نورالینک ایلان ماسک یک گام دیگر به آزمایش بر روی انسان نزدیک شد
نورالینک ایلان ماسک یک گام دیگر به آزمایش بر روی انسان نزدیک شد

نورالینک ایلان ماسک امیدوار است که فناوری ایمپلنت مغزی را توسعه دهد که بتواند مستقیماً با سیستم عصبی بیمار و با کامپیوترهای خارجی ارتباط برقرار کند. نورالینک امیدوار است که این فناوری در نهایت بتواند به درمان بیماری‌هایی که می‌توانند باعث کوری و فلج شوند کمک کند.
به گزارش ایتنا و به نقل از اسلش‌گیر،..

ست نیوز
نورالینک ایلان ماسک یک گام دیگر به آزمایش بر روی انسان نزدیک شد نورالینک ایلان ماسک امیدوار است که فناوری ایمپلنت مغزی را توسعه دهد که بتواند مستقیماً با سیستم عصبی بیمار و با کامپیوترهای خارجی ارتباط برقرار کند. نورالینک امیدوار است که این فناوری در نهایت بتواند به درمان بیماری‌هایی که می‌توانند باعث کوری و فلج شوند کمک کند.
به گزارش ایتنا و به نقل از اسلش‌گیر، نورالینک که از سال ۲۰۱۶ این هدف را دنبال می‌کند، در عین وجود نگرانی‌ها در مورد ایمنی رویکرد نامتعارف خود در پزشکی، به طور قابل‌توجهی با موانع قانونی نیز مواجه شده است. گزارش‌ها حاکی از آن است که آزمایش‌های اولیه روی حیوانات به دلیل نرخ هشداردهنده مرگ‌ومیر آزمودنی‌ها بحث‌برانگیز شده و مناقشات پیرامون فرآیندهای آزمایشی آن به بر پیچیدگی‌ها افزود و باعث شد اداره غذا و دارو در اوایل سال ۲۰۲۲ مانع از آزمایش‌های انسانی آن در ایالات متحده شود.
با این حال، رویترز گزارش داده است که نورالینک در صدد برداشتن گام‌های قابل توجهی برای تقویت تلاش‌های تحقیقاتی خود با کمک گرفتن از یک شرکت جراحی مغز و اعصاب مستقر در آریزونا با نام موسسه عصب‌شناسی Barrow با هدف بررسی امکان میزبانی آزمایشات بالینی است. بارو به‌عنوان یکی از بهترین بیمارستان‌ها در حوزه مغز و اعصاب و جراحی مغز و اعصاب توسط نشریاتی مانند نیوزویک به عنوان دارای رتبه دهم در ایالات متحده و پانزدهم در سراسر شناخته شده است.
Neuralink Reportedly One Step Closer To Testing On Humans
آیا ما برای این آینده فوق‌متصل آماده‌ایم؟
جراحی‌های معمولی مغز، به خاطر اینکه مغز شاید پیچیده‌ترین اندام برای جراحی است، هنوز هم فوق‌العاده پرریسک لحاظ می‌شوند، بنابراین هیچ یک از طرف‌های مرتبط نمی‌توانند بی‌دقت در این عرصه قدم بگذارند. از یک طرف برانگیختن خشم فعالان حقوق حیوانات یک ملاحظه این پروژه است. و البته از سوی دیگر خطرات در هنگام عمل بر روی انسان بسیار بیشتر است، حتی زمانی که شرکت‌کنندگان بالقوه در این آزمایش‌ها رضایتنامه خود را امضا کرده باشند.
برنامه های نهایی ماسک برای نورالینک فراتر از صرفاٌ حوزه سلامت است. او امیدوار است این فناوری علاوه بر از بین بردن بیماری، بهبود عملکرد شناختی و افزایش کیفیت عمومی زندگی، در نهایت به نقطه‌ای برسد که برای ما این امکان را فراهم بیاورد که دستگاه‌ها را با فکر کنترل کنیم و حتی خاطرات خود را در فضای ابری آپلود کنیم، سناریویی بارها در فیلمهای علمی‌تخیلی به آن پرداخته شده است.
منبع :ایتنا