۳ تاثیر استفاده از ویدیو در سئو سایت
۳ تاثیر استفاده از ویدیو در سئو سایت

تولید محتوای ویدیویی برای سئو یک استراتژی عالی است که به وب سایت شما کمک می کند تا از رقبای آنلاین خود پیشی بگیرد. وب‌سایت‌هایی که از محتوای ویدیویی استفاده می‌کنند، ۵۳ برابر بیشتر در صفحه اول نتایج جستجوی گوگل قرار می‌گیرند. متن و تصاویر مرتبط در سایت شما می‌توانند به شما کمک کنند تا […]

تولید محتوای ویدیویی برای سئو یک استراتژی عالی است که به وب سایت شما کمک می کند تا از رقبای آنلاین خود پیشی بگیرد. وب‌سایت‌هایی که از محتوای ویدیویی استفاده می‌کنند، ۵۳ برابر بیشتر در صفحه اول نتایج جستجوی گوگل قرار می‌گیرند.

متن و تصاویر مرتبط در سایت شما می‌توانند به شما کمک کنند تا رتبه‌بندی جستجو را افزایش دهید و انواع مختلف ویدیوها برای برجسته کردن کسب‌وکارتان به صورت آنلاین برتری بیشتری به شما می‌دهند. ما در این مقاله درباره بازاریابی ویدیویی و تأثیر آن در سئو را بررسی می‌کنیم.

۳ تأثیر ویدیو در بهبود رتبه سئو سایت شما

هنگام بهینه سازی سایت خود برای موتورهای جستجو، به ویژه گوگل، نسبت به فاکتورهای متعددی که وجود دارد، مشخص می‌شود که صفحه شما در کدام قسمت صفحات نتایج موتور جستجو (SERPs) ظاهر شود.

ساخت ویدیو به شما این امکان را می دهد که محتوای SEO خود را ارتقا دهید تا استانداردهای تعیین شده توسط موتورهای جستجو را برآورده کنید و به رتبه های برتر برسید. در اینجا سه ​​راه وجود دارد که ویدیوها می توانند محتوا و رتبه شما را بهبود بخشند.

 

۱٫       ویدئوها عمق و کیفیت محتوای سئوی شما را افزایش می‌دهند.

موتورهای جستجو مانند گوگل می‌خواهند محتوای با کیفیتی را رتبه‌بندی کنند که به سؤالات جستجوگران پاسخ داده و اطلاعات ارزشمندی را ارائه می‌دهند. ویدئوها به محتوای شما کمک کرده و محتوای مفیدی برای بازدیدکنندگان وب‌سایت شما بوده.

به‌عنوان مثال، فرض کنید شما فناوری پیشرفته پزشکی را می‌فروشید و ابزاری پیشرفته دارید که تابه‌حال هیچ‌کس آن را ندیده است. در وب‌سایت خود، می‌توانید صفحه‌ای ایجاد کنید که نحوه عملکرد آن را توضیح می‌دهد و دستورالعمل‌ها را به‌صورت گام به گام ارائه ‌کند.

در آن ویدیو می‌توانید به کاربران خود نشان دهید که چقدر در مورد محصول خود هیجان‌زده هستید و در عین حال ویژگی‌های آن را آموزش ‌دهید. صحبت کردن با مخاطبان خود از طریق فیلم در وب‌سایتتان واقعاً عالی است و بدون شک در ذهن آنها تأثیر می‌گذارد. یکی از نکات مهم در سئو سایت، اعتماد مخاطبان است که شما با تولید محتوای ویدیویی می‌توانید ایجاد کنید.

۲٫       ویدئوها تجربه کاربری (UX) و زمان صرف شده در سایت شما را بهبود می‌بخشند

ویدیوها در بین متن‌های طولانی در سایت شما کمک می‌کنند تا کاربران را درگیر خود کند و اطمینان حاصل شود که آنها تجربه خوبی در سایت شما دارند. آنها همچنین مردم را تشویق می‌کنند که زمان بیشتری را در سایت شما بگذرانند.

اگر به مثال فناوری پزشکی برگردیم، اگر علاوه بر متن، یک ویدیوی عالی در سایت خود داشته باشید، مردم زمان زیادی را صرف خواندن و تماشای محتوای شما خواهند کرد. محتوای ویدئویی جذاب و مرتبط همچنین به افزایش زمان ماندگاری در سایت شما کمک می‌کند.

۳٫       ویدئوها به شما کمک می‌کنند بک‌لینک بیشتری کسب کنید

بیش از ۹۰ درصد مردم ویدیوهایی را که به صورت آنلاین تماشا کرده‌اند به اشتراک می‌گذارند.  این بدان معناست که بازاریابی ویدیویی به شما امکان را می‌دهد تا بک‌لینک‌های مرتبط بیشتری را به محتوای سایت خود به دست آورید.

از آنجایی که تعداد و کیفیت بک‌لینک‌های شما بر رتبه‌بندی تأثیر می‌گذارد، این یک مزیت بزرگ بازاریابی ویدیویی برای سئو سایت شماست. در واقع ۴۶ درصد از رتبه یک سایت توسط لینک‌ها مشخص می‌شود.