علت برکناری صیاد شیرازی از فرماندهی ارتش از سوی بنی صدر /ارتش بیانیه صادر کرد
علت برکناری صیاد شیرازی از فرماندهی ارتش از سوی بنی صدر /ارتش بیانیه صادر کرد

فرمانده نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه شهید صیاد شیرازی، سربازی مطیع و آماده اجرای فرامین ولی‌فقیه بود، گفت: امروز به برکت خون «صیاد» ها و همه شهیدان، انقلاب ما در دنیا با قدرت پیش می‌رود.
به گزارش خبرگزاری ست نیوز، در بیانیه ارتش جمهوری اسلامی ایران به مناسبت بیست و پنجمین سالگرد شهادت سپهبد علی ..

فرمانده نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه شهید صیاد شیرازی، سربازی مطیع و آماده اجرای فرامین ولی‌فقیه بود، گفت: امروز به برکت خون «صیاد» ها و همه شهیدان، انقلاب ما در دنیا با قدرت پیش می‌رود.

به گزارش خبرگزاری ست نیوز، در بیانیه ارتش جمهوری اسلامی ایران به مناسبت بیست و پنجمین سالگرد شهادت سپهبد علی صیاد شیرازی آمده است: اینکه با وجود گذشت ربع قرن از پرواز مردانه این اسطوره اخلاص و منادی وحدت، هنوز هم وجود روشن او مانند خورشیدی فروزان، درخشان‌تر از همیشه می تابد و یاد و نامی زنده و حاضر دارد، بیانگر این واقعیت است که حیات شهدا بعد از شهادت، برای همیشه جاودان است.

بنابر روایت ایرنا، در ادامه این بیانیه آمده است: ماندگاری یاد شهید صیاد شیرازی و به تعبیر مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی)، «امیر سرافراز ارتش اسلام و سرباز صادق و فداکار دین و قرآن، نظامی مومن و پارسا و پرهیزگار»، اثبات روشنای نامیرای چراغ پر فروغ جاودانگی جایگاه اوست که آیینش خاموش ناشدنی و راهش زوال ناپذیر است.

ارتش در بیانیه خود آورده است: مبارزه با ضدانقلاب در شمال غرب و کردستان هم‌دوش با شهید مصطفی چمران، نمایندگی حضرت امام خمینی (ره) در شورای عالی دفاع و مشارکت هم‌دلانه با سپاه در عملیات‌های پیروزمند متعدد از جمله طریق‌القدس، فتح‌المبین و بیت‌المقدس، بخشی از کارنامه مجاهدت برآمده از روح الهی و نبوغ نظامی این بزرگ‌مرد است.

در ادامه این بیانیه آمده است: فرماندهی مکتبی که نقش تعیین کننده وی در عملیات مرصاد، نقشه خیالی پیروزی منافقین را ناکام گذاشت و کینه‌ای ماندگار را در دل کوردلان خائن، از این فرمانده دلیر ایجاد کرد و همین کینه برآمده از خیانت و خباثت، خون پاکش را در ۲۱ فروردین ماه ۱۳۷۸ به زمین ریخت و نامش را برای همیشه ماندگار کرد.

علت برکناری صیاد شیرازی از فرماندهی ارتش از سوی بنی صدر /ارتش بیانیه صادر کرد

ارتش جمهوری اسلامی ایران در پایان این بیانیه با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان گرانقدر انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، مدافعان حرم و عرصه آمادگی دفاعی و امنیت، به ویژه شهید سپهبد علی صیاد شیرازی اعلام کرد: رزمندگان دلیر ارتش همواره، گوش به فرمان ولی امر مسلمین جهان و نایب بر حق حضرت ولی عصر (عج) حضرت آیت‌الله خامنه‌ای (مدظله‌العالی)، در تمام عرصه‌های ایثارگری و شهادت، آماده دفاع و جهادند و در مسیر دفاع از خاک پاک ایران و آرمان‌های امام خمینی (ره)، اجازه کوچکترین تعدی و بی‌خردی را به دشمنان قسم خورده این مرز و بوم نخواهند داد.

سرتیپ حیدری: امروز به برکت خون «صیاد» ها انقلاب ما با قدرت پیش می‌رود

همچنین بنابر روایت ایرنا، امیر سرتیپ کیومرث حیدری روز دوشنبه – ۲۰ فروردین ماه – در مراسم بزرگداشت بیست و پنجمین سالگرد شهادت امیر سپهبد علی صیاد شیرازی که در گلزار شهدای تهران برگزار شد، با بیان اینکه ولایت فقیه به نص صریح قرآن نماد عینی برای صراط مستقیم است، اظهار داشت: امروز همه ما باید پشت سر رهبر معظم انقلاب اسلامی ثابت‌قدم باشیم.

فرمانده نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه شهیدان الگوهای بسیار قوی در ولایتمداری و حضور در صحنه هستند، افزود: شهید صیاد شیرازی ذوب در ولایت بود و امروز نیروهای جدید الورود به ارتش باید با تبعیت از شهیدانی همچون صیاد شیرازی راه آن‌ها را ادامه دهند.

وی درباره سیره عملی شهید صیاد شیرازی عنوان کرد: این شهید بزرگوار به استناد اسنادی که وجود دارد، فرماندهی مظلوم بود، مظلومی که به راه خود، معرفت کامل داشت.

سرتیپ حیدری یادآور شد: شهید صیاد شیرازی تحت فرمان بنی‌صدر برای مقابله با ضد انقلاب به غرب کشور اعزام و در سخت‌ترین شرایط، موفق و سربلند شد؛ اما با وجود تمامی موفقیت‌هایش، بنی‌صدر به دلیل تفکراتی که داشت، ایشان را برکنار کرد و این یعنی اوج مظلومیت یک فرمانده.

فرمانده نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه شهید صیاد شیرازی در سخت‌ترین شرایط فرمانده نیروی زمینی ارتش شد، اظهار داشت: این شهید، سربازی مطیع و آماده اجرای فرامین ولی فقیه بود.

وی درباره نقش شهید صیاد شیرازی در دفاع مقدس، گفت: شهید صیاد جایگاهی والا در میان فرماندهان داشت.

فرمانده نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه منافقین در عملیات خود که به «فروغ جاویدان» موسوم بود از شهرهای سرپل ذهاب، کرند غرب و اسلام‌آباد عبور کردند و مقصد آن‌ها کرمانشاه، همدان و تهران بود، افزود: با درایت شهید صیاد که با نهایت اخلاص در پایگاه هوانیروز کرمانشاه مستقر شد، طومار منافقین با اجرای عملیات «مرصاد» در هم‌ پیچیده شد.

سرتیپ حیدری درباره ترور شهید صیاد شیرازی به دست گروهک منافقین، بیان کرد: منافقین فکر می‌کردند که پس از شهادت صیاد همه چیز تمام خواهد شد، اما نمی‌دانستند که مزد جهاد، شهادت است و امروز به برکت خون «صیاد» ها و همه شهیدان، انقلاب ما در دنیا با قدرت پیش می‌رود.

علت برکناری صیاد شیرازی از فرماندهی ارتش از سوی بنی صدر /ارتش بیانیه صادر کرد

۲۷۲۷