سرنوشت دوچرخه‌های اشتراکی چه شد؟
سرنوشت دوچرخه‌های اشتراکی چه شد؟

مدیر عامل سازمان حمل‌ و نقل و ترافیک شهر تهران بر ضرورت سرعت‌ بخشی بر توسعه حمل و نقل پاک و فعالیت دوچرخه‌های برقی اشتراکی تأکید کرد و گفت: دوچرخه‌های اشتراکی در حال حاضر به شهر بازگشته‌اند و قطعاً با سرعت بیشتری توسعه پیدا خواهد کرد.
به گزارش ست نیوز،جهان صنعت نیوز، پوریا علیمردانی با بیان اینکه ..

مدیر عامل سازمان حمل‌ و نقل و ترافیک شهر تهران بر ضرورت سرعت‌ بخشی بر توسعه حمل و نقل پاک و فعالیت دوچرخه‌های برقی اشتراکی تأکید کرد و گفت: دوچرخه‌های اشتراکی در حال حاضر به شهر بازگشته‌اند و قطعاً با سرعت بیشتری توسعه پیدا خواهد کرد.

به گزارش ست نیوز،جهان صنعت نیوز، پوریا علیمردانی با بیان اینکه سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران در ۲۲ منطقه پایتخت پارک ترافیک دارد و مسیرهای تندرستی متعددی را که از دوره‌های قبل آغاز شده بود، توسعه داده است، اظهار کرد: سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران طرح جامع حمل و نقل پاک که شامل مسیرهای فعلی پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری و همچنین مسیرهای برنامه ریزی شده برای آینده است را پیگیری می‌کند.

ایسنا در خبری نوشت:وی با بیان اینکه ترویج دوچرخه‌سواری و استفاده از وسایل نقلیه پاک، مانند اسکوتر برقی، برای مردم راحت‌تر است، ادامه داد: حرکت سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران نیز به سمت برقی‌سازی دوچرخه و توسعه حمل و نقل پاک و همچنین فعال کردن دوچرخه‌های برقی اشتراکی است که از جمله روش‌های ترویج این حمل و نقل پاک به شمار می‌آید، البته در کنار آن روش‌هایی که در گذشته مورد استفاده بود مانند دوچرخه‌های اشتراکی هم فعال خواهد شد.

بیشتر بخوانید
ترامپ بار دیگر دادگاهی شد

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران با اشاره به اینکه سرمایه‌گذاری پیمانکاران در این حوزه به رشد و توسعه این سیستم کمک خواهد کرد، گفت: دوچرخه‌های اشتراکی در حال حاضر نیز به شهر بازگشته‌اند و قطعاً با سرعت بیشتری توسعه پیدا خواهد کرد؛ اما در این بین مطالبات NGO‌ها و سمن‌ها در فرهنگ‌سازی و ترویج دوچرخه‌سواری و استفاده از اسکوتر برقی بسیار مؤثر است.

وی افزود: کمپین‌هایی نیز برای حمایت از ایده‌های مؤثر در ترویج حمل و نقل پاک و کاهش ترافیک طراحی کرده‌ایم که جزئیات آن را اعلام خواهیم کرد؛ اما هدف ما حمایت از استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در این حوزه است تا بتوانند محصولاتی برای کاهش ترافیک ارائه دهند.

علیمردانی خاطرنشان کرد: باید امکاناتی را برای استفاده از دوچرخه ایجاد و برای این امر فرهنگ‌سازی کنیم تا مردم به جای استفاده از خودروهای شخصی، به سمت حمل و نقل همگانی و مدهای پاک بروند.

وی همچنین درباره مسیرهای دوچرخه سواری، اظهار کرد: ایرادات مسیرهای دوچرخه سواری برطرف می‌شود؛ اکنون نیز قراردادهایی با مناطق مختلف شهرداری به ویژه مناطق مرکزی منعقد شده تا مسیرهای دوچرخه بهسازی و بازنگری شوند.

بر اساس گزارش روابط عمومی سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران، به گفته وی، امسال ۱۳۰ میلیارد تومان برای حوزه ترویجی توسعه حمل و نقل پاک تهران اختصاص داده شده است.

بیشتر بخوانید
مقایسه کوییک نیم‌میلیاردی و اطلس فیس لیفت/ عکس

۲۳۳۲۱۷