هشدار نارنجی هواشناسی برای جنوب کشور
هشدار نارنجی هواشناسی برای جنوب کشور

سازمان هواشناسی با صدور هشدار از وزش باد شدید و افزایش ارتفاع موج در جنوب کشور خبر داد.
به گزارش ست نیوز، سازمان هواشناسی نسبت به وزش باد شدید در جنوب کشور، افزایش ارتفاع موج تا ۳ متر و خطر غرق شدن شناگران هشدار داد.
ایسنا در گزارشی نوشت: سازمان هواشناسی با صدور هشدار نارنجی رنگ آورده است: از شنب..

سازمان هواشناسی با صدور هشدار از وزش باد شدید و افزایش ارتفاع موج در جنوب کشور خبر داد.

به گزارش ست نیوز، سازمان هواشناسی نسبت به وزش باد شدید در جنوب کشور، افزایش ارتفاع موج تا ۳ متر و خطر غرق شدن شناگران هشدار داد.

ایسنا در گزارشی نوشت: سازمان هواشناسی با صدور هشدار نارنجی رنگ آورده است: از شنبه تا سه‌شنبه (۲۸ بهمن تا اول اسفند) افزایش بیشینه سرعت وزش باد بیش از ۳۰ نات و بیشینه ارتفاع امواج در ساحل ۲ تا ۳ متر و درفراسواحل بیشتر از۳ متر در مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های بوشهر و هرمزگان، در خلیج فارس و تنگه هرمز پیش‌بینی می‌شود.

در این شرایط جوی خطرغرق‌شدن شناگران و شناورها به‌ویژه شناورهای سبک و نیمه‌سنگین، اختلال در ترددها و فعالیت دریایی به‌ویژه تردد شناورهای سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی و فعالیت صنایع فراساحلی و سکوهای نفتی وجود دارد و سازمان هواشناسی نسبت به ممنوعیت شنا، اجتناب فعالیت های تفریحی و صیادی، اجتناب از ترددهای دریایی به‌ویژه تردد شناورهای سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی ، اتخاذ تمهیدات لازم جهت پیشگیری از هرگونه خسارت احتمالی فعالیت در صنایع فراساحلی و سکوهای نفتی توصیه می‌کند.

سازمان هواشناسی با صدور هشدار زردرنگ آورده است: وزش باد نسبتا شدید تا شدید ۳۰ نات و بیشینه ارتفاع امواج در ساحل و فراسواحل تا ۲ متر شنبه در مناطق ساحلی و دور از ساحل استان خوزستان، در خلیج فارس، یکشنبه در مناطق ساحلی و دور از ساحل استانهای خوزستان و سیستان و بلوچستان، در خلیج فارس و دریای عمان و دوشنبه تا چهارشنبه در مناطق ساحلی و دور از ساحل سیستان و بلوچستان، در دریای عمان پیش‌بینی می‌شود که مواج شدن دریا و احتمال خسارت به شناورهای کوچک و تفریحی را در پی خواهد داشت.

بر اساس توصیه سازمان احتیاط در تردد شناورهای سبک و نیمه سنگین و خودداری از فعالیت های تفریحی و شنا در دستور کار قرار گیرد.

در هشدار نارنجی ‌رنگ سازمان هواشناسی پیش‌بینی می‌شود که پدیده‌ای جوی اثرات منفی به دنبال داشته باشد و خسارت‌های احتمالی را سبب شود. هشدار نارنجی برای آماده‌باش دستگاه‌های مسئول برای مقابله با یک پدیده خسارت‌زا صادر می‌شود. هشدار زرد رنگ به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.

۴۷۲۳۶