چطور مشکل ریزش موی مژه و ابروهایمان را برطرف کنیم؟
چطور مشکل ریزش موی مژه و ابروهایمان را برطرف کنیم؟

داشتن ابروها و مژه‌های پرپشت و خوش حالت بی شک یکی از مصادیق زیبایی چهره به شمار می‌آید و به همین دلیل استقبال بانوان برای استفاده از روش‌هایی مانند میکروبلیدینگ ابرو یا لیفت و لمینت مژه با افزایش روز افزون همراه است. اما ممکن است تحت تاثیر عوامل مختلف دچار ریزش مژه و ابرو شوید […]

داشتن ابروها و مژه‌های پرپشت و خوش حالت بی شک یکی از مصادیق زیبایی چهره به شمار می‌آید و به همین دلیل استقبال بانوان برای استفاده از روش‌هایی مانند میکروبلیدینگ ابرو یا لیفت و لمینت مژه با افزایش روز افزون همراه است. اما ممکن است تحت تاثیر عوامل مختلف دچار ریزش مژه و ابرو شوید و این موضوع با نگرانی‌هایی از بابت ضربه خوردن به زیبایی چهره‌تان همراه باشد.‌ در ادامه این مطلب مهم‌ترین دلایل ریزش مژه و ابرو را عنوان کرده و روش‌های مناسب برای حل کردن این مشکل را معرفی می‌کنیم.

چطور مشکل ریزش موی مژه و ابروهایمان را برطرف کنیم؟

دلایل ریزش ابرو و مژه چیست؟

ریزش ابرو به دلایل مختلفی روی می‌دهد که از اصلی‌ترین آن‌ها می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • کمبود برخی مواد مغذی در بدن
  • وجود اختلالات و نوسانات در هورمون‌ها
  • مصرف برخی داروهای خاص
  • استفاده از محصولات آرایشی، بهداشتی و مراقبتی بی‌کیفیت
  • استرس و فشارهای روانی
  • استفاده از رژیم‌های لاغری غیر استاندارد
  • ریزش موی سکه‌‌ای
  • ابتلا به بعضی بیماری‌ها و عفونت‌ها

راهکارهای حل مشکل ریزش ابرو و مژه

راهکارهای حل مشکل ریزش ابرو و مژه

ریزش ابرو را می‌توان با استفاده از راهکارهای ساده، متوقف کرد:

استفاده از روغن‌های گیاهی

روغن کرچک، روغن نارگیل، روغن رزماری، روغن بادام، روغن سیاه دانه، روغن کنجد و روغن فندوق از بهترین و مغذی‌ترین ترکیبات برای تقویت مژه‌ها و ابروها به شمار آمده و استفاده دوره‌ای از آن‌ها به جلوگیری از ریزش موهای ابرو و مژه کمک‌ می‌کند.

این روغن‌های ارگانیک علاوه بر افزایش استحکام ریشه مژه‌ها و ابروها به افرایش لطافت و حالت پذیری آن‌ها کمک می‌کند و به دلیل استفاده آسان می‌توانید به صورت هفتگی مقدار مناسب و کافی از این روغن‌های گیاهی را بر روی تارهای مژه و ابروی خود قرار دهید.

استفاده از تقویت کننده‌ها

وجود ویتامین‌های مختلف در تقویت کننده‌های ابرو و مژه به استحکام بیشتر ریشه‌های مو کمک کرده و با افزایش فاز رشد مژه و ابرو در نقاط رویش، در بازه زمانی مشخص به رویش مژه‌ها و ابروها در محل  مژه‌ها و ابروهای از دست رفته منجر می‌شوند. استفاده از تقویت مژه و ابرو سریتا به عنوان یکی از محبوب‌ترین محصولات عرضه شده در بازار از روش‌های درمانی برای جایگزین کردن مژه‌ها و ابروهای ضخیم‌تر به جای تارهای ضعیف و شکننده به شمار می‌آید.

شما می‌توانید از بهترین محصولات تقویت کننده برند سریتا برای افزایش رشد ریشه‌ای مژه‌‌‌ها و ابروهایتان بهره بگیرید.

استفاده از مکمل‌های تغذیه‌ای

اسیدهای چرب امگا ۳ و امگا ۶، آنتی اکسیدان‌ها و ویتامین B جزء مهم‌ترین فراورده‌هایی هستند که می‌توان از آن‌ها برای افزایش رشد مژه و ابرو و جلوگیری از ریزش آن‌ها به کار برد.

نکته مهم در اثر بخشی این مکمل‌ها، تداوم استفاده از این مواد در دوره‌های زمانی مشخص و تعیین شده است. بنابراین بهتر است پس از شستشو و پاکسازی صورت از این مکمل‌ها برای پوشش مژه‌ها و ابروهای خود استفاده کنید.

کاشت مژه و ابرو

اگر به دنبال روش‌هایی هستید که شما را در کوتاه‌ترین زمان به داشتن مژه‌هایی پرپشت و زیبا نزدیک کند، می‌توانید از شیوه لیفت و اکستنشن مژه یا کاشت و میکروبلیدینگ ابرو استفاده کنید‌‌.

این روش‌ها با عوارض حداقلی و هزینه‌های استاندارد به شما برای ایجاد شکل و حالت دلخواه در ابروها و مژه‌هایتان‌ کمک می‌کنند. توجه داشته باشید که روش‌های لیفت ابرو و مژه به ترمیم در محدوده‌های زمانی مشخص نیاز دارند و لازم است پس از انجام مراحل کاشت مژه و ابرو در زمان معین برای ترمیم اقدام کنید.

کلام آخر

عوامل مختلفی از جمله ژنتیک، تغذیه‌ای، بیماری، مصرف دارو و تغییرات هورمونی در ریزش مژه‌ها و ابر‌ها اعمال تاثیر می‌کند. استفاده از محصولات مراقبتی برندهای معتبر و بهره‌گیری از روش‌های درمان خانگی به کاهش ریزش مژه‌ها کمک‌ کرده و به ایجاد تغییرات مثبت و چشمگیر خواهد انجامید. در هنگام خرید محصولات مراقبتی به اصالت برند تولید کننده و در زمان استفاده از فراورده‌های مغذی به ارگانیک و طبیعی بودن ساختار آن‌ها توجه کنید.