ایلان ماسک دشمن خود را استخدام کرد!
ایلان ماسک دشمن خود را استخدام کرد!

با اینکه ایلان ماسک تاکنون هزاران نفر را از توییتر اخراج کرده است اما او هنوز برای ادامه مدیریت این سایت شبکه اجتماعی به تعداد مشخصی کارمند نیاز دارد.
به گزارش ایتنا و به نقل از اسلش‌گیر، با توجه به شرایط اضطراری که در توییتر پیش آمده است، به نظر می‌رسد که این میلیاردر اکنون به استخدام افراد جدید رو..

ست نیوز
ایلان ماسک دشمن خود را استخدام کرد! با اینکه ایلان ماسک تاکنون هزاران نفر را از توییتر اخراج کرده است اما او هنوز برای ادامه مدیریت این سایت شبکه اجتماعی به تعداد مشخصی کارمند نیاز دارد.
به گزارش ایتنا و به نقل از اسلش‌گیر، با توجه به شرایط اضطراری که در توییتر پیش آمده است، به نظر می‌رسد که این میلیاردر اکنون به استخدام افراد جدید روی آورده است، زیرا بسیاری از کارمندان توییتر تصمیم به ترک گرفته یا اخراج شده‌اند. این بار، انتخاب او برای استخدام جدید جالب است، زیرا این متخصص امنیت سایبری کسی است که ماسک مطمئناً طرفدار او نیست. اما او کیست و چه شد که به توییتر می‌آید؟
قبل از هر چیز لازم به یادآوریست که پس از اینکه ماسک کل بخش‌های توئیتر را منحل کرد و چند هزار نفر را بدون اطلاع قبلی اخراج کرد، اعلام کرد که توییتر ۲٫۰ به کارمندان باقی‌مانده نیاز دارد که «سخت‌کوش‌تر» باشند. او به کارمندان خود اینگونه اولتیماتوم داد: یا متعهد به ساعات طولانی باشد و تعادل بین کار و زندگی را قربانی کند، و یا با سه ماه مزایای خاتمه خدمت استعفا دهد. بنا به گزارش‌ها، ۱۲۰۰ نفر پس از این اتمام‌حجت شرکت را ترک کردند. طبق گزارش Business Insider، توییتر اکنون حدود ۲۳۰۰ نفر نیرو دارد، که نسبت به ۷۵۰۰ نفر سابق کاهش چشمگیری یافته است.
اکنون به نظر می رسد که این میلیاردر مایل است استثناهایی قائل شود و برای بهبود شانس موفقیت توییتر، دلخوری‌های گذشته را کنار بگذارد. با وجود تمام تلاطمات قبلی در این رسانه، هنوز افرادی هستند که می‌خواهند در توییتر کار کنند، و یکی از این افراد جورج هاتز است – که به تازگی کار جدید خود را در این پلت‌فرم رسانه‌های اجتماعی آغاز کرده است.
Musk vision
هاتز و ماسک گذشته‌ای از روابط با هم دارند که بسیاری آنها را دشمن هم می‌دانند. جورج هاتز یک متخصص امنیتی و هکر است. برخی از برجسته‌ترین کارهای حرفه‌ای او شامل جیلبریک‌های iOS و کاوش عمیق در پلی‌استیشن ۳ بود، اما شهرت او در سال ۲۰۱۵ آغاز شد، زمانی که طبق گزارش‌ها او پاداش چند میلیون دلاری و پیشنهاد شغلی ماسک را رد کرد.
ممکن است تعجب کنیم که چرا چنین قرارداد سودآوری تبدیل به یک درگیری شده است، اما اینطور شد چرا که این وعده ماسک به دلیل بروز اختلافاتی بین این دو هرگز به واقعیت نپیوست و هاتز پیشنهاد پیوستن به تسلا را رد کرد. هاتز در ادامه شرکتی موفق به نام Comma.ai را تاسیس کرد که به رقیبی برای سیستم دستیار راننده تسلا تبدیل شد.
هاتز طرفدار نگرش ماسک است
اما اینک، هاتز تایید خود را با سیاست سختکوشی در توئیتر با این با گفتن این جمله در اکانت توئیترش نشان داد: «این نگرش است که چیزهای باورنکردنی ایجاد می کند. همه کسانی که آرزوی عظمت ندارند می‌روند». او سپس گفت: «من برای ۱۲ هفته کارآموزی در توییتر برای هزینه زندگی در SF هستم». اگرچه او مستقیماً ماسک را مورد خطاب قرار نداده بود، اما این میلیاردر او را به گفتگو دعوت کرد و این صحبت‌ها منجر به پیوستن هاتز به تیم توییتر برای ۱۲ هفته آینده شد.
منبع :ایتنا