مشکلات کامپیوتری تا ۲۰ درصد از وقت کاربران را تلف می‌کند
مشکلات کامپیوتری تا ۲۰ درصد از وقت کاربران را تلف می‌کند

یک مطالعه جدید از دانشگاه کپنهاگ و دانشگاه Roskilde به این جمع‌بندی رسیده است که اگرچه کامپیوترهای ما اکنون بهتر از ۱۵ سال پیش شده‌اند، اما همچنان در ۱۱٪ تا ۲۰٪ مواقع دچار اختلال می‌شوند. از اینرو، پژوهشگران مجری این تحقیق دریافتند که با بازنگری در سیستم‌ها و مشارکت بیشتر کاربران در توسعه آنها، می‌ت..

ست نیوز
مشکلات کامپیوتری تا 20 درصد از وقت کاربران را تلف می‌کند یک مطالعه جدید از دانشگاه کپنهاگ و دانشگاه Roskilde به این جمع‌بندی رسیده است که اگرچه کامپیوترهای ما اکنون بهتر از ۱۵ سال پیش شده‌اند، اما همچنان در ۱۱٪ تا ۲۰٪ مواقع دچار اختلال می‌شوند. از اینرو، پژوهشگران مجری این تحقیق دریافتند که با بازنگری در سیستم‌ها و مشارکت بیشتر کاربران در توسعه آنها، می‌توان دستاوردهای عمده‌ای را برای جامعه محقق کرد.
به گزارش ایتنا و به نقل از تک‌اکسپلور، پروفسور کسپر هورنبک، یکی از محققین این مطالعه هنوز تا رسیدن به نقطه مطلوب در این زمینه راه زیادی باقیست.
وی می‌گوید: «این رقم بسیار بالا باورنکردنی است. بیشتر افراد هنگام استفاده از کامپیوترشان دچار سرخوردگی و کلافگی می‌شوند، مثلا وقتی که ارائه مطلب پاورپوینت مهمی داشته‌اند که ذخیره نشده است یا سیستمشان در یک لحظه بحرانی از کار افتاده است. همه می‌دانند که ایجاد سیستم‌های آیتی که با نیازهای مردم مطابقت داشته باشد کار دشواری است، اما این رقم باید بسیار کمتر باشد، و یک چیزی که این تحقیق نشان می‌دهد این است که مردم عادی در هنگام توسعه این سیستم‌ها به اندازه کافی دخالت داده نمی‌شوند».
پروفسور مورتن هرتزوم، محقق دیگر این مطالعه، تأکید می‌کند که اکثر این کلافگی‌ها در ارتباط با انجام وظایف کاملاً عادی رخ می‌دهد.
وی گفت: «این کلافگی‌ها به دلیل استفاده افراد از رایانه‌های خود برای کارهای بسیار پیشرفته نیست، بلکه به این دلیل است که آنها در انجام کارهای روزمره خود با مشکلاتی مواجه می‌شوند».
مشکلات کامپیوتری تا 20 درصد از وقت کاربران را تلف می‌کند
مسائلی بسیار شناخته‌شده
به منظور بررسی این مساله، این محققان از ۲۳۴ شرکت‌کننده در تحقیق کمک گرفتند که بیش شش تا هشت ساعت زمان رو جلوی یک کامپیوتر در کار روزمره‌شان گذراندند.
مشکلاتی که اغلب توسط شرکت‌کنندگان تجربه می‌شد عبارت بود از: «سیستم کند بود»، «سیستم موقتا فریز شد»، «سیستم خراب (کرش) شد»، «پیدا کردن چیزها سخت است». شرکت‌کنندگان پس‌زمینه‌هایی همچون دانشجو، حسابدار، و مشاور داشتند، اما تعدادی از آنها هم در صنعت آیتی کار می‌کردند.
کسپر هورنبک می‌گوید: «تعدادی از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی متخصصان فناوری اطلاعات بودند، و اکثر شرکت‌کنندگان دیگر از کاربران بسیار ماهر فناوری اطلاعات و کامپیوتر بودند. با این وجود، آنها با این مشکلات مواجه شدند و معلوم شد که مشکل به برخی از کارکردهای بنیادی کامپیوترها مربوط می‌شود».
شرکت‌کنندگان در نظرسنجی همچنین پاسخ دادند که ۸۴ درصد از این مشکلات قبلاً هم برایشان رخ داده است و ۸۷ درصد از آنها ممکن است مجدداٌ تکرار شوند. و به گفته کاسپر هورنبک، امروز همان مشکلات اساسی را داریم که ۱۵ تا ۲۰ سال پیش داشتیم.
او می‌گوید: «دو دسته اصلی از مشکلات همچنان شامل عملکرد نامناسب و عدم کاربرپسندی می‌شود».
مورتن هرتزوم اضافه می‌کند، «تکنولوژی امروز می‌تواند کارهای بیشتری انجام دهد، و همچنین بهتر شده است، اما در عین حال، انتظارات ما هم از آن بیشتر شده است. با اینکه سرعت دانلودها بیشتر شده است، اما اغلب افراد همچنان سرعت دانلود را کسل‌کننده می‌دانند».
منبع :ایتنا