شایعات جدیدی درباره آیفون ۱۵ پرو
شایعات جدیدی درباره آیفون ۱۵ پرو

آیفون ۱۵ پرو اپل کوچک‌تر از دو مدل ممتاز آیفون است، اما در هنگام عرضه در ماه سپتامبر دارای همان کناره‌های تیتانیومی، پورت USB-C و برخی موارد دیگر خواهد بود.
به گزارش ایتنا و به نقل از اپل‌اینسایدر،اپل در چند نسل اخیر آیفون‌ها ویژگی‌های مدل‌های ۶٫۱ اینچی و ۶٫۷ اینچی پرو را بدون تغییر نگه داشته است. ب..

ست نیوز
شایعات جدیدی درباره آیفون 15 پرو آیفون ۱۵ پرو اپل کوچک‌تر از دو مدل ممتاز آیفون است، اما در هنگام عرضه در ماه سپتامبر دارای همان کناره‌های تیتانیومی، پورت USB-C و برخی موارد دیگر خواهد بود.
به گزارش ایتنا و به نقل از اپل‌اینسایدر،اپل در چند نسل اخیر آیفون‌ها ویژگی‌های مدل‌های ۶٫۱ اینچی و ۶٫۷ اینچی پرو را بدون تغییر نگه داشته است. با این حال، در مورد آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس، به نظر می‌رسد برخی از ویژگی‌های انحصاری مختص دستگاه بزرگتر خواهد بود.
پورت USB-C در آیفون ۱۵ پرو
شایعه شده است که اپل بالاخره به سراغ استفاده از USB-C می‌رود، چه مهیای آن شده باشد و چه نه. مقررات اتحادیه اروپا، شرکت‌هایی مانند اپل را موظف کرده است تا سال ۲۰۲۴ از USB-C در محصولاتی مانند آیفون استفاده کنند.
این حرکت اپل را وادار کرد تا انتقال به USB-C را در محصولات دیگر آغاز کند. مشخص نیست که اپل چگونه USB-C را در آیفون پیاده‌سازی خواهد کرد، اما چند شایعه در حال پخش است.
اول اینکه، ممکن است اپل به سراغ استفاده از پروتکل تاندربلت برای آیفون برود، که از همان کانکتور USB-C استفاده می‌کند اما یک اتصال داده با سرعت ۴۰ گیگابیت بر ثانیه را ارائه می‌دهد.
آیفون‌های فعلی قادر به فیلمبرداری ProRes هستند که فایل‌های غول‌پیکری تولید می‌کند که به راحتی نمی‌توان از دستگاه انتقال داد. اتصال تاندربلت برای کاربران دستگاه‌های پرو افزایش باورنکردنی ۸۰ برابری در سرعت انتقال داده برای بارگذاری آن فایل‌ها را فراهم می‌آورد.
next generation A17 processor
A17 و وای فای sE برای آیفون ۱۵ پرو
اپل در حال توسعه نسل بعدی پردازنده A17 خود با فرآیند ۳ نانومتری است. این پردازنده فقط در مدل‌های آیفون ۱۵ پرو ظاهر می‌شود و گفته می‌شود که از وایفای ۶E پشتیبانی می‌کند.
این پردازنده به روز شده می‌تواند فوق‌العاده قدرتمند باشد. بنچمارک‌های ادعایی اولیه جهش ۲۰ درصدی در عملکرد تک‌هسته‌ای را نشان می‌دهند.
فارغ از اینکه تصویر فوق از مقایسه A17 با پردازنده‌های نسل قبل آن اغراق‌آمیز باشد، باز هم این واقعیت را نمی‌توان نادیده گرفت که اپل تمایل دارد حداقل ۱۰ درصد جهش عملکردی سال به سال داشته باشد.
قابلیت وای‌فای ۶E در ابتدا برای بسیاری از کاربران کارائی نخواهد داشت، اما به معنای بهبود مشخصات فنی در آینده است. پیاده‌سازی این نسل از وایفای در خانه گران تمام می‌شود و افراد بسیار کمی احتمالاً آن را دارند.
منبع :ایتنا