استقبال چینی‌ها از همکار با تراشه‌ساز آمریکایی
استقبال چینی‌ها از همکار با تراشه‌ساز آمریکایی

وانگ ونتائو، وزیر بازرگانی چین به سانجای مهروترا، رئیس و مدیرعامل شرکت «میکرون تکنولوژی» گفت: چین فضا را برای سرمایه‌گذاری خارجی بهینه خواهد کرد و ضمانت‌های خدمات را برای شرکت‌های خارجی فراهم خواهد کرد. وانگ افزود: ما از میکرون تکنولوژی استقبال می‌کنیم تا همچنان در بازار چین رشد کند و تحت تعهد پیروی..

ست نیوز
استقبال چینی‌ها از همکار با تراشه‌ساز آمریکایی
وانگ ونتائو، وزیر بازرگانی چین به سانجای مهروترا، رئیس و مدیرعامل شرکت «میکرون تکنولوژی» گفت: چین فضا را برای سرمایه‌گذاری خارجی بهینه خواهد کرد و ضمانت‌های خدمات را برای شرکت‌های خارجی فراهم خواهد کرد. وانگ افزود: ما از میکرون تکنولوژی استقبال می‌کنیم تا همچنان در بازار چین رشد کند و تحت تعهد پیروی از قوانین و مقررات چینی به توسعه بهتری دست یابد.
به گزارش ایتنا از ایسنا، این تنش‌زدایی، پس از گذشت چند ماه از آن صورت گرفت که رگولاتور فضای سایبری چین اعلام کرده بود شرکت «میکرون تکنولوژی» در بررسی امنیت شبکه، مردود شده و شرکت‌های چینی اداره کننده زیرساخت‌های کلیدی را از خرید تراشه از بزرگترین سازنده تراشه‌های حافظه آمریکایی منع کرده بود.
میکرون اولین شرکت تراشه‌ساز آمریکایی است که پس از اعمال کنترل‌های صادراتی واشنگتن برای فروش برخی از قطعات و ابزارهای ساخت تراشه آمریکایی به چین، هدف پکن قرار گرفت. اقدام چین علیه میکرون به عنوان نوعی انتقام جویی از اقدامات واشنگتن برای محدود کردن دسترسی پکن به فناوری کلیدی دیده شد. درآمد میکرون از فروش به شرکت‌های مستقر در سرزمین اصلی چین و هنگ کنگ شامل فروش مستقیم و فروش غیرمستقیم از طریق توزیع کنندگان، حدود یک چهارم کل درآمد این شرکت آمریکایی را تشکیل می‌دهد.
چراغ سبز چین تنها یک روز پس از آن اتفاق افتاد که کشورهای ثروتمند گروه هفت توافق کردند که به دنبال ریسک‌زدایی و نه جدا شدن از چین باشند. واشنگتن همچنان متحدان خود را برای همراهی با اقدامات این کشور در محدود کردن صادرات تجهیزات تراشه به چین، تحت فشار قرار داده است.
بر اساس گزارش رویترز، دیدار اخیر میان وانگ و مهروترا در راستای کاهش اخیر تنش‌ها بین واشنگتن و پکن برگزار شد زیرا مقامات هر دو کشور در تلاش برای سازماندهی دیدار بین جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا و شی جین پینگ، همتای چینی وی در نشست همکاری اقتصادی آسیا و اقیانوسیه در سانفرانسیسکو در اواخر ماه جاری هستند.منبع :ایتنا