طالبی: سپاهان حریف دست و پا بسته ای مقابل الهلال نیست
طالبی: سپاهان حریف دست و پا بسته ای مقابل الهلال نیست

طالبی: سپاهان حریف دست و پا بسته ای مقابل الهلال نیست مدافع اسبق تیم فوتبال سپاهان اصفهان گفت: خیلی‌ها از قدرت الهلال می‌گویند اما سپاهان هم تیم قدرتمند و با تجربه‌ای در آسیاست.
فرشید طالبی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در مورد قرعه سپاهان در لیگ قهرمانان آسیا که باید با الهلال روبه‌ر..

طالبی: سپاهان حریف دست و پا بسته ای مقابل الهلال نیست

مدافع اسبق تیم فوتبال سپاهان اصفهان گفت: خیلی‌ها از قدرت الهلال می‌گویند اما سپاهان هم تیم قدرتمند و با تجربه‌ای در آسیاست.

فرشید طالبی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در مورد قرعه سپاهان در لیگ قهرمانان آسیا که باید با الهلال روبه‌رو شود، اظهار داشت: خیلی‌ها از الهلال می‌گویند و اینکه این تیم از با سابقه‌ترین و قدرتمندترین تیم‌های آسیاست اما باید از سپاهان هم یاد کرد که در تورنمنت‌های بزرگی حضور داشته و تیمی پرقدرت است. سپاهان در جام باشگاه‌های جهان هم شرکت کرده است واکنون هم می‌خواهد یک گام بزرگ بردارد. کادر فنی خوب و بازیکنان باکیفیتی دارد که امیدواریم نماینده شایسته‌ای برای فوتبال کشورمان باشد.

وی در مورد اینکه سپاهان را در مقابل الهلال از پیش بازنده نمی‌داند، گفت: دقیقاً همین‌طور است. سپاهان در خانه خودش و با حضور هواداران پرشورش تیم قدرتمندی است. مورایس مربی با تجربه‌ای است که سابقه بازی در لیگ قهرمانان و حتی قهرمانی‌های متعدد در عربستان و کره جنوبی را هم دارد. چنین مربی بین‌المللی بزرگی قطعاً اگر بتواند تفکراتش را در تیم اجرا کند می‌تواند مقابل الهلال هم موفق شود.

14021005000867 Test NewPhotoFree

این کارشناس فوتبال با اشاره به شرایطی که برای سپاهان در لیگ پیش آمد، گفت: مهم این است که فدراسیون از نماینده فوتبال کشورمان در آسیا حمایت کند. نمی‌گویم فقط از سپاهان حمایت شود بلکه هر تیم دیگری از ایران در این مسابقات بود باید آن را حمایت می‌کردیم اما در لیگ برتر دیدید که شب بازی با گل‌گهر شش بازیکن تیم سپاهان را کنار گذاشتند. این رقابت عادلانه نیست. حتی این نحوه بازی به خود حریفان هم نمی‌چسبد. مگر می‌شود قرارداد شش بازیکن را ۲۴ ساعته اصلاح کرد؟ شما یک پیراهن که بخواهید بخرید حداقل نصف روز وقت می‌برد چگونه شب بازی چنین درخواستی را مطرح می‌کنند؟

وی افزود:‌از سوی دیگر دو سه روز مانده به بازی با نیروی هوایی عراق هم رأی صادر شد چهار امتیاز از سپاهان کسر شود. هر تیمی که با چنین حواشی‌هایی مواجه شود تمرکزش به هم می‌ریزد. سپاهان اکنون تنها نماینده کشورمان در آسیاست و باید این تیم نگاهی ایرانی و ملی داشته باشیم نه نگاه رنگی؛ باید سپاهان موفق شود. البته اگر هر تیم دیگری هم به جای سپاهان بود همین حرف‌ها را می‌زدم. اگر استقلال، پرسپولیس و تراکتور هم در آسیا حضور داشتند حداقل انتظار حمایت از این تیم‌ها در آسیا بود.

طالبی در مورد فهرست تیم ملی برای جام ملت‌های آسیا گفت: من همیشه می‌گویم حتی اگر فرگوسن هم این لیست را بنویسد باز هم از فهرست او انتقاد می‌شود اما باید نگاه ملی داشت. تیم ملی ما در رقابت‌های جام ملت‌های آسیا حاضر می‌شود و باید برای فوتبال کشورمان آبروداری کند. عاجزانه می‌خواهم که همگی از تیم ملی حمایت کنند هرچند که برخی‌ها نه پیراهن و نه پرچم کشورمان برای‌شان مهم است گاهی همه چیز را به سخره می‌گیرند اما من معتقدم باید از تیم ملی حمایت کنیم.

14020828000530 Test NewPhotoFree

وی تأکید کرد: من حتی با سرمربی تیم ملی تلفنی حرف نزده‌ام و او فامیل و دوست من هم نیست اما می‌گویم تیم ملی اعتبار فوتبال کشور است و اگر این تیم موفق شود می‌تواند به نسل بعدی فوتبال ما هم کمک کند اما اگر خدای ناکرده این تیم ناکام بماند به منزله آسیب به یک نسل فوتبالی در کشور است. تیم ملی که قرار است پوست‌اندازی کند اگر در جام ملت‌ها موفق شود سود این موفقیت به پوست‌اندازی تیم ملی برای جام جهانی هم کمک خواهد کرد و اعتماد فنی به کادر فنی می‌دهد. نسل‌های بعدی فوتبال ما هم از این موفقیت سود خواهند برد.

مدافع اسبق تیم فوتبال سپاهان گفت: حتی کسانی که مخالفان کادر فنی یا تیم ملی هستند بهتر است اکنون همسو و همدل باشند تا تیم ملی را حمایت کنند. امیدوارم هم تیم ملی و هم سپاهان در آسیا موفق شوند.

پایان پیام/