کشف تازهای در دنیای خودروهای کلکسیونی نگاهها را به خود جلب کرده است؛ سه خودروی خاص و دستنخورده که دههها در یک گاراژ در نیوپورت بیچ کالیفرنیا پنهان مانده بودند.
امیرمسعود عابدین: پیدا کردن خودرو در انبار یا گاراژ همیشه هیجانانگیز است. این کشفها اغلب گنجهای پنهانی را آشکار میکنند که برای دهه..
کشف تازهای در دنیای خودروهای کلکسیونی نگاهها را به خود جلب کرده است؛ سه خودروی خاص و دستنخورده که دههها در یک گاراژ در نیوپورت بیچ کالیفرنیا پنهان مانده بودند.
امیرمسعود عابدین: پیدا کردن خودرو در انبار یا گاراژ همیشه هیجانانگیز است. این کشفها اغلب گنجهای پنهانی را آشکار میکنند که برای دههها در جایی دور از چشمها پنهان بودهاند و تقریباً در گذر زمان گم شدهاند.
آخرین کشف خودرویی، ترکیبی غیرمنتظره از ماشینهایی با عملکرد بالا را به نمایش میگذارد. نمایندگی کانادایی Silver Arrow Cars اخیراً کلکسیونی فراموششده متعلق به یک مالک ۸۸ ساله را برای فروش، تحویل گرفته است. این کلکسیون شامل نمونههای دستنخوردهای از یک فراری ۵۵۰ مارانلو، یک بیامو M۵ (با کد اتاق E۳۹) و یک فورد GT مدل ۲۰۰۶ است.
این سه خودرو سالها در یک گاراژ در نیوپورت بیچ کالیفرنیا پنهان شده بودند و اخیراً نور را پس از سالها دیدهاند. هر یک از این خودروها، گرد و غبار چندین دهه را روی خود جمع کرده بودند.
گنجهای پنهان در جزئیات
فراری ۵۵۰ مارانلو به مدت ۲۵ سال دستنخورده باقی مانده بود. این خودرو دارای بدنه خیرهکننده Nart Blue با فضای داخلی چرم قهوهای روشن است و تنها ۹۰۷ کیلومتر (۵۶۴ مایل) کارکرد دارد. زیر کاپوت، یک موتور ۵٫۵ لیتری V۱۲ تنفس طبیعی قرار دارد که ۴۷۸ اسب بخار قدرت تولید میکند.
بیامو M۵ (با کد اتاق E۳۹) در مدل ۲۰۰۲ نیز به طرز چشمگیری سالم مانده و تنها ۶,۸۳۸ کیلومتر (۴,۲۴۹ مایل) کارکرد دارد. رنگ بدنه خودرو کربن بلک بوده و به چرم مشکی و تریم چوبی در فضای داخلی مجهز است. این M۵ از یک موتور ۴٫۹ لیتری V۸ نیرو میگیرد و حدود ۳۹۴ اسب بخار قدرت تولید میکند.
در نهایت، فورد GT مدل ۲۰۰۶ آخرین خودروی این کلکسیون است که اساساً کاملاً نو به حساب میآید. این خودرو تنها ۱,۱۵۸ کیلومتر (۷۲۰ مایل) کارکرد دارد و به گفته Silver Arrow Cars، هرگز پلاک و ثبت نشده است. رنگ نمادین قرمز با دو خط سفید و چرم مشکی در فضای داخلی به چشم میخورند. موتور ۵٫۴ لیتری V۸ سوپرشارژ آن در زمان نو بودن ۵۵۰ اسب بخار قدرت تولید میکرد.
ارزش و سرنوشت کلکسیون
سوال بزرگ این است: این سه خودرو چقدر میتوانند ارزش داشته باشند؟
بیامو M۵ با این کارکرد بسیار کم، به راحتی میتواند قیمتی بالای ۱۰۰ هزار داشته باشد. متاسفانه ممکن است هرگز قیمت دقیق آن را ندانیم؛ زیرا مدت کوتاهی پس از کشف آن با قیمتی نامشخص فروخته شد.
فراری ۵۵۰ مارانلو ممکن است حتی گرانتر باشد. نمونههای قبلی آن در سایت Bring a Trailer بسته به کارکرد، مدل و وضعیت، بین ۱۵۰ تا ۲۵۰ هزار دلار قیمت داشتند. Silver Arrow تأیید نکرده که آیا ۵۵۰ هنوز موجود است یا خیر.
اما فورد GT احتمالاً گرانترین جواهر این کلکسیون است. نمونههای دستنخورده آن در حراجیها بین ۷۰۰ هزار تا یک میلیون دلار فروخته شدهاند. با چنین کارکرد کمی، این GT میتواند به راحتی به باشگاه هفت رقمیها بپیوندد.
منبع: motor۱
۵۸۳۲۲