرکت از استفاده از فناوری‌های تولیدی در ایالات‌متحده در سال ۲۰۱۹ به دلیل اتهام روابطش با ارتش چین، هواوی با مشکلات متعددی روبرو شده است که بر توانایی آن برای انجام تجارت در خارج از چین تأثیر ..

ست نیوز
هر آنچه که درباره گوشی تاشوی هواوی می‌دانیم
تا سال ۲۰۱۹، هواوی یکی از بزرگترین تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند در جهان بود. با این حال، از زمان منع شدن این شرکت از استفاده از فناوری‌های تولیدی در ایالات‌متحده در سال ۲۰۱۹ به دلیل اتهام روابطش با ارتش چین، هواوی با مشکلات متعددی روبرو شده است که بر توانایی آن برای انجام تجارت در خارج از چین تأثیر می‌گذارد. بخش گوشی‌های هوشمند هواوی پس از محروم شدن دستگاه‌های ساخت این شرکت از خدمات گوگل، یکی از بدترین بخش‌هایی بود که بیشترین آسیب را دید.
به گزارش ایتنا و به نقل از اسلش‌گیر، هواوی علیرغم اینکه نمی‌تواند گوشی‌های تاشو خود را به تعداد قابل توجهی در خارج از چین بفروشد، اما به تلاش‌های خود در بخش تاشو ادامه داده است. در نتیجه، این شرکت اخیراً جدیدترین دستگاه تاشو خود – با نام Huawei Mate X3 – را در چین عرضه کرد.
هواوی به تولید گوشی‌های هوشمند برای مصرف‌کنندگان در بازار داخلی خود ادامه داده است، و، در کنار سامسونگ، یکی از نخستین شرکت‌هایی بود که گوشی‌های تاشو را عرضه کرد. تجربه هواوی در حوزه گوشی‌های هوشمند تاشو با هواوی میت ایکس (۲۰۱۹) آغاز شد و از آن زمان به‌طور مرتب سری میت ایکس را با مدل‌های جدید به‌روزرسانی کرده است. هواوی میت Xs را در سال ۲۰۲۰، میت ایکس ۲ را در سال ۲۰۲۱ و میت ایکس ۲ را در سال ۲۰۲۲ عرضه کرد، و کاتالوگ گسترده‌ای از گوشی‌های هوشمند تاشوی چشمگیر ایجاد کرد.
علاوه بر این گوشی‌های تاشو عمودی، هواوی در اواخر سال ۲۰۲۱ یک تلفن تاشو به‌سبک تاشوی افقی به نام Huawei P50 Pocket نیز عرضه کرد. با این حال، جدیدترین تلفن تاشو هواوی نسبت به نسل قبلی خود چندین به‌روزرسانی دارد.
Huawei Mate X3

هواوی میت ایکس۳: هر آنچه که باید بدانید

هواوی به چاره‌جویی درباره یک مشکل مهم مرتبط با گوشی‌های تاشو مدرن با سایز کامل توجه کرده است: وزن. هواوی میت تنها با ۲۳۹ گرم وزن به طور قابل‌توجهی از سامسونگ گلکسی زد فولد ۴ (با ۲۶۳ گرم) سبک‌تر است و تقریباً با وزن گوشی تاشو بسیار کوچکتر OPPO Find N2 برابر است.
میت X3 با ضخامت ۵٫۳ میلی‌متر حتی از آیفون ۱۴ پرو مکس اپل نیز باریک تر است. علاوه بر این، صفحه نمایش هواوی میت ایکس ۳ به سمت داخل نیز تا می‌شود، که از این نظر با میت XS 2 سال گذشته دارد که دارای طراحی صفحه نمایش صرفا بازشونده به بیرون بود تفاوت دارد.
صفحه نمایش تاشو داخلی مورد استفاده در این دستگاه یک پنل اولد ۱۲۰ هرتزی LTPO منعطف است که ابعاد آن ۷٫۸۵ اینچ است و وضوح ۲۴۹۶ در ۲۲۲۴ پیکسل دارد. صفحه نمایش خارجی Mate X3 یک پنل اولد ۶٫۴ اینچی است، که آن هم از نرخ رفرش ۱۲۰ هرتز پشتیبانی می‌کند.
این گوشی همچنین دارای رتبه IPX8 است، که از این نظر هم تنها گوشی تاشو در کنار گلکسی زد فولد ۴ است که این ویژگی را دارد. تنظیمات دوربین Mate X3 شامل یک دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی، یک دوربین فوق عریض ۱۳ مگاپیکسلی و یک دوربین پریسکوپ ۱۲ مگاپیکسلی است. علاوه بر این، هواوی یک دوربین جلوی ۸ مگاپیکسلی نیز برای سلفی قرار داده است.
هواوی برای این گوشی، با اینکه فاقد قابلیت ۵G است و فعلا فقط در چین به فروش می‌رسد، قیمت ۲۶۰۰ دلاری (۱۷۹۹۹ یوان) برای نسخه ۸GB + 256GB و ۲۷۸۰ دلاری (۱۸۹۹۹ یوان) برای نسخه ۸GB + 512GB تعیین کرده است.
منبع :ایتنا