گوگل، شرکتی که در پس پرده پروژههای هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی مانند Tensor Flow، Magenta و Imagen قرار دارد، ظاهراً برای به نمایش گذاشتن ابزارهای هوش مصنوعی خود لحظهشماری میکند. پس از اینکه OpenAI با ابزارهای هوش مصنوعی مولد مانند Dall-E و ChatGPT تخیل جهان را برانگیخته است و در حالی که مایکروسا..
ست نیوز
گوگل، شرکتی که در پس پرده پروژههای هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی مانند Tensor Flow، Magenta و Imagen قرار دارد، ظاهراً برای به نمایش گذاشتن ابزارهای هوش مصنوعی خود لحظهشماری میکند. پس از اینکه OpenAI با ابزارهای هوش مصنوعی مولد مانند Dall-E و ChatGPT تخیل جهان را برانگیخته است و در حالی که مایکروسافت همچنان میلیاردها دلار سرمایه به کار گرفته و کنترل استراتژیک روی ابزارهای OpenAI به دست آورده است، گوگل حرارت رقابت بیسابقهای را احساس میکند. اکنون، این شرکت تصمیم گرفته است وارد عمل شود و قابلیتهای هوش مصنوعی را در محبوبترین محصولات خود بکارگیری کند. به گزارش ایتنا و به نقل از اسلشگیر، طبق گزارش بلومبرگ، یک پیام کد داخلی قرمز به کارمندان این شرکت اطلاع داده است که «همه محصولات مهم آن – که بیش از یک میلیارد کاربر دارند – باید تا چند ماه آینده بتوانند از هوش مصنوعی مولد استفاده کنند.» فشار رقابت در حوزه هوش مصنوعی تا اینجا باعث عرضه عمومیهای متعدد مبتنی بر آن شده است. برای مبارزه با تهدید فزاینده یک مرورگر جستجوی بینگ مجهز به ChatGPT، گوگل اخیراً نسخه خاص خود به نام Bard را معرفی کرده است. این شرکت همچنین عرضه چنین ابزارهایی را برای تولیدکنندگان محتوا در پلتفرم پولساز یوتیوب خود وعده داده است که برای آنها این امکان را فراهم میآورد تا به طور مجازی لباسها را در ویدیوها تغییر دهند. مسابقه هوش مصنوعی در حوزه ابزارهای مصرفی حرص خوردن گوگل عجیب و در عین حال جالب است. تیم تحقیقاتی هوش مصنوعی این شرکت یک غول بزرگ در این زمینه است و برخی از پراستنادترین مقالات پیشگامانه در دهه گذشته را منتشر کرده است. بر اساس گزارش وال استریت ژورنال، دو کارمند گوگل برای انتشار یک چتبات مشابه ChatGPT و حتی یکپارچهسازی آن با دستیار گوگل طی دو سال تلاش کردند، اما به خاطر استانداردهای اخلاقی و ایمنی هوش مصنوعی درخواست آنها رد شد. نگرانیها بیاساس نبودند، زیرا حتی مدلهای پیشرفتهای مانند ChatGPT نیز دارای مشکل سوگیری و دقت واقعی هستند. با این حال، گوگل برای رقابت با مایکروسافت فقط نیاز به ابزارهای پیشرفته هوش مصنوعی مانند LaMDA دارند، بلکه این نکته نیز مهم است که این فناوری زیربنایی تا چه حد در محصولات اصلی این شرکت مانند Gmail، Search و Maps که میلیاردها کاربر دارند ادغام شده باشد. مایکروسافت در حال حاضر با ابزارهایی مانند گیتهاب کوپایلت، که از موتور کودکس OpenAI استفاده میکند، پیشرو این حوزه است.منبع :ایتنا