بازنگری در ارکان راهبردی، تولید محصولات جدید بر اساس نیاز واحدهای تولیدی و اقتصادی و فضای کسب و کار، تدوین نقشه راه جدید و ایجاد ارزش افزوده برای مشتریان و ذینفعان و همراستایی با صنایع ویژه و راهبردی کشور از جمله اقدامات مهم بانک صادرات ایران در دو سال گذشته بوده است.
به گزارش روابطعمومی بانک صاد..
بازنگری در ارکان راهبردی، تولید محصولات جدید بر اساس نیاز واحدهای تولیدی و اقتصادی و فضای کسب و کار، تدوین نقشه راه جدید و ایجاد ارزش افزوده برای مشتریان و ذینفعان و همراستایی با صنایع ویژه و راهبردی کشور از جمله اقدامات مهم بانک صادرات ایران در دو سال گذشته بوده است.
به گزارش روابطعمومی بانک صادرات ایران، معاونت طرح و برنامه در بانک صادرات ایران طی دو سال اخیر در دوران دولت سیزدهم با تدوین و بازنگری ارکان راهبردی بانک و ابلاغ آن به شعب، به دنبال تبیین جایگاه بانک و وضعیت مطلوب آن در پیادهسازی چرخه بهرهوری، مدیریت و ارتقای آن در بانک بوده که از جمله آنها، میتوان تلاش برای تدوین راهبرد مؤثر در بخش پایانههای فروش و پرستاری از پذیرندگان آن با هدف بهبود و ارتقای عملکرد بانک در تعامل با ذینفعان و رفع مشکللات اصناف اشاره کرد.
طی این مدت در معاونت طرح و برنامه بانک صادرات ایران طرح تداوم کسب و کار بانک (RECOVERY PLAN) و طراحی و استقرار سامانه BSC برای با عرضه بازاری نتایج تحقیق و توسعه در زمینه تکنولوژی برتر و تحقق بهرهوری و ارتقای مدیریت در بانک مد نظر قرار گرفته است. همچنین طراحی محصولاتی از جمله جاری طلایی کسب و کار، سپاس سپهر، جاری طلایی ۲ و سنای ویژه کسب و کار از دیگر اقدامات این بخش برای افزایش جذب سپرده و پرداخت وامهای قرضالحسنه در ارتقای تعامل با ذینفعان و مشتریان مد نظر قرار داشته است.
معاونت طرح و برنامه بانک صادرات ایران تدوین طرح وصول اقساط زودتر از موعد برای بازیابی توان تولیدی بدهکاران، طرحهای جایگزینی اخذ سپرده نقدی در پرداخت تسهیلات، طراحی بستههای ویژه زنجیره تأمین در صنایع مختلف از جمله داروسازی، انبوهسازی مسکن، صنایع غذایی، پتروشیمی و خودروسازی را بر عهده داشته است. طراحی بسته قرضالحسنه ویژه جامعه اهل تسنن، تسویهیار، خودرویار، طرح حامی کسب و کار تیمچه و سازماندهی تیم توسعه و پشتیبانی ستادی و عملیاتی، طراحی ماشین حساب تسهیلاتی تحت وب، امکان سنجی مالی هزینه فایده محصولات و خدمات بانکی و مشتریان و بازنگری در سند نقشه راه تحول دیجیتال با تعریف ۴۵ پروژه در قالب ۱۲ کلان پروژه، از دیگر اقدامات راهبردی این معاونت طی دو سال گذشته بوده است.
همچنین راهبری پروژه سامانه مدیریت متمرکز خدمات ارزش افزوده، طراحی و استقرار بانک دیجیتال سپهر با عنوان سپینو، راهاندازی مرکز خدمات غیر حضوری، طراحی و پیادهسازی سامانه خدمات بانکداری باز، همکاری در طراحی و راهاندازی پلتفرم تأمین مالی زنجیره SCF، بهینهسازی و بهبود تجربه کاربری در اپلیکیشنها و سامانه شمس و نظاممند کردن صحتسنجی نشانی مشتری از دیگر اقدامات این بخش از بانک صادرات ایران طی دولت سیزدهم برای تکمیل زنجیره خدمات دولت الکترونیک و بهبود و ارتقای تعامل با ذینفعان بانک بوده است.