یک میلیارد کاربر  اینترنت ۵G  تا پایان سال ۲۰۲۲
یک میلیارد کاربر  اینترنت ۵G  تا پایان سال ۲۰۲۲

بر اساس تحقیقات جدید انجام شده توسط شرکت اریکسن مشخص شده است که تا پایان سال ۲۰۲۲ میلادی شاهد استفاده بیش از یک میلیارد نفر از مردم جهان از اینترنت ۵G خواهیم بود.
به گزارش ایتنا و به نقل از Cnet، در بین ماه‌های جولای تا سپتامبر سال ۲۰۲۲ میلادی، تعداد کاربران اینترنت ۵G به میزان ۱۱۰ میلیون فر افزایش ..

ست نیوز
یک میلیارد کاربر  اینترنت 5G  تا پایان سال 2022 بر اساس تحقیقات جدید انجام شده توسط شرکت اریکسن مشخص شده است که تا پایان سال ۲۰۲۲ میلادی شاهد استفاده بیش از یک میلیارد نفر از مردم جهان از اینترنت ۵G خواهیم بود.
به گزارش ایتنا و به نقل از Cnet، در بین ماه‌های جولای تا سپتامبر سال ۲۰۲۲ میلادی، تعداد کاربران اینترنت ۵G به میزان ۱۱۰ میلیون فر افزایش یافته است و بر همین اساس نیز در تاریخ برداشت اطلاعات یعنی تابستان، شاهد استفاده ۸۷۰ میلیون نفر از این فناوری بوده‌ایم.
شایان ذکر است که در پایان سال۲۰۲۱ تعداد کل کاربران اینترنت ۵G در جهان برابر با ۵۸۰ میلیون نفر بوده است و پیش بینی می‌شود که این رقم در پایان سال ۲۰۲۲ به بالای یک میلیارد نفر رسیده باشد.
به این ترتیب باید گفت که شش رقمی شدن تعداد صفرهای عدد مقابل کاربران اینترنت ۵G بسیار سریع‌تر از این اتفاق برای اینترنت ۴G به قوع پیوسته است. در حقیقت این آمار سریع‌ترین رشد یک فناوری اینترنتی را در جهان نشان میدهد.
mid
بر اساس گفته‌های فردریک ییدلینگ به عنوان مدیر بخش شبکه در شرکت اریکسن: «تامین کنندگان خدمات ارتباطی در حال ادامه دادن به توسعه و پیاده سازی ۵G هستند و ضرباهنگ برای ایجاد ساختار بی‌سیم پایدار در حال شتاب یافتن است.»
او در ادامه افزود: «شبکه‌های بین‌المللی موبایل به صورت خاص در هر دو سال به حجم کاری دو برابر می‌رسند.» این نکته نیز جالب است که کاربران اینترنت ۴G همچنان در حال افزایش یافتن است و در سال جاری از ۵٫۲ میلیارد کاربر در پایان ۲۰۲۲۱ به بالای ۸ میلیارد کاربر رسیده است که پیش بینی می‌شود که این رقم در پایان سال ۲۰۲۲ برابر با ۸ میلیارد و ۴۰۰ میلیون کاربر ۴G باشد.
پیش بینی‌های انجام شده حاکی از آن هستند که در سال ۲۰۲۸ میلادی شاهد این باشیم که اینترنت ۵G دارای ۵ میلیارد کاربر بوده و بیش از ۵۵ درصد از کل شبکه بین المللی را به خود اختصاص داده باشد. همچنین پیش‌بینی می‌شود که تعداد کل کاربران اینترنت‌های موبایل در جهان تا سال ۲۰۲۸ به ۹ میلیارد و ۲۰۰ میلیون کاربر برسد.منبع :ایتنا