نماینده مجلس: پیشنهاد می‌کنم توییتر و یوتیوب نیز رفع فیلتر شوند
نماینده مجلس: پیشنهاد می‌کنم توییتر و یوتیوب نیز رفع فیلتر شوند

عضو کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در شرایط فعلی، فیلترینگ نمی‌تواند مشکلات فضای مجازی کشور را حل کند، اظهار کرد: اینکه شبکه اینستاگرام و واتس‌اپ فیلتر شده است تصمیم شورای عالی امنیت ملی بوده است که به دلیل مسائل امنیتی اتخاذ شده است. وی تاکید کرد این تصمیم به گفته این ..

ست نیوز
نماینده مجلس: پیشنهاد می‌کنم توییتر و یوتیوب نیز رفع فیلتر شوند
عضو کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در شرایط فعلی، فیلترینگ نمی‌تواند مشکلات فضای مجازی کشور را حل کند، اظهار کرد: اینکه شبکه اینستاگرام و واتس‌اپ فیلتر شده است تصمیم شورای عالی امنیت ملی بوده است که به دلیل مسائل امنیتی اتخاذ شده است. وی تاکید کرد این تصمیم به گفته این عزیزان تا زمانی که شرایط کشور آرام شود برقرار است و الان که کشور آرام شده است باید رفع فیلتر شود.
جلال رشیدی‌کوچی، در مورد امکان رفع فیلتر شدن شبکه‌های اجتماعی گفت: تصمیمی که راجع به فیلتر شدن اینستاگرام و واتس‌اپ گرفته شد این بود که با توجه به مواردی که در کشور اتفاق افتاد تا آرام شدن شرایط این شبکه‌ها فیلتر بماند. با توجه به اینکه الان به سمت آرامش رفته‌ایم با یک راهکار درست و منطقی می‌توانیم از این بحث عبور کنیم و اجازه دهیم که دسترسی‌ها بیشتر شود و در کنارش با یک برنامه دقیق و عالمانه بین پلتفرم‌های داخلی و خارجی رقابت ایجاد کنیم و کمک کنیم که مردم با انتخاب و طیب خاطر در شبکه‌های داخلی حضور داشته باشند.
رشیدی‌کوچی تاکید کرد: ما با این شیوه فیلتر کردن مخالف هستیم چون بارها این اتفاق افتاده است و ما جوابی نگرفته‌ایم. پیشنهادم به مجموعه تصمیم‌گیر این است که علاوه بر اینکه اینستاگرام و‌ واتس‌اپ را رفع فیلتر کنند حتی توییتر و یوتیوب را هم رفع فیلتر کنند و در کنارش قانونی را مصوب کنیم که کسانی که تخلف می‌کنند و مرتکب جرمی می‌شوند و به دنبال اتفاقات نامبارک در کشور هستند آنجا را رصد و با آنها برخورد کرد.
وی ادامه داد: قطعا فیلتر کردن برای حل مشکلاتی که ما با آنها دست به گریبان هستیم راهگشا نیست و این به مرور زمان ثابت شده است. اینکه شبکه اینستاگرام و واتس‌اپ فیلتر شده است تصمیم شورای عالی امنیت ملی بوده که به دلیل مسائل امنیتی اتخاذ شده است و این تصمیم به گفته این عزیزان تا زمانی که شرایط کشور آرام شود برقرار است و الان که کشور آرام شده است باید رفع فیلتر شود. نماینده مرودشت در مجلس خاطرنشان کرد: ما در کنار آقای قالیباف در حال پیگیری بحث رفع فیلتر هستیم، ولی هنوز جواب و‌ نتیجه‌ای نگرفته‌ایم. اینکه آیا رفع فیلتر می‌شود را باید از کسانی پرسید که تصمیم گرفتند. (دنیای اقتصاد)
منبع :ایتنا