قابلیت «پیام محرمانه» در به‌روزرسانی جدید واتس‌اپ ممکن می‌شود
قابلیت «پیام محرمانه» در به‌روزرسانی جدید واتس‌اپ ممکن می‌شود

واتس‌اپ از به‌روزرسانی مهمی خبر داد که به کاربران امکان می‌دهد مکالمات خصوصی را در پوشه‌ای مخفی پنهان کنند.
به گزارش ایتنا و به نقل از ایندیپندنت، قابلیت قفل چت (Chat Lock) که متا، شرکت مادر واتس‌اپ از آن خبر داد، به معنای آن است که منتخبی از پیام‌ها فقط با رمز عبور یا بایومتریک (شناسه زیست‌سنجشی ) ..

ست نیوز
قابلیت «پیام محرمانه» در به‌روزرسانی جدید واتس‌اپ ممکن می‌شود
واتس‌اپ از به‌روزرسانی مهمی خبر داد که به کاربران امکان می‌دهد مکالمات خصوصی را در پوشه‌ای مخفی پنهان کنند.
به گزارش ایتنا و به نقل از ایندیپندنت، قابلیت قفل چت (Chat Lock) که متا، شرکت مادر واتس‌اپ از آن خبر داد، به معنای آن است که منتخبی از پیام‌ها فقط با رمز عبور یا بایومتریک (شناسه زیست‌سنجشی ) مانند اثر انگشت یا چهره‌نگاری در دسترس خواهد بود.
همچنین پیام‌ها روی نمایشگر گوشی یا کامپیوتر دریافت‌کننده پنهان می‌شوند تا از اینکه دیگران محتوای آنها یا ارسال‌کننده را ببینند، جلوگیری شود.
متا در وب‌نوشت اعلام این به‌روزرسانی واتس‌اپ گفت: «معتقدیم که این قابلیت برای کاربرانی عالی خواهد بود که هرازگاهی گوشی خود را در اختیار عضوی از خانواده می‌گذارند، یا برای مواقعی که درست در لحظه‌ای که پیام نوشتاری بسیار خاصی از راه می‌رسد، گوشی ما در دست شخص دیگری است.»
«در چند ماه آینده گزینه‌های بیشتری به قابلیت قفل گپ‌وگفت (چت) اضافه می‌کنیم؛ شامل قابلیت قفل دستگاه‌های مرتبط و ایجاد رمز عبور سفارشی برای گپ‌وگفت‌ها تا کاربر بتواند از گذرواژه‌ای یکتا و متفاوت با رمز عبور گوشی خود استفاده کند.»
این قابلیت جدید واتس‌اپ همین هفته برای بیش از دو میلیارد کاربر این برنامه پیام‌رسانی در جهان راه‌اندازی خواهد شد.
مارک زاکربرگ، رئیس متا، در مطلبی فیسبوکی نوشت: «قابلیت جدید قفل کردن گپ‌وگفت‌ها در واتس‌اپ، مکالمه‌های شما را خصوصی‌تری می‌کند.»
whatsapp 02
«این‌مکالمه‌ها درون پوشه‌ای تحت حفاظت گذرواژه، پنهان می‌مانند و در اعلان‌ها نیز نام فرستنده یا محتوای پیام به نمایش درنمی‌آید.»
این تازه‌ترین به روزرسانی درست چند روز پس از ابراز نگرانی گسترده کاربران واتس‌اپ از یک قابلیت «نگران‌کننده» مربوط به تنظیمات خصوصی این برنامه انجام می‌گیرد.
به نظر می‌رسید که پیام‌هایی روی گوشی‌های کاربران، حاکی از آن است که واتس‌اپ هنگامی که کاربران خوابیده‌اند، آن‌ها را شنود می‌کند و اعلان‌های این برنامه درباره فعال شدن میکروفن گوشی، در فهرست حریم خصوصی موجود در سیستم عامل اندروید گوگل به نمایش درمی‌آید.
واتس‌اپ علت این مشکل را وجود ایرادی در اندروید می‌داند و ادعا می‌کند که هرگز بدون اجازه کاربر، به میکروفن گوشی یا ابزار دیگر او دسترسی ندارد.
در مطلب واتس‌اپ در واکنش به پیامی توییتری در مورد این موضوع، آمده است: «تنظیمات میکروفن کاربران کاملا در اختیار خودشان است.»
«زمانی که اجازه صادر شود، واتس‌اپ فقط هنگامی که کاربر دارد مکالمه انجام می‌دهد یا پیام صوتی یا ویدیو ضبط می‌کند، به میکروفن او دسترسی دارد و حتی در این صورت نیز ارتباط با رمزگذاری سراسری (انتها‌به‌انتها) حفاظت می‌شود؛ در نتیجه واتس‌اپ قادر به شنیدن آن نیست.»منبع :ایتنا