گران‌ترین بازی‌های جهان؛ لیست میلیارد دلاری
گران‌ترین بازی‌های جهان؛ لیست میلیارد دلاری

بعضی از شرکت‌های بین‌المللی به دلیل سود قابل توجهی که از بازی‌های ویدئویی به دست می‌آورند، علاقه‌مند به توسعه این بازی‌ها هستند و بودجه‌های هنگفتی را به آنها اختصاص می‌دهند.
در سال‌های اخیر تعداد بازی‌هایی که بیش از ۵۰ میلیون دلار برای توسعه آنها هزینه شده است، به طور قابل توجهی افزایش یافته است و ا..

ست نیوز
گران‌ترین بازی‌های جهان؛ لیست میلیارد دلاری
بعضی از شرکت‌های بین‌المللی به دلیل سود قابل توجهی که از بازی‌های ویدئویی به دست می‌آورند، علاقه‌مند به توسعه این بازی‌ها هستند و بودجه‌های هنگفتی را به آنها اختصاص می‌دهند.
در سال‌های اخیر تعداد بازی‌هایی که بیش از ۵۰ میلیون دلار برای توسعه آنها هزینه شده است، به طور قابل توجهی افزایش یافته است و این قبل از در نظر گرفتن هزینه‌های بازاریابی و تبلیغاتی است.
با افزوده شدن امکانات بیشتر، جزئیات دقیق‌تر، گرافیک‌های بسیار تمیز و استفاده فراوان از هوش مصنوعی، بازی‌های جهان امروزی به صورت قابل توجهی پرهزینه‌تر شده‌اند.
در ادامه، به ۵ مورد از پرهزینه‌ترین بازی‌ها می‌پردازیم.
24a790d3 2e54 4c96 be13 8673f34d1aad
بازی رستگاری سرخپوست مرده ۲ (Red Dead Redemption 2)
بازی RDD 2 که در سال ۲۰۱۸ توسط شرکت آمریکایی Rockstar ساخته شد، در رتبه اول این فهرست قرار گرفت.
بودجه تخمین زده شده این بازی بین ۳۷۰ تا ۵۴۰ میلیون دلار است. همه این‌ها برای توسعه‌دهنده سود زیادی داشته است، زیرا این بازی نه تنها جوایز متعددی را برای بهترین بازی سال دریافت کرد، بلکه حدود ۳۷ میلیون نسخه از آن فروخته شد.
جالب است بدانید که بازی RDD 2 تنها ظرف دو روز توانست نزدیک به ۷۲۵ میلیون دلار سود عاید شرکت راک استار کند که رقم بسیار قابل توجهی است.
CP77
بازی سایبرپانک ۲۰۷۷ (Cyberpunk 2077)
این بازی که توسط شرکتCD Project Red در سال ۲۰۲۰ در بازار عرضه شد، در رتبه دوم لیست قرار گرفت.
هزینه تقریبی بازی سایبرپانک ۲۰۷۷، ۳۱۶ میلیون دلار اعلام شد.
در حالیکه اجرای بازی کم اشکال ندارد و باگ‌های فراوان در سایبرپانک ۲۰۷۷ بسیاری از گیمرها را دلسرد کرد، اما در تا پایان ۲۰۲۰ بیش از ۱۳ میلیون نسخه آن در سراسر جهان فروخته شد.
Hnyvw download
بازی اتومبیل‌دزدی بزرگ ۵ (Grand Theft Auto 5)
بازی GTA V یکی دیگر از شاهکارهای شرکت راک استار از مجموعه GTA است که همیشه از استقبال بسیار خوبی برخوردار بوده است.
هزینه ساخت این بازی که در سال ۲۰۱۳ وارد بازاد شد، ۲۶۵ میلیون دلار تخمین زده شد.
۱۴۵ میلیون نسخه از آن به فروش رسیده است. اگرچه این بازی به صورت رایگان قابل دانلود است، اما درآمد آن ۲ میلیارد دلار تخمین زده شد.
Hnyvw lTSvbByTYMqy6R22teoybKCg
بازی ندای وظیفه: جنگاوری نوین ۲ (Call of Duty: Modern Warfare 2)
چهارمین رتبه در فهرست پرهزینه ترین بازی های تاریخ به بازی Call of Duty: Modern Warfare 2 اختصاص دارد.
سری Call of Duty از سال ۲۰۰۳ وارد عرصه گیمینگ شد و بازی Call of Duty 2 از جمله شاخص‌ترین عناوین کنسول ایکس باکس ۳۶۰ در زمان انتشار خود محسوب می‌شد؛ اما می‌توان گفت این سری بازی شاخص قبل از عرضه چهارمین نسخه اصلی سری، یعنی بازی Modern Warfare به موفقیتی که اکنون به آن رسیده است نرسیده بود.
هزیمه تولید و بازاریابی دومین نسخه Modern Warfare که توسط شرکت Activision ساخته و در سال ۲۰۰۹ وارد بازار شد، ۲۵۰ میلیون دلار تخمین زده شد.

بازی جنگ ستارگان؛ جمهوری قدیم (Star Wars; Old Republic)
این بازی نه تنها یکی از پرهزینه ترین بازی های جهان بلکه پرهزینه ترین بازی شرکت EA Games نیز در نظر گرفته می‌شود.
نه تنها بازی جنگ ستارگان بلکه تماشای سری فیلم‌های استار وارز نیز هرگز برای دوست‌داران چنین سبکی قدیمی و کهنه نمی‌شود؛ از این‌رو شرکت EA Games با صرف هزینه‌ای نزدیک به ۲۰۰ میلیون دلار توانسته است به سود چشم‌گیری برسد.منبع :ایتنا