از مردم در مقابل هوش مصنوعی محافظت کنید
از مردم در مقابل هوش مصنوعی محافظت کنید

به ساندرای پیچای از گوگل، ساتیا نادلا از مایکروسافت و سام آلتمن از اوپن ای‌آی (شرکتی پژوهشی در زمینه هوش مصنوعی) گفته شد که وظیفه «اخلاقی» برای محافظت از جامعه دارند.
کاخ سفید تصریح کرده که احتمالا بر این بخش نظارت بیشتری خواهد داشت.
به گزارش ایتنا و به نقل از بی‌بی‌سی، محصولات هوش مصنوعی مانند «چت ..

ست نیوز
از مردم در مقابل هوش مصنوعی محافظت کنید
به ساندرای پیچای از گوگل، ساتیا نادلا از مایکروسافت و سام آلتمن از اوپن ای‌آی (شرکتی پژوهشی در زمینه هوش مصنوعی) گفته شد که وظیفه «اخلاقی» برای محافظت از جامعه دارند.
کاخ سفید تصریح کرده که احتمالا بر این بخش نظارت بیشتری خواهد داشت.
به گزارش ایتنا و به نقل از بی‌بی‌سی، محصولات هوش مصنوعی مانند «چت جی‌پی‌تی» (ChatGPT ) و «بارد» (Bard) که اخیرا راه اندازی شده، توجه عمومی را به خود جلب کرده است.
این محصولات همچنین می‌توانند اطلاعات را از چندین منبع در عرض چند ثانیه خلاصه کنند، کدهای کامپیوتری را مشکل‌زدایی کنند، مطالبی برای نمایش تهیه کنند و حتی شعر بنویسند، طوری که به نظر بیاید که ممکن است یک انسان آن را سروده باشد.
عرضه این محصولات با ارائه تصویری ملموس از خطرات و مزایای بالقوه فناوری جدید، بحث‌های تازه‌ای را د رمورد نقش «هوش مصنوعی» در جامعه ایجاد کرده است.
به مدیران شرکت‌های فناوری که روز گذشته در کاخ سفید گرد آمدند، گفته شد که شرکت‌ها باید از ایمنی و امنیت محصولات تولیدی خود اطمینان داشته باشند و به آن‌ها همچنین هشدار داده شد که دولت، مقررات و قوانین تازه در زمینه «هوش مصنوعی» را مورد توجه قرار می‌دهد.
سام آلتمن، مدیر اجرایی شرکت اوپن ای‌آی که شرکت پشتیبان «چت جی‌پی‌تی» است، به خبرنگاران گفته است که از نظر مقررات، مدیران « به طور شگفت‌انگیزی درمورد آن چه که باید اتفاق بیفتد، هم نظرهستند.»
کامالا هریس،‌ معاون رئیس جمهور آمریکا در بیانیه‌ای پس از این نشست گفت که فناوری‌های جدید می‌تواند خطری برای ایمنی، حریم خصوصی و حقوق مدنی باشد، هر چند که پتانسیل بهبود زندگی را هم دارد.
خانم هریس گفت که بخش خصوصی «مسئولیتی اخلاقی و قانونی برای تضمین ایمنی و امنیت محصولات خود را دارد.»
کاخ سفید از سرمایه گذاری ۱۴۰ میلیون دلاری (۱۱۱ میلیون پوندی) بنیاد ملی علوم برای راه‌اندازی هفت موسسه تحقیقاتی جدید هوش مصنوعی خبر داد.
chatgpt malware
درخواست‌ها برای تنظیم قوانینی بهتر در زمینه ظهور«هوش مصنوعی» هم از سوی سیاستمداران و هم از سوی مدیران شرکت‌های فناوری افزایش یافته است.
اوایل هفته جاری، جفری هینتون که از او به عنوان «پدرخوانده» هوش مصنوعی نام برده می‌شود، از شغلش در گوگل کناره گیری کرد.
او به بی‌بی‌سی گفت که برخی از خطرات «چت ربات‌های هوش مصنوعی»، «بسیار ترسناک» است.
در ماه مارس، در نامه‌ای که به امضای ایلان ماسک و استیو وزنیاک، بنیانگذار اپل منتشر شد،‌ آن ها خواستار توقف عرضه فناوری «هوش مصنوعی» شدند.
در هفته جاری هم لینا خان، رئیس کمیسیون تجارت فدرال ((FTC) اظهارنظرهایی در مورد چگونگی و ضرورت نظارت بر«هوش مصنوعی» بیان کرد.
نگرانی‌های وجود دارد که «هوش مصنوعی» می‌تواند جایگزین مشاغل افراد شود، همچنین چت ربات‌هایی مانند «چت جی‌پی‌تی و بارد» می‌توانند نادرست باشند و منجر به انتشار اطلاعات نادرست شوند.
علاوه بر این نگرانی‌هایی وجود دارد که «هوش مصنوعی» قانون کپی رایت را زیر پا بگذارد، شبیه سازی صوتی «هوش مصنوعی» می‌تواند کلاه برداری‌ها را تشدید کند و ویدیوهای تولید شده توسط «هوش مصنوعی» می‌توانند اخباری جعلی منتشر کنند.
با این حال،‌ مدافعانی مانند بیل گیتس به درخواست برای «وقفه» در «هوش مصنوعی» پاسخ داده و گفته‌اند که چنین اقداماتی چالش‌های پیش رو را حل نمی‌کند.
و دیگران معتقدند که خطر نظارت بیش از حد بر این فناوری وجود دارد که این می‌تواند مزیتی استراتژیک برای شرکت‌های فناوری در چین ایجاد کند.منبع :ایتنا