اپل روی قابلیتی کار می‌کند که خوشایند استیو جابز نبود
اپل روی قابلیتی کار می‌کند که خوشایند استیو جابز نبود

اپل به رایانه‌های مک خود صفحه‌نمایش لمسی اضافه می‌کند؛ طرحی که به نظر استیو جابز، یکی از بنیان‌گذاران این شرکت، «از لحاظ ارگونومیکی وحشتناک» بود.
به گزارش ایتنا و به نقل از ایندیپندنت، تیم‌هایی در اپل فعالانه در حال ساخت و افزودن صفحات لمسی به رایانه مک‌بوک‌ پرو (MacBook Pro) این شرکت‌اند و این محصو..

ست نیوز
اپل روی قابلیتی کار می‌کند که خوشایند استیو جابز نبود
اپل به رایانه‌های مک خود صفحه‌نمایش لمسی اضافه می‌کند؛ طرحی که به نظر استیو جابز، یکی از بنیان‌گذاران این شرکت، «از لحاظ ارگونومیکی وحشتناک» بود.
به گزارش ایتنا و به نقل از ایندیپندنت، تیم‌هایی در اپل فعالانه در حال ساخت و افزودن صفحات لمسی به رایانه مک‌بوک‌ پرو (MacBook Pro) این شرکت‌اند و این محصول قرار است تا سال ۲۰۲۵ عرضه شود.
همه رایانه‌سازهای معروف شامل دل، اچ‌پی، لنوو و مایکروسافت لپ‌تاپ‌های دارای قابلیت لمسی تولید کرده‌اند. اپل همچنان تنها سازنده مهم رایانه‌ است که لپ‌تاپ‌های خود را به صفحه‌نمایش لمسی مجهز نکرده است.
تام باگر، مدیر بازاریابی این غول فناوری، حتی تا همین چندی پیش در سال ۲۰۲۱ هم گفته بود با توجه به آنکه آیپد «بهترین رایانه لمسی جهان» است، مک «کاملا برای ورودی مستقیم بهینه شده است».
او سپس گفت که اپل نیازی ندارد این رویکرد را تغییر دهد و مک را به صفحه نمایش لمسی مجهز کند.
حتی در سال ۲۰۱۲، تیم کوک، رئیس اپل، تلفیق قابلیت‌های نمایشگری تبلت و لپ‌تاپ را به تلفیق تستر و یخچال تشبیه کرده بود.
کریگ فدریگی، رئیس بخش نرم‌افزار این غول فناوری، نیز در سال ۲۰۱۸ گفت که برای رایانه‌های شخصی به «لمسی‌ کردن صفحه نمایش تمایلی ندارد».
steve jobs holding macbook
او در توضیح این حرف گفت: «واقعا حس می‌کنیم ارگونومی استفاده از مک این است که دست‌ها روی یک سطح قرار گیرند و بلند کردن دست برای ضربه زدن به نمایشگر کار بسیار خسته‌کننده‌ای است.»
اما حالا که این شرکت به جای پردازشگرهای اینتل از تراشه‌های خود استفاده می‌کند، فروش مک اپل افزایش یافته و در سال ۲۰۲۲ بیش از ۴۰ میلیارد دلار درآمد به همراه داشته است. این تراشه‌ها به افزایش عمر باتری رایانه‌های اپل کمک می‌کند.
اینک که فروش مک نسبت به آیپد برای این شرکت درآمد بیشتری به همراه دارد، به نظر می‌رسد اپل قصد دارد رایانه‌هایش را از لحاظ ویژگی‌ها تا حد ممکن به‌خوبی رایانه‌های رقیب نگه دارد.
به گزارش بلومبرگ، اولین مک‌بوک پرو اصلاح‌شده اپل با طراحی جدید قرار است حاوی ترک‌پد (حسگر لمسی مسطح) و صفحه کلید معمول خود باشد اما مانند آیفون و آی‌پد، نمایشگری با ورودی لمسی و اشاره‌ای هم به آن اضافه شود.
بر اساس این گزارش، ‌اپل برای اعمال این تغییر قصد دارد به کاربرد ال‌سی‌دی (نمایشگر کریستال مایع) در مک پایان دهد و از دیود زیستاری نورگسیل یا فناوری اوال‌‌ئی‌دی استفاده کند.
بر اساس گزارش‌ها، این شرکت به‌رغم این پیشرفت‌ها همچنان در جهت تلفیق سیستم‌‌عامل‌های آی‌پد و مک فعالانه وارد عمل نشده است.منبع :ایتنا