سایبرتراک در آفرود واقعی / اسباب‌بازی یا ابرقهرمان؟
سایبرتراک در آفرود واقعی / اسباب‌بازی یا ابرقهرمان؟

وانت پیکاپ حاشیه‌ساز و جنجالی تسلا اخیراً در مسابقات موسوم به کینگ آو دِ همرز KOH حضور یافته است.
به گزارش ست نیوز، اگرچه برخی طرفداران تسلا از سایبرتراک یک ابرقهرمان می‌سازند اما برخی دیگر نیز آن را یک اسباب‌بازی پیشرفته می‌دانند. توانایی‌های آفرود سایبرتراک در ماه‌های اخیر بحث‌وجدل زیادی به همرا..

وانت پیکاپ حاشیه‌ساز و جنجالی تسلا اخیراً در مسابقات موسوم به کینگ آو دِ همرز KOH حضور یافته است.

به گزارش ست نیوز، اگرچه برخی طرفداران تسلا از سایبرتراک یک ابرقهرمان می‌سازند اما برخی دیگر نیز آن را یک اسباب‌بازی پیشرفته می‌دانند. توانایی‌های آفرود سایبرتراک در ماه‌های اخیر بحث‌وجدل زیادی به همراه داشته است.

بر اساس گزارش پدال، چند روز پیش بود که این وانت برقی در مسابقات آفرود KOH صحرای موهاوی در دره جانسون کالیفرنیا حضور یافت و اگرچه مسیر مسابقه پر از گل‌ولای بود اما رانندگان باید از روی تپه‌های بزرگ و همچنین صخره‌ها نیز عبور می‌کردند. سایبرتراک اگرچه در خود مسابقه حضور نیافت اما بسیاری از رانندگان با خودروی خود حرکات نمایشی همچون دونات روی شن و ماسه را انجام دادند.

سایبرتراک در آفرود واقعی / اسباب‌بازی یا ابرقهرمان؟

در این رویداد ورزشی مالکان خودروهای ریویان، تسلا مدل Y، هامر H1 و محصولات گوناگون جیپ هم حضور داشتند تا قابلیت‌های آفرود خود را به نمایش بگذارند. برخی از سایبرتراک‌ها باید با شرایط نامساعدی روبرو می‌شدند و شایعاتی درباره شکسته شدن قطعات برخی از این خودروها منتشر شد. البته باید گفت خودروهای دیگری همچون فورد رپتور هم با آسیب دیدگی این مسابقات را ترک کردند.

اما گفته می‌شود یکی از این سایبرتراک آسیب شدیدی را متحمل شده و چرخ عقب آن در زمان دونات زدن شکسته است. بر اساس شایعات منتشر شده ظاهراً چرخ این خودرو به‌طور کامل از محل خود درآمده و خودرو توانایی حرکت نداشته است. برخی افراد هم احتمال می‌دهند شاید این یک مشکل نرم‌افزاری است که به‌روزرسانی قفل دیفرانسیل آن را حل خواهد کرد. تعدادی از کاربران شبکه‌های اجتماعی نیز اظهار می‌دارند پیچ چرخ از جای خود درآمده و باعث شکستن اتصالات چرخ شده است. حتی احتمال عدم بسته شدن کامل پیچ در کارخانه هم مطرح شده است.

سایبرتراک در آفرود واقعی / اسباب‌بازی یا ابرقهرمان؟

یکی دیگر از احتمالات هم این است که سایبرتراک یاد شده از نوع پیش‌تولیدی بوده و یک شرکت افترمارکتی با نام آنپلاگد پرفورمنس آن را راهی این رویداد کرده تا در شرایط نامساعد تست کند. ظاهراً این وانت برقی از قفل دیفرانسیل‌های افترمارکتی استفاده کرده تا توانایی‌های خود را نشان دهد. تصور بر آن است که شرکت یاد شده محصولات خود را روی سایبرتراک تست کرده تا محدودیت‌های آن را بسنجد.

این شرکت با انتشار بیانیه‌ای گفته است: این حادثه تنها یک شکستگی پیچ ساده است. ما چند روز با این وانت در رویداد KOH حضور داشتیم و زمانی که حرکات دیوانه‌واری همچون این را انجام دهید احتمال شکستن قطعات متنوعی وجود خواهد داشت که رویه طبیعی مسابقات است. در اینترنت مطالب زیادی دیده می‌شود اما ما همچنان به مسابقه و آفرود ادامه می‌دهیم.

سایبرتراک در آفرود واقعی / اسباب‌بازی یا ابرقهرمان؟

یکی از یوتیوبرهای فعال در حوزه خودرو هم تجربه خود با سایبرتراک در KOH را منتشر کرده و می‌گوید وانت تسلا توانایی‌های آفرود بسیار خوبی دارد و در مسیرهای شنی و کوهستانی به خوبی حرکت می‌کند. در کل باید گفت نظرات مختلفی درباره این محصول تسلا وجود دارد و قطعاً در آینده هم اخبار جنجالی بیشتری از آن منتشر خواهد شد.

جهت مشاهده لیست قیمت روز خودرو های داخلی و خارجی می توانید به صفحه لیست قیمت روز خودرو در ست نیوز مراجعه کنید.

۵۸۵۸