تداوم پاساژگردی دختران بی‌حجاب و تاکید وزیر کشور بر برخورد با هنجارشکنان
تداوم پاساژگردی دختران بی‌حجاب و تاکید وزیر کشور بر برخورد با هنجارشکنان

تداوم پاساژگردی دختران بی‌حجاب و تاکید وزیر کشور بر برخورد با هنجارشکنان اگرچه وزیر کشور مجددا از نهادهای متولی خواست که با مراکز خرید و تفریحی که به رعایت حجاب بی توجهی می‌کنند، برخورد کنند، ولی برخی معتقدند برخوردها با این مراکز از بازدارندگی کافی برخوردار نبوده است.
احمد وحیدی وزیر کشور در گفت ..

تداوم پاساژگردی دختران بی‌حجاب و تاکید وزیر کشور بر برخورد با هنجارشکنان

اگرچه وزیر کشور مجددا از نهادهای متولی خواست که با مراکز خرید و تفریحی که به رعایت حجاب بی توجهی می‌کنند، برخورد کنند، ولی برخی معتقدند برخوردها با این مراکز از بازدارندگی کافی برخوردار نبوده است.

احمد وحیدی وزیر کشور در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، درباره بی حجابی و وضعیت پوشش برخی افراد در برخی از مراکز خرید گفت که « دستگاه‌های مربوطه موظف هستند برخورد کنند.»

اخیرا فیلمی از یکی از مراکز خرید معروف تهران در فضای مجازی منتشر شد. این فیلم کوتاه موبایلی که رفت و آمد دخترانی بی‌حجاب، نمیه برهنه و یا با لباسهای پاره، بدن نما و عجیب را در این مرکز نشان می‌دهد‌، واکنش‌هایی را به دنبال داشت.

فیلم‌های دیگری هم که پیش از این از برخی کافه‌ها، رستوران‌ها و مراکز تفریحی منتشر شده نشان می‌دهد این وضعیت در بسیاری از این مراکز، مخصوصا مراکزی که در محله های بالاشهر تهران وجود دارد، به همین شکل است.

این رفتارها و هنجارشکنی‌ها انتقادات بسیاری از مردم را در پی داشت تا جای‌که نزدیک به ۳۰ پویش با امضای ۱۰۵ هزار امضا نیز در سامانه «فارس من» خبرگزاری فارس به ثبت رسید که امضا کنندگان این پویش ها خواستار برخورد با بی حجابی در این مراکز خرید و تفریحی شدند.

14021024000044 Test NewPhotoFree

وزیر کشور در ادامه گفت وگوی خود با فارس ادامه می‌دهد که هر کسی در فضای خصوصی خود آزاد است، ولی در فضای عمومی و در فضاهایی مانند فروشگاه‌ها و سطح شهر باید حتما قانون رعایت شود و این از تکالیف قانونی است.

وحیدی همچنین تاکید می‌کند که رئیس قوه قضائیه چندین بار تذکر دادند و از دستگاه‌ها و ضابطین خواستند برابر قانون عمل کنند، بارها هم از این مراکز خواسته شده که را رعایت کنند.

14021024000232 Test NewPhotoFree

با این حال اظهارات وزیر کشور در حالی صورت می‌گیرد که در ماه‌های گذشته و پس از اعتراضات و مطالبات مردمی نسبت به بی‌حجابی در مراکز خرید و تفریحی، برخی از این اماکن از جمله مجتمع تجاری اپال، رستوران‌ تنفوراور در کامرانیه، رستوران نامبر۶، رستوران هیچ، رستوران باب البحر، کافه لوتک، رستوران کساب و… که بسیاری از آنها متعلق به سلبریتی ها هستند، پلمب شدند که البته بعد از مدتی این مراکز بدون اینکه تغییری در نحوه پوشش مراجعان آنها ایجاد شود، باز شدند.

برخی معتقدند اینکه علیرغم تذکرات داده شده به مراکز تجاری هنجارشکن و حتی پلمپ آنها، برخی از واحدهای تجاری این مراکز همچنان به روند قبلی خود ادامه می‌دهند و حتی در فضای مجازی مشتریان خود را تشویق به حضور بدون حجاب به فروشگاه‌های خود می‌کنند به این دلیل است که قانون برای برخورد با این موضوع از بازدارندگی کافی برخوردار نیست.

14021024000143 Test NewPhotoFree

برخورد با این مراکز البته مخالفانی هم دارد که معتقدند این موضوع به کسب و کارها آسیب می‌زند و‌ صاحبان کسب و کارها را از فعالیت اقتصادی در این مراکز زده می‌کند.

موافقان برخورد با اینگونه مراکز خرید و تفریحی اما معتقدند که همانگونه بی توجهی به برخی قوانین مانند قانون برخورد با سارقان به همه آسیب می‌رساند، بی توجهی به قوانین موجود درباره حجاب هم همین تاثیر را دارد، آنها می گویند اگر به قانون به هر دلیلی بی توجهی شود سنگ روی سنگ بند نمی شود.

14021024000139 Test NewPhotoFree

حجت‌الاسلام سیدرضا اکرمی نماینده سابق مجلس شورای اسلامی نیز می‌گوید که اگر می‌خواهیم معضل حجاب در جامعه حل شود باید ابتدا این موضوع را از درون خانواده‌ها آغاز کنیم و به آن اهمیت بدهیم، سپس این مسائل در دبیرستان‌ها، دانشگاه‌ها و در جامعه و بازار‌ها رونق پیدا کند.

حجت‌الاسلام کفیل کارشناس حوزه فرهنگی هم معتقد است که برای رفع معضل بدحجابی همه مجموعه‌ها باید وارد کار شوند و دلیل و ادله‌های بدحجابی را در جامعه بررسی شود و براساس آن راهکار اتخاذ شود.

14021024000146 Test NewPhotoFree

حجت‌الاسلام عبدالرضا سروستانی از دیگر کارشناسان حوزه فرهنگی هم معتقد است یکی از موضوعات حائز اهمیت در رفع ناهنجاری‌های اجتماعی این است که سبک زندگی اسلامی باید در جامعه ترویج پیدا کند. اگر افراد جامعه بر اساس موازین شرعی و دینی و بر اساس تعالیم اسلامی زندگی خود را بنا نهند و مقید به حدودی که اسلام برای آن‌ها تعیین کرده است باشند نیمی از معضلات اجتماعی مثل بی حجابی حل می‌شود.

پایان پیام/