کارخانه ۳۰۰ هکتاری فاکسکان برای ساخت آیفون و هدست AR
کارخانه ۳۰۰ هکتاری فاکسکان برای ساخت آیفون و هدست AR

در سال ۲۰۱۷، هند اولین کشور خارج از چین بود که مونتاژ آیفون‌ها را آغاز کرد؛ در این سال شرکت ویسترون، تحت قرارداد با اپل، شروع به مونتاژ مدل‌های پایین‌رده آیفون در این کشور کرد. برنامه‌های اپل در هند در سال ۲۰۲۰ پس از اینکه فاکسکان – یکی از بزرگترین تولیدکنندگان قراردادی اپل – مونتاژ آیفون‌های رده با..

ست نیوز
کارخانه 300 هکتاری فاکسکان برای ساخت آیفون و هدست AR
در سال ۲۰۱۷، هند اولین کشور خارج از چین بود که مونتاژ آیفون‌ها را آغاز کرد؛ در این سال شرکت ویسترون، تحت قرارداد با اپل، شروع به مونتاژ مدل‌های پایین‌رده آیفون در این کشور کرد. برنامه‌های اپل در هند در سال ۲۰۲۰ پس از اینکه فاکسکان – یکی از بزرگترین تولیدکنندگان قراردادی اپل – مونتاژ آیفون‌های رده بالا را در هند آغاز کرد، تقویت شد. با گذشت سه سال، با وجود این پیشرفت‌ها، همچنان اکثر آیفون‌های فروخته شده در سطح جهان هنوز در چین ساخته می‌شوند.
به گزارش ایتنا و به نقل از اسلش‌گیر، شرکای تولیدی اپل در هند با چالش‌های متعددی در هند مواجه شده‌اند که مالیات‌های بالا برای واردات قطعات، نبود شبکه‌های تامین‌کننده محلی و چالش‌های زیرساختی را شامل می‌شود. به عنوان مثال، در سال ۲۰۱۸، تاسیسات Wistron به خاطر اعتراض کارگران به دستمزد و شرایط بد کار، به طور موقت تعطیل شد.
اخیراً، در سال ۲۰۲۳، یکی دیگر از تأسیسات اپل در هند در آتش‌سوزی از بین رفت. این اتفاقات باعث شده تا اپل نتواند به سرعت از وابستگی خود به چین جلوگیری کند.
با وجود این شرایط چالش‌برانگیز، به نظر می رسد اپل و فاکسکان همچنان متعهد به گسترش عملیات تولید خود در هند هستند. در جدیدترین تحول، فاکسکان سرمایه گذاری عظیم ۷۰۰ میلیون دلاری را برای راه اندازی یک مرکز تولید جدید در هند تایید کرده است. به گزارش بلومبرگ، این شرکت زمینی به مساحت ۳۰۰ هکتار را در نزدیکی شهر بنگالورو در جنوب هند برای این تاسیسات جدید شناسایی کرده است.
Plant In India For iPhones

این تاسیسات می‌تواند تا ۱۰۰۰۰۰ نفر را مشغول به کار کند

اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، تأسیسات فاکسکان در هند می‌تواند یکی از بزرگترین تأسیسات تولید اپل در خارج از چین باشد – پس از تأسیسات عظیم آیفون در ژنگژو که نزدیک به ۲۰۰۰۰۰ کارمند دارد. این همان تأسیساتی است که در طول موج گسترده همه‌گیری کووید ۱۹ که در سال ۲۰۲۲ چین را فرا گرفت برای مدت طولانی تعطیل شد.
با اینکه جزئیات زیادی از این پروژه اعلام نشده است، گزارش‌های اولیه نشان می دهد که فاکسکان می‌تواند از تسهیلات بنگاور برای ساخت هدست واقعیت ترکیبی اپل که در حال حاضر در حال توسعه است استفاده کند.
جدیت فاکسکان برای حضور در هند را می‌توان از این واقعیت تشخیص داد که یانگ لیو، رئیس این شرکت، در یک سفر ویژه به هند رفته و با سیاست‌گذاران کلیدی – از جمله نخست وزیر این کشور نارندرا مودی – ملاقات کرده است. فاکسکان در توییتی که برنامه‌هایش را برای هند تأیید می‌کند، قصد خود را برای ایجاد یک اکوسیستم در هند که برای همه سهامداران این شرکت امکان مشارکت، همکاری و پیشرفت را فراهم می‌آورد آشکار کرد.
یانگ لیو که در حال بازدید از هند است اینگونه نوشت: امروز دیدار گرمی با نخست وزیر محترم @narendramodi داشتیم و پیشرفت خوب خود در کشور را به اطلاع ایشان رساندیم. فاکسکان به ساخت اکوسیستمی در هند ادامه خواهد داد که برای همه ذینفعان امکان مشارکت، همکاری و پیشرفت را فراهم می‌آورد.
علاوه بر کارخانه آیفون، فاکسکان قصد دارد در حوزه نیمه‌هادی‌ها نیز سرمایه‌گذاری کند – یکی دیگر از حوزه‌های کلیدی که هند در آن سرمایه‌گذاری‌های هنگفتی انجام می‌دهد.
اگر برنامه‌های فاکس‌کان برای تأسیسات آیفون در هند طبق برنامه پیش برود، هدف اپل برای انتقال ۲۵ درصد از تولید آیفون‌های خود تا سال ۲۰۲۵ در هند می‌تواند به واقعیت تبدیل می‌شود. علاوه بر هند، اپل به ویتنام نیز به عنوان جایگزینی برای چین نگاه کرده است. در حالی که در حال حاضر هیچ آیفونی در ویتنام ساخته نمی‌شود، این مکان به سرعت به عنوان مکانی ایده‌آل برای تولید محصولاتی مانند ایرپادهای اپل و سایر لوازم جانبی ظاهر شده است.
منبع :ایتنا