نام‌های بزرگی که احتمالا ممنوعیتشان در توییتر رفع شوند
نام‌های بزرگی که احتمالا ممنوعیتشان در توییتر رفع شوند

از زمان تصاحب توییتر توسط ایلان ماسک، این کارآفرین بحث‌برانگیز تغییرات عمده‌ای در نحوه مدیریت این پلتفرم رسانه‌های اجتماعی ایجاد کرده است. از جمله جدیدترین تحولات آن می‌توان به خصوصی‌سازی توییتر، پاکسازی‌های غیرمنتظره در این شرکت (ماسک، پاراگ آگراوال، مدیر عامل سابق توییتر و سایر مدیران سطح ارشد آن ..

ست نیوز
نام‌های بزرگی که احتمالا ممنوعیتشان در توییتر رفع شوند از زمان تصاحب توییتر توسط ایلان ماسک، این کارآفرین بحث‌برانگیز تغییرات عمده‌ای در نحوه مدیریت این پلتفرم رسانه‌های اجتماعی ایجاد کرده است. از جمله جدیدترین تحولات آن می‌توان به خصوصی‌سازی توییتر، پاکسازی‌های غیرمنتظره در این شرکت (ماسک، پاراگ آگراوال، مدیر عامل سابق توییتر و سایر مدیران سطح ارشد آن را برکنار کرد)، و این خبر بود که ظاهرا ماسک پس از به دست گرفتن کنترل توییتر همه ممنوعیت‌های دائمی به اجرا در آمده را لغو خواهد کرد.
به گزارش ایتنا و به نقل از اسلش‌گیر، ماسک در پیام‌های خصوصی با مدیر عامل سابق توییتر، برنامه‌هایی را برای لغو تمام ممنوعیت‌های دائمی به غیر از مواردی که در حساب‌های اسپم و مواردی که «صراحتاً از خشونت حمایت می‌کنند» اعلام کرد. این لغو ممنوعیت ممکن است چندین حساب بدنام و پرمخاطب را در توییتر بازگرداند که برخی از آنها به دلایل خوبی ممنوع شده‌اند. در صدر این اسامی نام‌ها دونالد ترامپ دیده می‌شود که لغو ممنوعیت او احتمالاً اجتناب‌ناپذیر است زیرا ماسک قبلاً با ممنوعیت رئیس‌جمهور سابق از توئیتر مخالفت کرده بود و آن را «از نظر اخلاقی اشتباه» خواند. ترامپ، البته، تنها یکی از بسیار افراد شناخته‌شده‌ای است که از توئیتر اخراج شده‌اند، و انتظار داریم که در آینده شاهد بازگشت تعدادی از آنها باشیم.
الکس جونز یکی دیگر از چهره‌های جنجالی است که ممکن است به توییتر بازگردد. این مجری رادیو در سال ۲۰۱۸ به دلیل نقض خط‌مشی رفتار توهین‌آمیز توییتر با به اشتراک گذاشتن تئوریهای توطئه و تحریک آشکار خشونت از طریق رسانه خود، موسوم به InfoWars، «به طور دائم تعلیق شد». در آن زمان، NPR گزارش داد که جونز از اعمال خود پشیمان نشده است و ادعا می‌کند که او محروم شده است زیرا حقیقت را می‌گوید. جونز و InfoWars توسط فیس‌بوک، اپل، یوتیوب و اسپاتیفای نیز به حالت تعلیق درآمدند، بنابراین اگر وی اجازه ورود مجدد به این پلتفرم را پیدا کند، ممکن است برای توییتر و متعاقباً ایلان ماسک بد باشد.
Unbanned From Twitter
همچنین ممکن است شاهد بازگشت برخی از چهره‌های عمومی باشیم که از توییتر برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات نادرست درباره ویروس کووید-۱۹ در طول دوره همه‌گیری استفاده می‌کردند. این گروه شامل دیوید دوک، برتری‌طلب سفیدپوست برجسته و رهبر سابق Ku Klux Klan می‌شود که در ژوئیه ۲۰۲۰ به دلیل اشتراک‌گذاری پست‌های نژادپرستانه، یهودی‌ستیز و اطلاعات نادرست درباره کووید-۱۹ برای همیشه از این پلتفرم محروم شد. اوبری هاف، ستاره سابق بیسبال سانفرانسیسکو جاینتز، که در اوت ۲۰۲۱ به دلیل انتشار شایعاتی مبنی بر اینکه این واکسن ممکن است باعث بیمار شدن افراد شود محروم شد. و مارجوری تیلور گرین، نماینده جمهوری‌خواه کنگره که در ژانویه ۲۰۲۲ پس از پرچم (flag) زده شدن مکرر به دلیل ارسال اطلاعات نادرست کووید-۱۹ ممنوع شد. نامهای دیگری نیز در این لیست به چشم می‌خورند.
البته لیست فوق صرفاً حدس و گمانه‌زنی است. در حالی که ماسک در مورد برنامه‌های خود برای تبدیل توییتر به منطقه آزادی بیان صحبت کرده است، او همچنین به صراحت گفته است که قوانینی برای تضمین تعامل مدنی و جلوگیری از انحطاط این سایت به یک منظره جهنمی ویران‌شهری وجود خواهد داشت.منبع :ایتنا