دردسر جدید استقلال؛ محکومیت ۵۰۰ هزار دلاری در CAS
دردسر جدید استقلال؛ محکومیت ۵۰۰ هزار دلاری در CAS

باشگاه استقلال برای بارگذاری مدارک مربوط به کسب مجوز حرفه‌ای با چالش بدهی به باشگاه سانتاکلارای پرتغال روبه‌رو شده است.
به گزارش خبرگزاری ست نیوز؛ باشگاه‌های ایرانی تا یازدهم فروردین ماه سال ۱۴۰۳ فرصت دارند مدارک لازم برای کسب مجوز حرفه‌ای از کنفدراسیون فوتبال آسیا را بارگذاری کنند. باشگاه استقلال..

باشگاه استقلال برای بارگذاری مدارک مربوط به کسب مجوز حرفه‌ای با چالش بدهی به باشگاه سانتاکلارای پرتغال روبه‌رو شده است.

به گزارش خبرگزاری ست نیوز؛ باشگاه‌های ایرانی تا یازدهم فروردین ماه سال ۱۴۰۳ فرصت دارند مدارک لازم برای کسب مجوز حرفه‌ای از کنفدراسیون فوتبال آسیا را بارگذاری کنند. باشگاه استقلال سال گذشته به دلیل اینکه در زمان مقرر بدهی آندره‌آ استراماچونی سرمربی ایتالیایی پیشین خود را پرداخت نکرد، از حضور در لیگ قهرمانان آسیا حذف شد.

به گزارش تسنیم، این بار مدیران استقلال با چالش دیگری روبرو شده‌اند و دادگاه ورزشی CAS در پرونده شکایت سانتاکلارای پرتغال، باشگاه استقلال را به پرداخت ۵۰۰ هزار دلار محکوم کرده است.

باشگاه سانتاکلارای پرتغال به دلیل پرداخت نشدن حق انتقال محمد محبی به استقلال از این باشگاه به فیفا شکایت کرده بود. در زمان مدیریت علی فتح‌الله‌زاده، اعلام شد که از ۲۴۰ هزار یورویی که باید پرداخت می‌شد مبلغ ۹۰ هزار یورو انتقال داده شد، ولی ۱۴۰ هزار یوروی باقیمانده بلوکه شده است.

فیفا نیز در واکنش به شکایت باشگاه سانتاکلارا اعلام کرد، مدارک باشگاه استقلال برای انتقال پول درست است و تنها باید مبلغ ۱۴۰ هزار یورو تعیین تکلیف شود. فیفا در ادامه از باشگاه استقلال درخواست کرد، مبلغ ۱۴۰ هزار یورو را به حساب باشگاه سانتاکلارا واریز کند که البته در زمان فتح‌الله‌زاده مشخص نشد چه اتفاقی برای مبلغ یادشده افتاده است.

در همین زمینه، باشگاه سانتاکلارا حکم فیفا را نپذیرفت و از استقلال به دادگاه ورزشی CAS‌ شکایت کرد. دادگاه ورزشی CAS نیز پس از بررسی مدارک، حکم به محکومیت استقلال داد و این باشگاه را به پرداخت ۵۰۰ هزار یورو محکوم کرد.

۲۵۸ ۲۵۸