سامسونگ به دنبال استفاده از جادوی تکنولوژی «لرزشگیر ویدئویی آیفون»
سامسونگ به دنبال استفاده از جادوی تکنولوژی «لرزشگیر ویدئویی آیفون»

با عرضه آیفون ۱۲ پرو مکس در دو سال پیش، اپل یک ترفند دوربینی جدید به نام «لرزشگیر تصویر با شیفت سنسور» را معرفی کرد که جایگزین فناوری لرزشگیر تصویر اپتیکال (OIS) پرکاربرد در گوشی‌های هوشمند شد.
به گزارش ایتنا و به نقل از اسلش‌گیر، با الهام گرفتن از فناوری لرزشگیر تصویر درون بدنه (IBIS) در دوربین‌های..

ست نیوز
سامسونگ به دنبال استفاده از جادوی تکنولوژی «لرزشگیر ویدئویی آیفون» با عرضه آیفون ۱۲ پرو مکس در دو سال پیش، اپل یک ترفند دوربینی جدید به نام «لرزشگیر تصویر با شیفت سنسور» را معرفی کرد که جایگزین فناوری لرزشگیر تصویر اپتیکال (OIS) پرکاربرد در گوشی‌های هوشمند شد.
به گزارش ایتنا و به نقل از اسلش‌گیر، با الهام گرفتن از فناوری لرزشگیر تصویر درون بدنه (IBIS) در دوربین‌های حرفه‌ای، لرزشگیر (تثبیت‌کننده) تصویر با شیفت سنسور شامل حرکت دادن برد سنسور دوربین اصلی برای جبران حرکات دست و لرزش‌ها می‌شود. از سوی دیگر، لرزشگیر اپتیکال فقط به حرکت مجموعه لنز برای تثبیت عکس و فیلم نیاز دارد، در حالی که سنسور دوربین ثابت (استاتیک) می‌ماند.
شیفت سنسور نتایج بهتری را ارائه می‌دهد زیرا در اقدام جبرانی سریعتر عمل می‌کند. از نقطه نظر فنی، اصلاح تکان‌ها در داده‌های تصویر در محل پردازش (یعنی سنسور) موثرتر از واگذاری این وظیفه به عناصر لنز است. در نتیجه، تاری، مصنوعات حرکتی و نویز کمتری در تصاویر نهایی وجود خواهد داشت. تعیین کمیت دقیق تفاوت کیفیت بین لرزشگیری تصویر به وسیله تکنولوژی شیفت سنسور و تکنولوژی لرزشگیر اپتیکال دشوار است، اما آیفون‌های «پرو» اخیراٌ ویدیوهای بسیار بهتری را در مقایسه با رقبای اندرویدیشان، که از تکنولوژی OIS استفاده می‌کنند، به ثبت رسانده‌اند.
professional camera sensor shift image stabilization
به نظر می‌رسد که سامسونگ بالاخره قصد گرفته است این تکنولوژی لرزشگیر تصویر با شیفت سنسور را بر روی گوشی‌های خود نیز آزمایش کند. این شرکت یک درخواست ثبت اختراع را به سازمان جهانی مالکیت فکری ارائه کرده است که در آن جزئیات یک سیستم دوربین شامل مجموعه حسگر متحرک، که اساساً همان رویکرد فناوری لرزشگیر تصویر با شیفت سنسور در آیفون‌ها به نظر می‌رسد، را گنجانده است.
در درخواست ثبت اختراع سامسونگ به «مجموعه لرزشگیر تصویر شامل اولین بستر و یک عضو متحرک که شامل یک سنسور تصویر است» اشاره شده است. با این حال، این فقط یک پرونده است، به این معنی که این فناوری ممکن است مدتی طول بکشد تا در گوشی هوشمند تجاری موجود با برند سامسونگ دیده شود. اما بنا بر برخی شایعات، سامسونگ مدتی است که در حال تست کردن آن است.منبع :ایتنا