مقاومت نهال بادام در مناطق مختلف ایران
مقاومت نهال بادام در مناطق مختلف ایران

کاشت درخت بادام، یک کسب‌وکار سودآوره. این نهال علاوه بر مقاومت بالا در برابر بیماری‌ها و شرایط سخت، از عمر اقتصادی طولانی برخورداره. درخت بادام حدود ۴۵ سال می‌تونه محصول باکیفیتی رو تولید و به بازار عرضه کنه. با توجه به تقاضای بالای کاشت و پرورش بادام و قابلیت صادرات این محصول، باغداران زیادی اقدام […]

کاشت درخت بادام، یک کسب‌وکار سودآوره. این نهال علاوه بر مقاومت بالا در برابر بیماری‌ها و شرایط سخت، از عمر اقتصادی طولانی برخورداره. درخت بادام حدود ۴۵ سال می‌تونه محصول باکیفیتی رو تولید و به بازار عرضه کنه. با توجه به تقاضای بالای کاشت و پرورش بادام و قابلیت صادرات این محصول، باغداران زیادی اقدام به خرید نهال بادام از نهالستان پالیز می‌کنن. مجموعه‌ای که عنوان قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین نهالستان کشور رو یدک می‌کشه.

مقاومت نهال بادام در مناطق مختلف ایران

انواع نهال بادام از نظر گلدهی

طول عمر اقتصادی درخت بادام به نوع انتخاب شده و روش نگهداری و مراقبت از آن بستگی داره. در کل، درخت بادام شامل دو نوع دیربازده و زودبازده هست. انتخاب نوع مناسب درخت بادام بستگی به خاک و شرایط آب‌و‌هوای منطقه داره. مهمه که بدونید درخت بادام با شکوفه صورتی، میوه شیرین و درخت بادام با شکوفه‌های سفید، میوه بادام تلخ تولید می‌کنه.

نهال بادام انواع بسیار متنوعی داره که خوشبختانه بسیاری از آن‌ها رو می‌تونید از پالیز نهال تهیه کنید. البته محصولات این نهالستان تنها به یک مورد خلاصه نمی‌شن و می‌تونید برای تهیه و استعلام قیمت انواع نهال‌ها  مثل قیمت نهال بادام، گلابی، سیب، پسته، انگور و … هم از این مرکز کمک بگیرید.

نهال بادام دیرگل

بادام‌های دیرگل، به مراتب دیرتر از بقیه درختان بادام گل می‌دن و برای مناطق سردسیر مناسبن؛ چون آب‌و‌هوای سرد در بهار به اونها آسیب نمی‌زنه. اونها در دمای پایین‌تر از ۷ درجه سانتی‌گراد تا حدود ۴۰۰ ساعت رو می‌تونن تحمل کنن. گل‌های این گونه دیرتر از دیگر درخت‌ها در برابر سرمای زیاد مقاومت می‌کنن.

در مناطقی که در اوایل بهار هوا سرده، بهترین گزینه کاشت، درختان بادام دیرگل محسوب میشن؛ زیرا خطر از دست دادن گل و کاهش سود سرمایه‌گذاری کمتری دارن. بهترین زمان برای کاشت نهال بادام دیرگل، فصل پاییزه. این نوع بادام‌ها باید در اواخر مهر و اوایل آبان کاشته شن.

نهال بادام زود گل

نهال‌های بادام زودگل به طور متوسط بعد از تحمل ۱۰۰ ساعت سرمای زمستانی، کمتر از ۷ درجه سانتی‌گراد در تجربه اول گرمایی گل می‌دن. نهال‌های بادام زودگل بهتره که در مناطق گرمسیر کاشته بشن. گرم و خشک یا گرم و مرطوب بودن منطقه، از اهمیت زیادی برخورداره. بعضی از گونه‌های بادام در آب‌و‌هوای مرطوب به بیماری‌های مختلفی دچار میشن.

 

معرفی انواع نهال بادام سودآور در ایران 1402

پالیز نهال یکی از مراکز معتبریه که می‌تونید علاوه بر دریافت اطلاعات مربوط به کاشت نهال‌ها، برای خرید نهال گلابی، بادام و …  و همچنین استعلام قیمت نهال گلابی هم به اون مراجعه کنید. از طریق سایت پالیز می‌تونید به تمام ارقام نهال های بادام و … دسترسی داشته باشید:

معرفی انواع نهال بادام سودآور در ایران ۱۴۰۲

نهال بادام مناسب کاشت در مناطق سردسیر

بهترین درختان بادام با مقاومت بالا و سوددهی خوب در مناطق سردسیر ایران شامل درخت بادام آذر، تونو، فرانیس و سوپرنوا هستند.

  • بادام آذر: این نهال با مقاومت بالا در برابر یخبندان و سرما، شروع باروری از سن ۳ سالگی به بعد با دوره باروری حدود ۴۰ سال، برای مناطق کوهستانی و سردسیر مناسبه.
  • بادام تونو: این نهال، علاوه بر مقاومت در برابر سرما، با کم آبی نیز سازگاری داره و جزء نهال‌های با بازدهی بالا محسوب میشه.
  • بادام فرانیس: این نهال با مقاومت بالا در برابر آفت و دوره باردهی از سال دوم، تا حدود ۵۰ سال عمر اقتصادی داره.
  • بادام سوپرنوا: این نهال، یکی از نهال‌های مقاوم در برابر سرمای شدیده. این نوع نهال از نوع خوراکی یا آجیلی نیست و مصرف دارویی داره.

 

نهال‌های بادام مناسب کاشت در مناطق گرمسیر

در مناطق گرم و خشک، نهال‌هایی با مقاومت بالا در برابر گرما کاشته می‌شن. چراکه در این منطقه‌ها درخت بادام با آفات و بیماری مختلف روبه‌رو می‌شه. نهال‌های مناسب و پرسود برای مناطق گرم و خشک شامل: درخت بادام سنگی، مامایی و درخت بادام تونو هستند.

بادام سنگی: این نهال مناسب برای مناطق گرم و خشکه، همچنین در برابر کم آبی بسیار مقاومه.

بادام مامایی: نهال مامایی حاوی میوه‌های درشتیه و درصد دوقلویی بالایی هم داره.

بادام تونو: این نهال میوه‌های درشتی داره و در مناطق گرم و خشک محصول‌دهی بالایی داره .

نهال‌های بادام مناسب کاشت در مناطق معتدل و مرطوب

نهال‌های بادام مناسب کاشت در مناطق معتدل و مرطوب

 

مناطقی که از آب‌و‌هوای مرطوب برخوردار هستن، برای کاشت انواع درخت بادام به روش دیم مثل بادام خوشه‌ای و بادام یلدا مناسبن.

بادام خوشه‌ای: این نهال در مناطق معتدل و مرطوب با زمستان‌های نه خیلی سرد و تابستان‌های نه خیلی گرم به خوبی رشد می‌کنه.

بادام یلدا: این نهال از انواع بادام کاغذی به شمار میره و عمر مفید آن تا ۶۰ ساله و در مناطق معتدل و مرطوب به خوبی رشد می‌کنه.

اگر فکر می‌کنید اطلاعات و مهارت شما برای کاشت نهال بادام کافی نیست، بهتره به منابع آنلاین مثل ویکی‌پدیا، برتر نهال، پالیز نهال، ویکی چگونه (WikiHow) و … سر بزنید. یادتون نره برای استعلام قیمت نهال گلابی و انواع دیگه نهال‌ها می‌تونید از وب‌سایت پالیز نهال کمک بگیرید.

 

مراکز معتبر ارائه دهنده نهال بادام در ایران

نهالستان پالیز عرضه‌کننده نهال به اکثر نهالستان‌های بزرگ کشور محسوب میشه. این مجموعه بیش از ۵۰۰ هزار اصله انواع باکیفیت داره. این انواع شامل: نهال آلبالو، انار، گلابی، پالونیا، هلو، سیب، گیلاس، گردو، بادام، صنوبر و … می‌شه. افرادی که تجربه کافی در زمینه شناخت نهال و پرورش اون رو ندارن، می‌تونن از کارشناسان این مجموعه اطلاعات بیشتری دریافت کنن.

از طریق وب‌سایت نهالستان پالیز می‌تونید برای استعلام و خرید نهال گلابی و دیگر نهال‌ها هم اقدام کنید. از اون جایی که کاشت نهال بادام در شرایط جوی مناطق مختلف، متفاوته، بهتره برای دستیابی به محصولی باکیفیت و مناسب، گونه سازگار با منطقه خودتون رو انتخاب کنید. با این کار می‌تونید سود خوبی از پرورش درخت بادام به دست بیارید. فراموش نکنید که امکان خرید نهال از نهالستان پالیز، هم به‌صورت حضوری و هم به‌صورت آنلاین وجود داره.

شماره تماس کارشناسان جهت دریافت مشاوره: ۰۹۱۴۴۵۰۱۰۰۷ / ۰۹۱۴۴۵۰۱۰۰۸

آدرس فروشگاه نهال: paliznahal.ir