گوگل به دنبال ایجاد رمزنگاری سر به سر در چت‌های گروهی
گوگل به دنبال ایجاد رمزنگاری سر به سر در چت‌های گروهی

شرکت گوگل در اقدامی ویزه به سراغ ایجاد کردن آزمایشی ساختار رمزنگاری سر به سر در ساختار پیام‌های گروهی خود در چت‌های اندروید رفته است.
به گزارش ایتنا و به نقل از engadget، این ساختار که با نام E2EE شناخته می‌شود، قرار است تا برای گروهی از کاربران که در برنامه بتای همگانی این شرکت ثبت نام کرده بودند م..

ست نیوز
گوگل به دنبال ایجاد رمزنگاری سر به سر در چت‌های گروهی شرکت گوگل در اقدامی ویزه به سراغ ایجاد کردن آزمایشی ساختار رمزنگاری سر به سر در ساختار پیام‌های گروهی خود در چت‌های اندروید رفته است.
به گزارش ایتنا و به نقل از engadget، این ساختار که با نام E2EE شناخته می‌شود، قرار است تا برای گروهی از کاربران که در برنامه بتای همگانی این شرکت ثبت نام کرده بودند مورد آزمایش قرار بگیرد و در هفته‌هایی که در آن قرار داریم شاهد عرضه این قابلیت آزمایشی خواهیم بود.
برای خستین بار در طول کنفرانس گوگل I/O در سال ۲۰۲۲ بود که گوگل با توسعه دهندگان و کاربران درباره E2EE صحبت کرده و گفته بود که این قابلیت تا پایان سال وارد مرحله عملیاتی شدن خواهد گشت.
این اقدام تقریبا ۱۸ ماه پس از رمزنگاری کامل پیام‌های فردی یک به یک در این شرکت انجام شد و با توجه به تجربه شروع آزمون‌های رمزنگاری سر به سر در ماه نوامبر سال ۲۰۲۰ و طول کشیدن آن برای چند ماه متوالی می‌توان انتظار داشت که این مورد نیز تجربه‌ای مشابه را به همراه داشته باشد.
mid
بسیاری از شرکت‌های مخابراتی و تولیدکنندگان تلفن‌های همراه در جهان در طول چند سال گذشته تمایل خود را برای ایجاد ساختار امن‌تر پیام نشان داده‌اند و به این ترتیب E2EE جایگاه بسیار نیرومندی را خواهد داشت.
فناوری پیامک تقریبا ۳۰ سال قدمت دارد و به هیچ عنوان از ساختار امنیتی و رمزنگاری پشتیبانی نمی‌کند. با این وجود هنوز یک شرکت هست که با ساز و کار امنیتی RCS و E2EE سازگار نشده و ساز مخالف می‌زند و این شرکت اپل نام دارد.
اپل در ساختار ویژه پیام‌های خود با نام iMessage احساس امنیت می‌کند و برنامه‌ای برای بهبود یا تغییر را ضروری نمی‌داند. گوگل به صورت عمومی اعتراض خود به اپل برای عدم تمایل به سازگاری با RCS اعلام کرده است ولی تجربه نشان داده است که چنین مواردی هیچگاه مورد توجه اپل قرار نداشته است.
در هر حال نکته بسیار مهم این است که گوگل برنامه دارد تا به صورت کامل برای بهبود عملکرد پیام‌ها فارق از سیستم عامل اقدام کند. این شرکت در یک بلاگ در این باره این‌چنین نوشته است: «امروز تمامی اپراتورهای مخابراتی و تولیدکنندگان تلفن همراه به غیر از اپل، به سراغ تبعیت از RCS به عنوان یک استاندارد رفته‌اند.»منبع :ایتنا