OpenAI در حال بررسی ساخت تراشه‌های خاص خود است
OpenAI در حال بررسی ساخت تراشه‌های خاص خود است

اگر OpenAI واقعاً تصمیم به ساخت تراشه‌های خود بگیرد، ChatGPT ممکن است در آینده توسط تراشه‌های داخلی تولید شود. به گزارش رویترز، این شرکت در حال حاضر در حال بررسی امکان ساخت تراشه‌های هوش مصنوعی خود است و حتی احتمال به تملک در آوردن یک شرکت را نیز ارزیابی کرده است.
به گزارش ایتنا و به نقل از انگجت، س..

ست نیوز
OpenAI در حال بررسی ساخت تراشه‌های خاص خود است اگر OpenAI واقعاً تصمیم به ساخت تراشه‌های خود بگیرد، ChatGPT ممکن است در آینده توسط تراشه‌های داخلی تولید شود. به گزارش رویترز، این شرکت در حال حاضر در حال بررسی امکان ساخت تراشه‌های هوش مصنوعی خود است و حتی احتمال به تملک در آوردن یک شرکت را نیز ارزیابی کرده است.
به گزارش ایتنا و به نقل از انگجت، سام آلتمن، مدیر عامل OpenAI، قبلا کمبود پردازنده گرافیکی را عامل نگرانی کاربران در مورد سرعت و قابلیت اطمینان API این شرکت می‌دانست، بنابراین گفته می‌شود که او دستیابی به تراشه‌های هوش مصنوعی بیشتر را در اولویت قرار داد.
استفاده OpenAI از تراشه‌های خودش، علاوه بر اینکه می‌تواند کمبود پردازنده گرافیکی را برطرف کند، هزینه‌های مربوط به اداره محصولات خود را قابل مدیریت‌تر کند. بر اساس تجزیه و تحلیل استیسی رسگون از موسسه تحقیقاتیBernstein ، هر درخواست (کوئری) ChatGPT حدود ۴ سنت برای این شرکت هزینه دارد. این سرویس در دو ماه اول خود به ۱۰۰ میلیون کاربر ماهانه رسید که به معنای ارائه میلیون‌ها کوئری در روز است، اگرچه برای اولین بار در ماه ژوئیه شمار کاربرانش با کاهش مواجه شد.. رسگون می‌گوید که اگر کوئری‌های ChatGPT به یک دهم آنچه گوگل دریافت می‌کند برسد، اول از همه به GPU به ارزش ۴۸٫۱ میلیارد دلار نیاز خواهد داشت، و همچنین سالانه ۱۶ میلیارد دلار برای تراشه‌های آینده‌اش باید هزینه کند.
sam altman 750
در حال حاضر، انویدیا بازار تراشه‌های اپلیکیشن‌های هوش مصنوعی را در کنترل دارد – به عنوان مثال ابررایانه مایکروسافت که OpenAI برای توسعه فناوری خود استفاده می‌کند، از ۱۰۰۰۰ پردازنده گرافیکی NVIDIA استفاده می‌کند. به همین دلیل است که شرکت‌های دیگر – یعنی بازیگران بزرگ‌تر در صنعت فناوری – شروع به توسعه GPU خاص خود کرده‌اند. طبق گزارش The Information، مایکروسافت، به عنوان بزرگترین حامی OpenAI، از سال ۲۰۱۹ روی یک تراشه هوش مصنوعی کار می‌کند. نام کد این محصول Athena است و طبق گزارش‌ها OpenAI در حال تست کردن این فناوری بوده است.
رویترز می‌گوید که OpenAI هنوز تصمیم نگرفته است که آیا برنامه‌های خود را ادامه دهد یا خیر. و حتی اگر تصمیم بگیرد که به آنها ادامه دهد، ممکن است سال‌ها طول بکشد تا بتواند از تراشه‌های خود برای تولید محصولاتش استفاده کند.
منبع :ایتنا