مبل چسترفیلد
مبل چسترفیلد

مبل چسترفیلد یکی از معروف ترین مبلمان در جهان است. تقریباً در هر جای دنیا می توانید سفر کنید و به احتمال بسیار زیاد او را در لابی هتل، دفتر یا جاهای دیگر ملاقات خواهید کرد. در این مقاله اطلاعاتی در مورد تاریخچه مبل چسترفیلد ارائه می دهیم. امروزه برای خرید مبل چستر از تولیدی […]

مبل چسترفیلد یکی از معروف ترین مبلمان در جهان است. تقریباً در هر جای دنیا می توانید سفر کنید و به احتمال بسیار زیاد او را در لابی هتل، دفتر یا جاهای دیگر ملاقات خواهید کرد. در این مقاله اطلاعاتی در مورد تاریخچه مبل چسترفیلد ارائه می دهیم.

امروزه برای خرید مبل چستر از تولیدی در تهران سفارشات گوناگونی به ما میرسد و به همین دلیل میخواهیم مقداری با تاریخچه ان آشنا  شویم.

 

مبل چسترفیلد

تاریخچه مبل چسترفیلد

اصطلاح چسترفیلد برای اولین بار برای توصیف خود مبلمان در قرن نوزدهم استفاده شد، اما برای بررسی کامل تاریخچه مبل چسترفیلد باید کمی به عقب نگاه کنیم. هیچ مدرکی برای تأیید این موضوع وجود ندارد، اما گفته می‌شود که این سبک در ابتدا توسط لرد فیلیپ استانهوپ، چهارمین ارل چسترفیلد (۱۷۷۳-۱۶۹۴) سفارش داده شد، که مبل نام خود را به نام او گرفته است.

 

به گزارش ست نیوز گفته می شود که ارل می خواست کت و شلوارش بدون چروک باشد، بنابراین از یک صنعتگر محلی راه حلی خواست. نتیجه نهایی این سفارش ساخت مبل چسترفیلد بود.

 

اگر این داستان حقیقت داشته باشد، خاستگاه چسترفیلد از طبقه بالای جامعه مطمئناً با مبتکر، لرد فیلیپ استانهوپ، نویسنده و سیاستمدار مشهور و همچنین یکی از اشراف ثروتمند بریتانیا مطابقت دارد. او همچنین به عنوان پیشگام مد نیز شناخته می شود.

 

خانه چسترفیلد در سال ۱۷۶۰ – این تصویر خانه ای را نشان می دهد که فیلیپ استانهوپ در سال ۱۷۵۲ ساخته است. او تا زمان مرگش در سال ۱۷۷۳ در آنجا ماند. اما متاسفانه این خانه در سال ۱۹۳۷ ویران شد.

 

شهرت مبلمان چسترفیلد

اگر تعجب می کنید که چگونه این ست مبل به چنین حس جهانی تبدیل شد، باید داستان ارل دیگری را بدانید که توضیح می دهد چگونه همه چیز شروع شد.

 

گفته می شود که استانهوپ در بستر مرگ خود با ساقی خود تماس گرفت و به او گفت که “به آقای دیرولز یک صندلی بدهید.” باتلر این را به این معنا تفسیر کرد که چسترفیلد قرار بود به خدمتکار ارل سولومون دیرولز منتقل شود. سلیمان این مبل را به خانه اش منتقل کرد و به بازدیدکنندگانش نشان داد. مبلمان در مکان جدید به قدری مورد توجه قرار گرفت که بسیاری از مهمانان کپی های خود را ساختند و اینگونه بود که چسترفیلد راه خود را به خانه های طبقه بالای انگلستان پیدا کرد.

 

تاریخچه مبل چسترفیلد در دوران ویکتوریا

قبل از قرن نوزدهم، طراحی مبلمان همیشه مهمتر از راحتی آن بود، اما در قرن جدید این موضوع تغییر کرد. در این دوره ویژگی های مدرن تری اضافه شد. احتمالاً می توانیم فرض کنیم که مبل Chatterfield Earl یا حتی نسخه های بعدی آن، کاملاً نمای مدرن امروزی را نشان نمی دهد. با این حال، ویژگی های لوکس بیشتری در دوران ویکتوریا به این سبک اضافه شد.

 

صندلی اول چسترفیلد

چسترفیلدهای اولیه با موی اسب پر شده و برای نگه داشتن آنها در جای خود پر شده بود. فنرها نیز وجود نداشتند و نشستن طولانی مدت روی صندلی ها دشوارتر می شد. علاوه بر این، دکمه های این قطعات اولیه از چرم سخت ساخته شده بودند و در نهایت به دلیل نداشتن فنر پاره می شدند. یک نظریه نشان می‌دهد که طراحی دکمه‌های سخت اختراع ارل بود، که می‌خواست کاناپه‌ای داشته باشد که بازدیدکنندگان ناخواسته را از نشستن و انتظار طولانی مدت باز دارد.

مبل چسترفیلد

با محبوبیت بیشتر،Chesterfield راه خود را به خانه های بسیاری از خانواده های ثروتمند پیدا کرد، جایی که معمول بود مبل ها با مخمل یا چرم مجلل روکش شوند.

برای دیدن ست های مبلمان و همچنین خرید میز ناهار خوری ساده و چستر و… با ما در ایران برا همراه باشید.