مدیر ارشد اجرایی اینتل: دورانی سخت در انتظار ماست
مدیر ارشد اجرایی اینتل: دورانی سخت در انتظار ماست

مدیر ارشد اجرایی شرکت اینتل یعنی پت گلسینگر به تازگی خبر از آینده‌ای دشوار داده است و بر اساس این اطلاعات قرار است تا دوران سختی در بازار وجود پیش روی ما باشد.
به گزارش ایتنا و به نقل از Techradar، گلسینگر که در کنفرانس ISI TMT سخن می‌گفت درباره شرایط موجود جهان صحبت کرده و گفته است که آینده به جای ..

ست نیوز
مدیر ارشد اجرایی اینتل: دورانی سخت در انتظار ماست مدیر ارشد اجرایی شرکت اینتل یعنی پت گلسینگر به تازگی خبر از آینده‌ای دشوار داده است و بر اساس این اطلاعات قرار است تا دوران سختی در بازار وجود پیش روی ما باشد.
به گزارش ایتنا و به نقل از Techradar، گلسینگر که در کنفرانس ISI TMT سخن می‌گفت درباره شرایط موجود جهان صحبت کرده و گفته است که آینده به جای بهتر شدن، دشوارتر و خطرناک‌تر نیز می‌شود ولی پس از مدتی دوباره به روال مثبت باز خواهد گشت.
بر اساس گفته‌های او انتظار می‌رود که اینتل سهم خود در بازار پردازنده‌های سرور را در سال آینده از دست بدهد و در نهایت در سال ۲۰۲۵ دوباره روند صعودی در پیش بگیرد.
او در ادامه افزود که اینتل پس از فروختن کسب و کار مربوط به حافظه‌های اوپتین خود در ابتدای سال جاری میلادی، احتمالا به سراغ ایجاد یک ساخته ساده‌تر برای مدل تجاری خود خواهد رفت.
البته این از دست دادن بازار به معنای این نیست که اینتل دیگر یک غول در بازار باقی نخواهد ماند، بلکه تنها بخشی از این کسب و کار این شرکت تحت تاثیر قرار خواهد گرفت.
Mid
شایان ذکر است که گلسینگر در اوایل سال ۲۰۲۱ به اینتل بازگشت تا بتواند ساختار این شرکت را بهبود بدهد ولی ظاهرا دیگر ذینفعان این شرکت بزرگ، برای دیدن نتایج این بهبود باید صبور بمانند.
برای مثال نسل بعدی پردازنده‌های سرور اینتل که با نام سفایر رپیدز شناخته می‌شوند، با تاخیر در عرضه روبرو شده‌اند و تراشه‌های زئون جدید این شرکت نیز در ابتدا قرار بود تا اوایل ۲۰۲۲ عرضه شوند ولی عرضه آنها به نیمه دوم سال انتقال یافت و حال به نظر می‌رسد که عرضه رسمی این تراشه‌ها در سه ماهه نخست سال ۲۰۲۳ انجام خواهد شد.
در ماه جولای بود که اینتل گزارش سه ماهه خود را منتشر کرده و اعلام کرد که سود این شرکت با کاهشی ۲۲ درصدی روبرو بوده است. این امر به قدری شوکه کننده بود که گلسینگر رسما در توییتر بابت آن یک معذرت خواهی رسمی منتشر کرد.
بازار دیتاسنترها که همیشه از نقاط قوت اینتل بود، در حال حاضر در وضعیت بازگشت قرار دارد و پس از یک افول بزرگ و تاثیرگذار می‌تواند آینده بهتری را برای این کمپانی به همراه بیاورد. گلسینگر پیش بینی کرده است که این بهینه‌سازی‌های صورت گرفته مناسب هستند ولی تاثیر خود را تا سال ۲۰۲۴ نشان نخواهند داد.منبع : ایتنا