یوتیوبر آمریکایی برای جذب مخاطب هواپیما را سرنگون کرد!
یوتیوبر آمریکایی برای جذب مخاطب هواپیما را سرنگون کرد!

دادستان‌های آمریکا می‌گویند، یوتیوبری که به عمد یک هواپیما را برای بالا بردن تعداد بیننده‌هایش سرنگون کرد، به جرم خود اعتراف کرده است.
به گزارش ایتنا و به نقل از بی‌بی‌سی، براساس گفته دادستان، وی پذیرفته است که اقدام به ممانعت از تحقیقات فدرال در خصوص این حادثه بخاطر پاکسازی محل سقوط کرده است. تروور..

ست نیوز
یوتیوبر آمریکایی برای جذب مخاطب هواپیما را سرنگون کرد!
دادستان‌های آمریکا می‌گویند، یوتیوبری که به عمد یک هواپیما را برای بالا بردن تعداد بیننده‌هایش سرنگون کرد، به جرم خود اعتراف کرده است.
به گزارش ایتنا و به نقل از بی‌بی‌سی، براساس گفته دادستان، وی پذیرفته است که اقدام به ممانعت از تحقیقات فدرال در خصوص این حادثه بخاطر پاکسازی محل سقوط کرده است. تروور جیکوب ۲۹ ساله، ویدئویی از سقوط هواپیما را در دسامبر ۲۰۲۱ در یوتیوب منتشر کرد و در آن اذعان داشت که این تنها حادثه بوده است.
این ویدیو تا به امروز بیش از ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار بار دیده شده است.
اما در حال حاضر وی در توافق پذیرش جرمش با دادستان‌ها قبول کرده که این ویدئو بخشی از یک قرارداد حمایت از یک محصول بوده است.
دادگاه ممکن است جیکوب را به ۲۰ زندان محکوم کند.
وزارت دادگستری ایالات متحده روز پنجشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که این خلبان و چترباز به یک فقره سرنگون کردن هواپیما و اختفا مدارک جرم به قصد ممانعت از تحقیقات فدرال اعتراف کرده است.
در نوامبر ۲۰۲۱ جیکوب فرودگاه سانتا باربارا در کالیفرنیا را با هواپیمایی تک نفره که دوربین‌هایی روی آن نصب شده بود، ترک کرد. وی همراه با دوربین‌ها یک چتر نجات و همچنین یک پایه سلفی با خود برده بود.
b0242580 f08c 11ed a142 ab0e42bfd9c3 تروور جیکوب از هواپیمای تک‌ سرنشین بر فراز کوه‌های لوس پادرس در کالیفرنیا به بیرون پرید
دفتر دادستانی ناحیه مرکزی کالیفرنیا می‌گوید که «او قصد نداشت به مقصد برسد، اما در عوض قصد داشت در طول پرواز از هواپیما با چتر نجات خارج شود و از خود در حال فرود آمدن و صحنه سقوط هواپیما فیلم بگیرد».
این هواپیما ۳۵ دقیقه پس از بلند شدن در جنگل ملی لوس پادرس سقوط کرد و جیکوب پس از آن به صحنه سقوط رفت و فیلم‌های ضبط شده توسط دوربین‌های هواپیما را برداشت.
برخی از بازدیدکنندگان یوتیوب نسبت به این سقوط شک کردند و گفتند که چطور تروور جیکوب قبل از بروز حادثه چتر نجات به تن داشته و هیچ تلاشی هم برای فرود ایمن هواپیما انجام نداده است.
او سقوط را به هیات ایمنی حمل و نقل ملی آمریکا گزارش داد و گفت که او مسئول حفظ لاشه هواپیما است. اما طبق توافق پذیرش جرم، تروور ژاکوب بعدا ادعا کرد که از محل سقوط اطلاعی نداشته است.
در بیانیه دادگستری آمریکا آمده است که او با هلیکوپتر به محل سقوط بازگشته و لاشه هواپیما را از آنجا جمع کرده و سپس آن را از بین برده است.
انتظار می‌رود جیکوب در هفته‌های آینده در دادگاه حضور پیدا کند.
سال گذشته گواهینامه خلبانی او باطل شد.
منبع :ایتنا