اپل و مشکل افزایش انتقادات از سیاست سانسور در اپ استور این شرکت
اپل و مشکل افزایش انتقادات از سیاست سانسور در اپ استور این شرکت

اپل قول داده است که شفافیت بیشتری در تعاملات خود با دولت‌ها و استدلال پشت حذف برخی از اپ‌ها از اپ استور خود داشته باشد. این تصمیم در بحبوحه نگرانی‌هایی اتخاذ می‌شود مبتنی بر اینکه سیاست‌های این شرکت ممکن است مانع از مواردی همچون آزادی بیان شود. این نگرانی‌ها چیز جدیدی نیستند. ایلان ماسک پس از اینکه ..

ست نیوز
اپل و مشکل افزایش انتقادات از سیاست سانسور در اپ استور این شرکت
اپل قول داده است که شفافیت بیشتری در تعاملات خود با دولت‌ها و استدلال پشت حذف برخی از اپ‌ها از اپ استور خود داشته باشد. این تصمیم در بحبوحه نگرانی‌هایی اتخاذ می‌شود مبتنی بر اینکه سیاست‌های این شرکت ممکن است مانع از مواردی همچون آزادی بیان شود. این نگرانی‌ها چیز جدیدی نیستند. ایلان ماسک پس از اینکه اپل سفارش آگهی‌هایش را به توئیتر کاهش داد، به انتقادات علنی علیه اپل پرداخته بود. در آن زمان، ماسک مدعی شد که اپل «مخفیانه» آزادی بیان را سرکوب می‌کند و همچنین ممکن است از "قدرت" خود برای آسیب رساندن به شرکت دیگرش – تسلا – استفاده کند.
به گزارش ایتنا و به نقل از اسلش‌گیر، اپ شبکه اجتماعی بحث‌برانگیز Parler نیز قبلاٌ به دلیل اینکه ادعا شده بود توسط افراد درگیر در «شورش علیه کنگره آمریکا» در ۶ ژانویه ۲۰۲۱ مورد استفاده قرار گرفته است، از اپ استور حذف شده بود. البته این برنامه بعداً توسط اپلریال پس از دریافت تضمین‌هایی درباره سیاست‌های اعتدالی، دوباره فعال شد.
با این حال، فقط رویکرد اپل به آزادی بیان در غرب نیست که باعث نگرانی شده است. گفته شده است که این غول سیلیکون‌ولی به طور فعال به سرکوب گفتار و بیان در کشورهایی مانند چین و روسیه کمک می‌کند.
Controversial App Store Bans
طبق گزارش وبسایت The Verge، این شرکت حتی پس از اینکه معترضان چینی از آن به عنوان یک ابزار ارتباطی در اواخر سال ۲۰۲۲ استفاده کردند، به‌روزرسانی را برای محدود کردن عملکرد AirDrop اعمال کرد. پنجره «همه افراد (everyone)» در آن به شکلی تنظیم شده بود که پس از ده دقیقه خاموش می‌شود تا افراد از به اشتراک‌گذاری تصاویر انتقادی از دولت چین منع شوند. این به‌روزرسانی فقط در چین اعمال شد و تنها یکی از امتیازاتی است که ظاهراً این شرکت به رژیم چین داده است.
نیویورک‌تایمز هم به اپ‌هایی دیگری اشاره کرده است که ظاهراً به درخواست دولت چین مسدود شده‌اند. اپلیکیشن اختصاصی این رسانه خبری، و همچنین سرویس پیام‌رسانی واتس‌اپ متعلق به متا از جمله آنهاست. این مقاله همچنین به ۸۹ اپلیکیشنی که چین در سال ۲۰۲۱ پرچم‌زنی شده بودند اشاره می کند که گفته می‌شود همه آنها بدون هیچ مخالفتی از سوی اپل حذف شده‌اند. این شرکت هنوز در مورد درخواست احتمالی سرمایه‌گذاران بزرگش برای شفافیت درباره این موضوعات و تعاملاتش با دولت‌ها اظهار نظری نکرده است. اما دو منبع آگاه از این موضوع ادعا می‌کنند که این شرکت سیاست‌های جدیدی در پیش خواهد گرفت و به سهامداران اطلاعات دقیقی از تعاملات خود در آینده ارائه خواهد داد.
منبع :ایتنا