آموزش: ۵ روش برای استفاده حداکثری از تمام داده‌هایی که دارید
آموزش: ۵ روش برای استفاده حداکثری از تمام داده‌هایی که دارید

بیشتر پروژه‌های فناوری ناگزیر شامل استفاده نوآورانه از داده‌ها، چه از طریق تجزیه و تحلیل، اینترنت اشیا، هوش مصنوعی یا یادگیری ماشینی هستند. در واقع، بیشتر پروژه‌های تحول دیجیتال بیش از هر چیز دیگری در مورد تغییرات مبتنی بر داده‌ها هستند. بنابراین، چگونه متخصصان می‌توانند استراتژی‌های مبتنی بر داده ا..

ست نیوز
آموزش: 5 روش برای استفاده حداکثری از تمام داده‌هایی که دارید بیشتر پروژه‌های فناوری ناگزیر شامل استفاده نوآورانه از داده‌ها، چه از طریق تجزیه و تحلیل، اینترنت اشیا، هوش مصنوعی یا یادگیری ماشینی هستند. در واقع، بیشتر پروژه‌های تحول دیجیتال بیش از هر چیز دیگری در مورد تغییرات مبتنی بر داده‌ها هستند. بنابراین، چگونه متخصصان می‌توانند استراتژی‌های مبتنی بر داده ایجاد کنند که بیشترین استفاده را از اطلاعاتی که سازمانشان جمع‌آوری می‌کند داشته باشد؟
در این مطلب ایتنا و به نقل از زددی‌نت نگاهی کوتاه خواهیم داشت به روش‌های تحقق این هدف.

۱٫ پایه‌های درست بسازید

براندون هوتمن، مدیر داده‌های دیجیتال در شرکت کاترپیلار، معتقد است که در چند سال گذشته در مورد بهره‌برداری از داده‌ها چرخشی رخ خواهد داد. در حالی که آماده‌سازی داده (data wrangling) – فرآیندی که داده‌های خام را به فرمت‌های قابل استفاده‌تر تبدیل می‌کند – هنوز اهمیت دارد، اما برخی از مدیران بیشتر بر الزامات تجاری تمرکز می‌کنند تا آزمایش و کسب تجربه را تسریع کنند.
او می گوید: «من فکر می‌کنم شرکت‌هایی که می‌بینید واقعاً در این فضا موفق هستند، رویکرد بالغ‌تری برای مدیریت و ایجاد قابلیت‌های داده اتخاذ کرده‌اند. بنابراین، وقتی زمان انجام آن آزمایش و کسب تجربه فرا می‌رسد، به جای آوردن داده ها به کسب و کار، کسب‌وکار را به سراغ داده‌ها می‌آورید».

۲٫ بررسی کنید که کجا داده‌های بهتر می‌تواند تفاوت ایجاد کند

دسترسی به داده‌های مناسب در سرتاسر کسب و کار مهم است – از تجزیه و تحلیل احساسات مشتری تا امنیت. پرابهات کارانت، مدیر انطباق و تضمین امنیت در شرکت مدیریت سفر TripActions، به همه توصیه می‌کند که امنیت را از نقطه‌نظر داده‌هایی که می‌توان با مدیریت به اشتراک گذاشت ببینند.
او می گوید: «اگر محیط خود را به گونه‌ای تنظیم کنید که رویه‌ها و برنامه‎‌های امنیتی خود را در بالای لایه داده ایجاد کنید، مقیاسبندی آن بسیار ساده‌تر می‌شود و تولید معیارهایی که مورد انتظار مدیریت شما است بسیار تسهیل خواهد شد».
digital transformation 5 ways

۳٫ کنترل را به دست کاربران تجاری بدهید

سلیم سید، نایب رییس شرکت Capital One Software، می‌گوید که شرکت‌ها باید بر دموکراتیک‌سازی تخصص داده‌ها تمرکز کنند و کنترل بیشتری را به کاربران خط تجاری واگذار کنند. هرچه سرعت کسب و کار بیشتر باشد، احتمال موفقیت آن بیشتر می‌شود.
او می‌گوید: «داده‌ها باید دموکراتیک شوند – مهندسی داده باید دموکراتیک شود. «آنچه کسب‌وکار می‌خواهد این است که به بینش‌هایی که نیاز دارد، مدل‌هایی که می‌خواهد اجرا کند و با سرعتی که کار مدرن می‌خواهد حرکت کند».

۴٫ آماده بهینه‌سازی سیستم‌ها باشید

دانیل اسمیت، رئیس بخش تجزیه و تحلیل در خانه مد PANGAIA، می‌گوید بسیار مهم است که متخصصانی که به دنبال بیشترین استفاده از داده‌ها هستند، سیستم‌های منبع مناسبی را بکارگیری کنند. در این صورت فکر کردن به نحوه بهره‌برداری از چشم‌انداز برای فرآیندهای تصمیمگیری بسیار آسان‌تر می‌شود.
وی می‌گوید: «شما باید فرهنگ "بیش از حد دلمشغول شکستت نمان، یاد بگیر و تکرار کن" داشته باشید. شما هرگز راه حل کاملی نخواهید داشت. شما باید تکرار کنید و حتی زمانی که فکر می‌کنید آن را درست انجام داده‌اید، تغییرات مهمی که باید انجام دهید دائما از راه خواهند رسید».

۵٫ ایجاد یک اکوسیستم اطلاعاتی را هدف قرار دهید

میلنا نیکولیچ، مدیر ارشد تکنولوژی شرکت Trainline، می‌گوید که حرفه‌ای‌ها نباید تحولات مبتنی بر داده‌های خود را فقط به دانش داخلی محدود کنند. شرکت او از داده‌هایی استفاده می‌کند – برخی از آنها را در داخل جمع‌آوری می‌کند و برخی از آنها را از سراسر صنعت استخراج می‌کند – تا ویژگی‌هایی را تقویت کند که تجارب مشتریان خود را بهبود می‌بخشد.
او می‌گوید: «ما از داده‌ها برای تصمیم‌گیری بسیار استفاده می‌کنیم – این بسیار مهم است. "مطمئناً، داده هایی که از نحوه استفاده کاربران از محصولات خود به دست می آوریم، که به وضوح به روشی رضایتمند و آگاه به حفظ حریم خصوصی به دست می آوریم. ما از آن به صورت داخلی استفاده می کنیم تا مطمئن شویم چیزهای درست را می شماریم و اندازه گیری می کنیم، درست تنظیم می کنیم. اهداف، ما سطح مناسبی از جاه طلبی را تعیین می کنیم و تشخیص می دهیم که چه زمانی همه چیز اشتباه می شود."
منبع :ایتنا