برخی خرده‌فروشی‌های اپل حذف می‌شوند
برخی خرده‌فروشی‌های اپل حذف می‌شوند

اپل جدیدترین شرکت بزرگ حوزه فناوری است که اعلام کرده است که در حال تعدیل نیرو است، هرچند که برنامه آن باری کاهش فرصت‌های شغلی نسبت به رقبایش خفیف‌تر است.
به گزارش ایتنا و به نقل از اسلش‌گیر، به گفته مارک گورمن از بلومبرگ، این غول فناوری در حال برنامه‌ریزی برای اخراج تعداد کمی از کارمندانی است که برا..

ست نیوز
برخی خرده‌فروشی‌های اپل حذف می‌شوند اپل جدیدترین شرکت بزرگ حوزه فناوری است که اعلام کرده است که در حال تعدیل نیرو است، هرچند که برنامه آن باری کاهش فرصت‌های شغلی نسبت به رقبایش خفیف‌تر است.
به گزارش ایتنا و به نقل از اسلش‌گیر، به گفته مارک گورمن از بلومبرگ، این غول فناوری در حال برنامه‌ریزی برای اخراج تعداد کمی از کارمندانی است که برای «تیم‌های توسعه و نگهداری» که بخشی از بخش خرده‌فروشی هستند کار می‌‌کنند. تیم‌هایی که عمده تعدیل‌ها مشمول حالشان خواهد شد کارهای تعمیر و نگهداری را در فروشگاه‌های اپل و سایر املاک انجام می‌دهند. آنها همچنین مسئول ساخت این فروشگاه‌ها هستند.
بلومبرگ این کاهش نیروی کار را بیشتر به یک «تلاش برای ساده‌سازی» تشبیه کرد تا اخراج واقعی. طبق آمار Statista، اپل در حال حاضر حدود ۱۶۴۰۰۰ کارمند تمام‌وقت دارد. پیش از این، اقدامات اصلی صرفه‌جویی در هزینه‌های مرتبط با کارکنان اپل شامل کاهش دستمزد مدیر عامل تیم کوک شده بود. علیرغم کاهش ۴۰ درصدی دستمزد، حقوق کوک همچنان به طور نجومی بالاست و او احتمالاً به این زودی‌ها نگرانی مالی نخواهد داشت.
apple laying off staff
اکثر شرکت‌های بزرگ فناوری تعدیل نیرو انجام داده‌اند
اپل تنها شرکتی نیست که تعداد کارکنان خود را در ماه‌های اخیر کاهش داده است. بسیاری از شرکت‌های فناوری پس از افت اقتصادی پس از همه‌گیری مجبور به تغییر ساختار شده‌اند. متا، مالک فیس‌بوک، یکی از شرکت‌هایی بود که شدیدترین کاهش کارکنان را انجام داد، به طوری که در سال گذشته ۱۱۰۰۰ کارمند را اخراج کرد و ظاهراً در حال برنامه‌ریزی برای کاهش بیشتر نیرو است. مارک زاکربرگ، مدیر عامل شرکت، بیشتر تقصیرها را برای از دست دادن شغل به دوش می‌کشد و ادعا می‌کند که شرکت را بیش از حد سریع رشد داده و حدس می‌زند که رونق اقتصادی که از چند سال پیش آغاز شده بود ادامه خواهد یافت.
گوگل نیز کاهش زیادی در نیروی کار خود ایجاد کرده و ۱۲۰۰۰ کارمند خود را بیکار کرده است. این عدد در آمازون به رکورد خیره‌کننده ۱۸۰۰۰ رسید. مایکروسافت، اسپاتیفای و اچ‌پی نیز از جمله شرکت‌های دره سیلیکون هستند که مجبور شده‌اند کمربندها را محکمتر کنند و اخراج را راهی برای انجام این کار می‌دانستند. توییتر اولین شرکتی بود که کاهش‌های عمده‌ای انجام داد، اما این کاهش‌ها پس از تملک پلتفرم رسانه‌های اجتماعی توسط ایلان ماسک صورت گرفت.
عموماً اعتقاد بر این است که هیات مدیره قبلی توییتر به هر حال باید اقداماتی مشابه دور اولیه کاهش نیرو توسط ماسک انجام می‌داد. پس از اخراج بیش از نیمی از نیروی کار توییتر، ماسک اولتیماتومی را صادر کرد که دو گزینه پیش روی کارکنانش گذاشته بود که یا آنها هم مشمول فرایند مازاد نیرو قرار گیرند و تسویه حساب کنند و یا یک نگرش جدید «سختکوشانه» در پیش بگیرند. این امر منجر به مهاجرت دوم شد و از آن زمان تاکنون اخراج‌های پراکنده و مزاجی بیشتری رخ داده است.
منبع :ایتنا