یوتیوب تلاش برای مبارزه با مسدودکننده‌های آگهی‌ها را تشدید می‌کند
یوتیوب تلاش برای مبارزه با مسدودکننده‌های آگهی‌ها را تشدید می‌کند

مسدود کردن تبلیغات یک موضوع بحث برانگیز در حوزه تبلیغات آنلاین بوده است. در حالی که ایده اصلی پشت مسدودکننده‌های تبلیغات این است که به کاربران اجازه دهیم از محتوا بدون تبلیغات مزاحم لذت ببرند، اما این ابزارها چالش‌های مهمی برای سازندگان محتوا و پلت‌فرم‌های اشتراک‌گذاری ویدئو ایجاد می‌کنند.
به گزارش ..

ست نیوز
یوتیوب تلاش برای مبارزه با مسدودکننده‌های آگهی‌ها را تشدید می‌کند مسدود کردن تبلیغات یک موضوع بحث برانگیز در حوزه تبلیغات آنلاین بوده است. در حالی که ایده اصلی پشت مسدودکننده‌های تبلیغات این است که به کاربران اجازه دهیم از محتوا بدون تبلیغات مزاحم لذت ببرند، اما این ابزارها چالش‌های مهمی برای سازندگان محتوا و پلت‌فرم‌های اشتراک‌گذاری ویدئو ایجاد می‌کنند.
به گزارش ایتنا و به نقل از اسلش‌گیر، از آنجایی که این نهادها برای تداوم فعالیت‌های خود به شدت به درآمد تبلیغاتی متکی هستند، اما ابزارهای مسدودکننده تبلیغات اساساً از کسب درآمد آنها جلوگیری می‌کند، حتی اگر کاربران محتوای آنها را به صورت رایگان مصرف کنند.
جالب اینجاست که با وجود گسترش فزاینده ابزارهای مسدودکننده تبلیغات، یوتیوب تصمیم گرفت تا حد زیادی این مساله را نادیده بگیرد. با این حال، از آنجایی که یوتیوب و گوگل به دلیل تأثیرات رکود مالی جهانی و تهدید فزاینده ناشی از مسدودکننده‌های تبلیغاتی در تلاش برای کسب درآمد هستند، یوتیوب تصمیم گرفته است برای محافظت از جریان درآمد خود رویکرد تهاجمی‌تری اتخاذ کند.
یکی از پست‌های اخیر در ردیت به ما اولین درک را در اختیار ما قرار داد که وقتی یوتیوب ممنوعیت مسدود کردن تبلیغات را به اجرا در آورد ممکن است چه شکلی به نظر برسد. این پست شامل یک اسکرین شات از پیامی است که یوتیوب قصد دارد برای کاربرانی که ممکن است مسدودکننده تبلیغات را فعال کرده باشند نشان دهد:
Fight Against Ad Blockers
برخلاف تلاش‌های قبلی یوتیوب که صرفاً از کاربران درخواست می‌کرد تا استفاده از مسدودکننده‌های تبلیغاتی را متوقف کنند، این موضع تهاجمی‌تر منجر به سه «اخطار» به بیننده می‌شود. پس از سه اخطار، یوتیوب مانع از پخش ویدیوهای دیگر توسط پخش‌کننده خود می‌شود. توجه داشته باشید که این اخطارها بر وضعیت حسابی که کاربر با آن وارد شده است تأثیر منفی نمی‌گذارد.
خط‌مشی اخطار مسدودسازی تبلیغات یوتیوب چگونه کار خواهد کرد؟
همانطور که قبلاً ذکر شد، این خط‌مشی سه اخطاری پس از شناسایی ابزار مسدودکننده تبلیغات توسط یوتیوب «فعال می‌شود». پس از شناسایی، یوتیوب به کاربران اجازه خواهد داد تا قبل از مسدود شدن پخش‌کننده ویدئو از پخش محتوای اضافی، سه ویدیو را مشاهده کنند.
هنگامی که کاربران با این پیام مواجه می‌شوند، یا باید ابزار مسدود کردن تبلیغات را به طور کامل غیرفعال کنند یا یوتیوب را به لیست «سایت‌های مجاز» آن اضافه کنند. در صورتی که کاربر این پیام را نادیده بگیرد، تا زمانی که درخواست یوتیوب را برآورده نکند دیگر نمی‌تواند ویدیویی را مشاهده کند.
منبع :ایتنا