میدان‌دار شدن صداهای مبتنی بر هوش مصنوعی در اینترنت و پیامدهای احتمالی آن
میدان‌دار شدن صداهای مبتنی بر هوش مصنوعی در اینترنت و پیامدهای احتمالی آن

دیگر نیازی به نوشتن ایمیل‌هایتان نخواهید داشت – ربات‌های هوش مصنوعی اکنون می‌توانند تماس‌های تلفنی شما را برقرار کنند و در جلسات شما شرکت کنند، و با این وجود ممکن است حتی کسی متوجه هم حضور هوش مصنوعی در این فرایندها نشود.
به گزارش ایتنا و به نقل از ورج، دنیای ما به طرز فزاینده‌ای پر از صداهای مبتنی ..

ست نیوز
میدان‌دار شدن صداهای مبتنی بر هوش مصنوعی در اینترنت و پیامدهای احتمالی آن دیگر نیازی به نوشتن ایمیل‌هایتان نخواهید داشت – ربات‌های هوش مصنوعی اکنون می‌توانند تماس‌های تلفنی شما را برقرار کنند و در جلسات شما شرکت کنند، و با این وجود ممکن است حتی کسی متوجه هم حضور هوش مصنوعی در این فرایندها نشود.
به گزارش ایتنا و به نقل از ورج، دنیای ما به طرز فزاینده‌ای پر از صداهای مبتنی بر هوش مصنوعی می‌شوید. وقتی با الکسا یا سیری صحبت می‌کنید، این مدل‌ها بر اساس گفتار انسان آموزش دیده‌اند تا بتوانند تقریباً هر چیزی را بیان کنند. در اپ Waze ارائه راهنمایی‌ها توسط هوش مصنوعی با صدای افراد مشهور انجام می‌شود، و هر بار که تیک‌تاک را تماشا می‌کنید و صدایی را می‌شنوید که زیرنویس‌ها را با صدای بلند می‌خواند باز هم همین است. هوش مصنوعی اپل می‌تواند حتی قبل از رفتن به رختخواب برای شما یک رمان عاشقانه بخواند.
voice by ai
سیستم‌های هوش مصنوعی تقریباً در هر زبان و تقریباً هر صدایی، متن را به گفتار باورپذیر تبدیل می‌کنند. با این وجود، بعید است که هیچ یک از صداهای هوش مصنوعی جایگزین صدای واقعی شوند. اما آنها خیلی سریع در حال بهبود یافتن هستند، و نتیجتا احتمالات و سؤالات بزرگی را ایجاد می‌کنند. بدیهیست که این صداهای مصنوعی با گذشت زمان بهتر و آسان‌تر می‌شوند. من به عنوان فردی که آن را ساخته است چه مسئولیت‌هایی دارم؟ افراد دیگر چه مسئولیت‌هایی دارند؟
همچنین در حال حاضر بحث‌های زیادی در مورد موسیقی تولید شده با هوش‌مصنوعی وجود دارد، زیرا از صدای هنرمندان برای آموزش مدل‌هایی استفاده می‌شود که می‌توانند آهنگ‌های بسیار قانع‌کننده‌ای را با صدای هر کسی بسازند. این حجم عظیمی از پرونده‌های قضایی و بحث‌های اخلاقی جالب توجه را در پی خواهد داشت.
مباحث زیادی وجود دارد و نباید زمان از دست برود. زیرا در حال حاضر این فناوری واقعاً خوب است و به سرعت در حال بهتر شدن است.
منبع :ایتنا