آشنایی با ویژگی های پلی استیشن ۲ که میتوان از آن ها استفاده کرد
آشنایی با ویژگی های پلی استیشن ۲ که میتوان از آن ها استفاده کرد

—————- رپرتاژ آگهی —————–
پلی استیشن ۲ پرفروش‌ترین کنسول تاریخ صنعت گیم است که در زمره محصولات موفق سونی نیز قرار می‌گیرد؛ کنسولی دوست داشتنی و نوستالژیک که دارای قابلیت‌های نوآورانه و کاربردی بود و حتی با گذشت بیش از ۲۰ سال همچنان گیمرها از آن به نیکی یاد می‌کنند.
با وجود کنسو..

ست نیوز
آشنایی با ویژگی های پلی استیشن 2 که میتوان از آن ها استفاده کرد —————- رپرتاژ آگهی —————–
پلی استیشن ۲ پرفروش‌ترین کنسول تاریخ صنعت گیم است که در زمره محصولات موفق سونی نیز قرار می‌گیرد؛ کنسولی دوست داشتنی و نوستالژیک که دارای قابلیت‌های نوآورانه و کاربردی بود و حتی با گذشت بیش از ۲۰ سال همچنان گیمرها از آن به نیکی یاد می‌کنند.
با وجود کنسول‌های قدرتمند نسل ۹ و گرافیک بهبود یافته، شاید اشاره به ویژگی های پلی استیشن ۲ کمی شگفت‌انگیز و عجیب به نظر برسد، اما این کنسول بازی قابلیت‌هایی دارد که در نسل خود، چند سر و گردن از رقبایش بهتر بود. به همین دلیل، قصد داریم تا به معرفی ویژگی‌های پلی استیشن ۲ بپردازیم که شاید بعضی از گیمرها با گذشت زمان از آن‌ها خبر ندارند.

پشتیبانی از کیبورد

فاینال فانتزی ۱۱ یکی از عناوین مهم و ارزشمند برای کنسول پلی استیشن ۲ است که همچنان بعضی از گیمرها از آن استقبال می‌کنند. اگرچه امروزه طیف قابل توجهی از گیمرها تنها با کنترلر بازی می‌کنند، اما تجربه بازی‌های MMO با کنترلر کمی در آن دوران سخت بود.
برای حل این مشکل، توسعه دهندگان تصمیم گرفتند تا پشتیبانی از کیبورد را هم به این بازی اضافه کنند تا گیمرها حق انتخاب داشته باشند و از بازی خسته نشوند. علاوه بر این، سونی هم کیبورد USB پلی استیشن ۲ را به شکل رسمی برای گیمرها عرضه کرد تا از بازی مورد علاقه خود لذت ببرند.

امکان پشتیبانی از DVD

اوایل عرضه کنسول بازی پلی استیشن، کاربران تصور می کردند که این کنسول تنها برای بازی است و نمی توان به عنوان دستگاهی برای پخش محتوای رسانه ای از آن استفاده کرد. اما وقتی برای اولین بار DVD فیلم خود را در داخل دستگاه گذاشتند، متوجه شدند که پلی استیشن تنها یک کنسول نیست، بلکه دستگاهی چند جانبه است که می توان از آن انتظارات زیادی داشت.
پس از عرضه پلی استیشن ۲ و استقبال بی نظیر مردم جهان از این کنسول، سونی قابلیت پشتیبانی از DVD های غیر از بازی را از طریق لنز پلی استیشن ۲ و نرم افزار به کنسول جدید خود اضافه کرد و حتی کنترل مخصوصی را که همانند کنترل تلویزیون بود برای پلی استیشن ۲ عرضه کرد که می توانستید از طریق آن به قابلیت های یکسان با کنترل تلویزیون دسترسی داشته باشید و از ویژگی های پلی استیشن ۲ لذت ببرید.

نسبت ابعاد ۱۶:۹

ps52
در حالیکه پلی استیشن ۲ در زمان تلویزیون‌های کاتدی و نسبت ابعاد ۴:۳ به بازار عرضه شد، اما بازی‌های زیادی می‌توانستند از نسبت ابعاد ۱۶:۹ هم پشتیبانی کنند.
با تولید و عرضه پلی استیشن ۲ تا سال ۲۰۱۰، تعداد بازی‌هایی که می‌توانستند از این نسبت ابعاد صفحه بهره ببرند در حال افزایش بود، اما بعضی از گیمرها از این موضوع باخبر نبودند که بازی‌هایی که در ابتدای عرضه پلی استیشن ۲ معرفی شدند نیز از این نسبت ابعاد صفحه پشتیبانی می‌کردند.

نتفلیکس

خرید بازی پلی استیشن ۲ تنها دلیل برای لذت بردن از این کنسول نبود، بلکه بعضی از اقشار جامعه این کنسول را برای پخش فیلم و سایر نیازهای خود تهیه می‌کردند تا به خرید چند دستگاه نیاز نداشته باشند و از ویژگی های پلی استیشن ۲ به نحو احسنت استفاده کنند.
در گذشته، سرویس نتفلیکس مثل الان نبود و فیلم و برنامه‌های این سرویس به شکل DVD به دست مشترکان می‌رسید و آن‌ها می‌توانستند از طریق کنسول بازی یا سایر دستگاه‌های پخش فیلم محتوای DVD را ببینند.
با اینکه تعداد زیادی از مدل‌های پلی استیشن ۲ تنها می‌تواستند از DVD نتفلیکس پشتیبانی کنند، اما یک سری از مدل‌های محدود این کنسول که در بازار کشور برزیل به فروش می‌رسیدند از برنامه نتفلیکس هم پشتیبانی می‌کردند و سریع به مدل‌های کمیاب تبدیل شدند.

پشتیبانی از طیف متنوعی از کنترلرها

ps53
پلی استیشن اولین دسته کنسول خود را با مدل: دوآل شاک شروع کرد؛ دسته‌ای جدید با طراحی نوآورانه و راحت که بعدها به عنوان یک استاندارد در ساخت دسته شناخته شد و حالا مدل دوآل سنس که در نسل نهم کنسول‌های سونی دیده می‌شود، هم از همان زبان طراحی مدل پلی استیشن ۱ پیروی می‌کند.
با وجود دوآل شاک، دسته‌های مختلفی برای بعضی از بازی‌ها و برای پلی استیشن ۲ تولید شد. به عنوان نمونه، بازی «گیتار هیرو» که در اواسط سال ۲۰۰۰ توجهات زیادی را به خود جلب کرد، به هیچ عنوان گیمر را به گیتار زدن با دوآل شاک دعوت نمی‌کرد، بلکه گیمر موظف بود تا برای تجربه این بازی، کنترلر واقع گرایانه‌ای از گیتار الکتریک را تهیه کند و از طریق آن بازی کند.
علاوه بر این، دنس پدها هم از این قاعده مستثنا نیستند و پشتیبانی کنسول از این لوازم جانبی، ویژگی‌های پلی استیشن ۲ را هم افزایش می‌دهد.

استفاده از پلی استیشن ۲ به عنوان رایانه شخصی

شاید تصور نمیکردید که پلی استیشن ۲ به یک رایانه شخصی تبدیل شود، اما سونی این آرزو را محقق کرد. به لطف پشتیبانی پلی استیشن ۲ از لینوکس و پشتیبانی از کیبورد و درگاه‌های اتصال، می‌توانید کنسول بازی خود را به رایانه شخصی تبدیل کنید و از قابلیت‌های کاربردی لینوکس استفاده کنید.
سخت افزار قدرتمند پلی استیشن ۲ و سبک بودن لینوکس می‌تواند تجربه جدید ولذتبخشی را برای شما به ارمغان بیاورد تا حداقل یکبار هم که شده از این سیستم عامل دوست داشتنی استفاده کنید.
منبع :ایتنا