مصرف انرژی در منطقه خاورمیانه ۲ برابر می‌شود
مصرف انرژی در منطقه خاورمیانه ۲ برابر می‌شود

مصرف انرژی در منطقه خاورمیانه ۲ برابر می‌شود آژانس بین‌المللی انرژی اعلام کرد: تقاضا برای انرژی در منطقه خاورمیانه به دلیل توسعه کارخانه‌های نمک‌زدایی برای استحصال آب از دریا تا سال ۲۰۳۰ دو برابر خواهد شد.
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، چشم‌انداز تولید و مصرف انرژی در جهان آینده به شدت نگ..

مصرف انرژی در منطقه خاورمیانه ۲ برابر می‌شود

آژانس بین‌المللی انرژی اعلام کرد: تقاضا برای انرژی در منطقه خاورمیانه به دلیل توسعه کارخانه‌های نمک‌زدایی برای استحصال آب از دریا تا سال ۲۰۳۰ دو برابر خواهد شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، چشم‌انداز تولید و مصرف انرژی در جهان آینده به شدت نگران‌کننده است و از همین الان بسیاری از کشورها برنامه‌های خود را بر افزایش تولید انرژی و تغییر از روش سنتی به انرژی‌های پاک متمرکز کرده‌اند.

آژانس بین‌المللی انرژی هم اعلام کرده است که استفاده از تکنولوژی در آینده یک شکل جدیدی از انرژی را در جهان عرضه خواهد کرد، توسعه تکنولوژی انرژی‌های تجدید پذیر شکل جدیدی از عرضه انرژی را در جهان آینده شکل خواهد داد.

در این میان همکاری های بین المللی برای ایجاد محیط امن برای تجارت و نوآوری در زمان گذر دنیا به سمت انرژی‌های پاک یک فاکتور مهم خواهد بود.

بر اساس این گزارش، تا سال ۲۰۳۰، ۴۵ درصد از برقی که در ایالت متحده آمریکا تولید خواهد شد از انرژی‌های نو و تجدیدپذیر خواهد بود در حالی که این رقم اکنون تنها ۲۲ درصد است.

این گزارش تأکید کرده است، تا سال ۲۰۳۰، ۶۵ درصد خودروهایی که در اتحادیه اروپا به فروش می‌روند از نوع برقی خواهند بود.

*مصرف انرژی در منطقه خاورمیانه دو برابر می شود

آژانس بین‌المللی انرژی اشاره کرده است که تقاضا برای انرژی در منطقه خاورمیانه تا سال ۲۰۳۰ به دلیل توسعه کارخانه‌های نمک‌زدایی از دریا دو برابر خواهد شد. بسیاری از کشورهای این منطقه تلاش خواهند کرد که آب مصرفی خود را با جداسازی نمک آب دریا استحصال کنند.

بر اساس این گزارش، ۱۸ درصد برقی که در هند تا سال ۲۰۳۰ تولید می‌شود از انرژی‌های تجدیدپذیر خواهد بود که این رقم اکنون تنها ۶ درصد است.

تا سال ۲۰۳۰، ۱۰۰ میلیون خودروی برقی در جاده‌های چین رفت و آمد خواهند کرد و این کشور برنامه‌ریزی وسیعی را از همین الان آغاز کرده است.

در گزارش آژانس تأکید شده است تا سال ۲۰۳۰ درآمد کشورهای آمریکای لاتین از محل تولید مواد معدنی که در تکنولوژی انرژی‌های نو استفاده می‌شود ۵۵ درصد رشد خواهد کرد.

در تکنولوژی استفاده از انرژی پاک تعدادی مواد نایاب استفاده می‌شود که فراوانی آن در این منطقه بیشتر است.

در گزارش آژانس آمده است که در ژاپن تا سال ۲۰۳۰، ۱۸ گیگابات تنها از محل انرژی‌های بادی به ظرفیت برق این کشور اضافه می‌شود و در منطقه اوراسیا ۱۷ میلیارد دلار از کاهش انتشار گاز متان در سایر استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر صرفه‌جویی خواهد شد.

پایان پیام/